Ben al 2jaar in het bezit van een Areca ARC-1120 V2 met BBU.
Ben redelijk tevreden over de prestaties echter bij het checken met quickpar en het uitpakken van files ben ik erachter gekomen dat de prestaties naar mijn inzien te traag zijn.
Systeem configuratie
Mobo: ASUS M2N32 WS Professional
Proc: AMD Phenom X4 9750
Mem: 2x 2GB DDR2 OCZ
Disk configuratie Areca
4x Hitachi HDT721010SLA360 1TB Raid5
Controller instellingen Areca
HDD Read Ahead Cache: Enabled
Volume Data Read Ahead: Enabled
HDD SMART Status Polling: Enabled
Disk Write Cache Mode: Enabled
Volume Cache Mode: Write Back
Volume Stripe Size: 128KB
Tagged Command Queuing: Enabled
Disk configuratie Nvidia
2x Samsung Spinpoint 250GB Raid0
Wat heb ik al geprobeerd ?
Nieuwste firmware en bootrom
Firmware Version V1.46 2009-01-06
BOOT ROM Version V1.46 2009-01-06
Tests gedraait op de raid set
Uitpakken dvd5 op de areca +/-5minuten (4500MB / 300 = 15MB/s) 7 ~ 20% cpu belasting
Uitpakken dvd5 op de nvidia 1minuut en 5 seconde (4500MB / 65 = 69MB/s) 20 ~ 22% cpu belasting
Het viel mij op dat tijdens het uitpakken de areca wel eens door schoot met een paar procent, dus wanneer het gecached stond liep het wel snel, wanneer hij van disk moest lezen zakte de snelheid weer dramatisch in. Heb verschillende instellingen geprobeerd op de areca zoals het uitschakelen van de read cache. Dit heeft geen verschil gemaakt en de controller lijkt nog steeds even traag.
Mijn vraag is dus of iemand een oplossing weet voor dit probleem ? Kan mij namelijk niet voorstellen dat het zo traag hoort te gaan op zo'n controller
Ben redelijk tevreden over de prestaties echter bij het checken met quickpar en het uitpakken van files ben ik erachter gekomen dat de prestaties naar mijn inzien te traag zijn.
Systeem configuratie
Mobo: ASUS M2N32 WS Professional
Proc: AMD Phenom X4 9750
Mem: 2x 2GB DDR2 OCZ
Disk configuratie Areca
4x Hitachi HDT721010SLA360 1TB Raid5
Controller instellingen Areca
HDD Read Ahead Cache: Enabled
Volume Data Read Ahead: Enabled
HDD SMART Status Polling: Enabled
Disk Write Cache Mode: Enabled
Volume Cache Mode: Write Back
Volume Stripe Size: 128KB
Tagged Command Queuing: Enabled
Disk configuratie Nvidia
2x Samsung Spinpoint 250GB Raid0
Wat heb ik al geprobeerd ?
Nieuwste firmware en bootrom
Firmware Version V1.46 2009-01-06
BOOT ROM Version V1.46 2009-01-06
Tests gedraait op de raid set
Uitpakken dvd5 op de areca +/-5minuten (4500MB / 300 = 15MB/s) 7 ~ 20% cpu belasting
Uitpakken dvd5 op de nvidia 1minuut en 5 seconde (4500MB / 65 = 69MB/s) 20 ~ 22% cpu belasting
Het viel mij op dat tijdens het uitpakken de areca wel eens door schoot met een paar procent, dus wanneer het gecached stond liep het wel snel, wanneer hij van disk moest lezen zakte de snelheid weer dramatisch in. Heb verschillende instellingen geprobeerd op de areca zoals het uitschakelen van de read cache. Dit heeft geen verschil gemaakt en de controller lijkt nog steeds even traag.
Mijn vraag is dus of iemand een oplossing weet voor dit probleem ? Kan mij namelijk niet voorstellen dat het zo traag hoort te gaan op zo'n controller