Toon posts:

Surround sound / PS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha!

Ik ben op zoek naar een systeem zodat ik m'n DVD Home Theatre set de deur uit kan doen.

Nu ik een PS3 heb (losse DVD is nu dus overbodig, maar deze heeft nu juist surround sound), wil een apparaat kopen waar ik deze op kan aansluiten, maar bijvoorbeeld ook m'n Tele2 (TV) box op kan aansluiten. Ik ben niet echt thuis in de audio hardware, dus misschien heeft iemand tips? Ultiem zou ook nog eens zijn als ik van alle snoeren af zou zijn, maar vraag me af of die systeem al perfect werken.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Je zou een Logitech Z-5500 of Z-5450 (draadloze rear-speakers) kunnen overwegen. Hier zit in ieder geval een optische ingang op met Dolby Digital en DTS decoding.

Of je koopt eem kastje zoals http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Decoderstation-3.cfm of http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Decoderstation-5.cfm. Hier kun je je huidige surroundset op aansluiten als het goed is en natuurlijk ook de PS3 aangezien er wederom een optische ingang met decoders in zit.

Laatste optie is een goede receiver met echte luidsprekers. Dan heb je wel kwaliteit, maar daar betaal je ook voor.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Topicstarter
@LB06: Bedankt voor je reply!

Het mag best wat kosten, ik ben nogal kritisch wat betreft geluid :-)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Als je kritisch bent qua geluid dan ga je niet voor die Z-5500 of voor welk Logitech speakersetje dan ook.

Dan kan je beter je budget verhogen en voor een losse receiver gaan met losse boxen.
Maar zoals gezegd zit je dan wel snel aan een hoger bedrag.
Als je alles los koopt en dus alles zelf samen stelt ga je het niet redden voor €500,- denk ik zo.
Maar er zijn ook genoeg kant en klare sets van goede merken waarbij je voor €400,- een receiver hebt (niet een heel uitgebreidde, maar wel de hoofdopties) en een 5.1 setje. Merken als Denon, Onkyo en H/K hebben deze setjes bijvoorbeeld.

Maar het zou helpen als je je budget zou laten weten, want dan kunnen we pas echt zien tot hoe ver we kunnen gaan en wat de mogelijkheden zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
@ Fear: Thanks, zeg dat ik onder de 1000 euro wil blijven

Verwijderd

Hoe groot is je kamer?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
Heb zelf ook een ps3. En ben bezig met vernieuwen:

Heb pas 5.1 speakerset, de HKTS 11 gekocht van Harman Kardon: 400,-
Als receiver de Onkyo TX-SR607 ongeveer 600,- ?? wordt April verwacht.
Totaal 1000,-

(snoeren kom je niet van af, denk ik)
Pagina: 1