Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet Explorer 8 Hotkey

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Hopelijk heb ik dit onderwerp op de goede plek staan, anders mijn excusses hiervoor.

Microsoft heeft sinds kort IE8 gelanceerd, en hier zit de functie Developer tools in, onder de hotkey F12.
Weet iemand hoe dat deze functie uitgeschakeld kan worden, of om gezet kan worden naar een andere key?

Want wij gebruiken hier ook Topdesk, en daar is de F12 key een stempel.
Als er dus een gebruiker een stempel wil toevoegen, komt meteen dit scherm van Microsoft mee na voren.

Dus mijn vraag, hoe kunnen wij er voor zorgen dat de F12 key uitgeschakeld wordt?

Alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:57:
Hallo

Hopelijk heb ik dit onderwerp op de goede plek staan, anders mijn excusses hiervoor.

Microsoft heeft sinds kort IE8 gelanceerd, en hier zit de functie Developer tools in, onder de hotkey F12.
Weet iemand hoe dat deze functie uitgeschakeld kan worden, of om gezet kan worden naar een andere key?

Want wij gebruiken hier ook Topdesk, en daar is de F12 key een stempel.
Als er dus een gebruiker een stempel wil toevoegen, komt meteen dit scherm van Microsoft mee na voren.

Dus mijn vraag, hoe kunnen wij er voor zorgen dat de F12 key uitgeschakeld wordt?

Alvast bedankt
Hebben jullie de IE8 developers tools niet uitgeschakeld met een policy setting ?
Alleen bedrijfjes met webdevelopers hebben dergelijk tools eigenlijk nodig.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:37
Chris Wilson [MS] (Expert):
Q: I have a web form that uses F12 function key to submit (using javascript). Now my code breaks because of the new F12 hotkey in IE8. Is there a way to disable the IE8 F12 hotkey?
A: Unfortunately not. We'll take a look, but expect that the function keys are reserved by the OS and browser.
http://www.microsoft.com/...ripts/08_1016_ez_ie8.mspx

Maar er moet natuurlijk een workaround mogelijk zijn ;)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Verwijderd

Aanvullend nog even gegoogled en dit gevonden:

Change the value here
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\IEDevTools[Disabled]
to
1

Garantie tot de deur. Test het dus zelf uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 13:48 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan niet 1-2-3 zien waar je in Topdesk de 'stempel'-toets kan veranderen?
Heb net een summiere handleiding bekeken, maar daar schoot ik niets mee op.

Misschien kan iemand anders met meer ervaring met Topdesk vertellen hoe je de 'stempel'-key met iets anders bind?

Edit:
Of bovenstaande regedit, als het werkt, natuurlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 26-03-2009 13:48 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Met de Regkey werkt niet, tenminste, ik kan nergens een waarde in 0/1 veranderen.

We willen het nu gaan proberen via het group policy.
Misschien dat andere hier ook iets aan hebben.

We gaan dit proberen via het path Windows Components\Internet Explorer\Toolbars

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:57:

Want wij gebruiken hier ook Topdesk,
:')

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het is ons gelukt om via de group policy van het AD die Developmenttools uit te zetten.
Na een reboot was deze functie uitgeschakeld :-D

Nu nog even wachten tot WSUS deze download ook aanbied :)

Thnx voor de hulp.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:24:
Met de Regkey werkt niet, tenminste, ik kan nergens een waarde in 0/1 veranderen.
Hoe bedoel je? Als de hele key niet bestaat: gewoon aanmaken :) In een testomgeving, natuurlijk. edit: traag, nevermind.

Overigens, je hebt de mensen van Topdesk al gebeld neem ik aan? Je zult zegmaar niet de enige klant zijn met dit probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 26-03-2009 14:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Topdesk ondersteund nog geen Internet exploer 8 omdat deze nog niet officeel aangeboden wordt in de updates.

Ook willen we topdesk standaard houden. Niet dat we 2500 gebruikers een mail moeten gaan sturen met de F12 functie is vervangen door een andere toets.

Dat met die regkey aanmaken werkte ook niet. Dat had ik eerst geprobeerd. Daarna via de regedit gezocht en proberen de disablen of enablen, maar dit hielp allemaal niet.

Echt de enigste manier die wij werkend kregen was via de group policy

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

;[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\IEDevTools]
;"Disabled"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\IEDevTools]
"Disabled"=dword:00000001

HKCU getest en de developer tools zijn niet op te roepen via F12

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1