Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

goede KVM extender?

Pagina: 1
Acties:

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ahoi,

Ik ben op zoek naar een KVM-extender. Het doel is werkstations die zich in een technische ruimte bevinden, te verbinden met het scherm, toetsenbord, etc dat zich op de werkvloer bevindt.

Ik zoek 2 soorten, naargelang de vereisten:

1: 3xDVI, toetsenbord en muis via USB of PS/2, USB, geluid.
2: 2xDVI, toetsenbord en muis via USB of PS/2, USB, geluid.

De werkstations worden 24/7 gebruikt, dus het moeten KVM-extenders zijn van goede kwaliteit. Ook moeten ze hedendaagse scherm-resoluties aankunnen voor 24" schermen.

Ik heb al met collega's gepraat, maar die kwamen met uitermate High-end materiaal aan voor 3918 euro/werkstation voor de 3xDVI. Als je dan een stuk of 16 werkstations hebt (+enkele spares), loopt de prijs toch wel op :D

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met goede KVM-extenders, of mij in de juiste richting kunnen wijzen van een KVM-extender die "goedkoper" is, maar toch kwalitatief heel goed is.

En wat is een faire prijs die ik in het algemeen mag verwachten, kwestie van het budget een beetje te berekenen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Afhankelijk van het soort applicaties die gebruikt worden kun je evt. ook nog voor een andere oplossing kiezen. Als het geen grafisch heel intensieve applicaties zijn zou je ook een kleine PC op de werkvloer neer kunnen zetten die via Remote Desktop verbindingen de workstations bedient. Alhoewel ik niet weet hoe goed grafisch wel intensieve applicatie zouden gaan over een Gigabit verbinding. Dat kon nog wel eens meevallen.

KVM extenders over een netwerk hebben natuurlijk dezelfde beperking aan de doorvoersnelheid over het netwerk die een RD verbinding heeft. En met één zo'n PC kun je net zo goed 16 PC's als 1 PC op afstand bedienen.

8)

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Wellicht kun je eens kijken bij Aten. Ze hebben een groot assortiment met KVM extenders en switches en video switches. Misschien dat je daar verder komt tegen een aantrekkelijke prijs. www.aten.com

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Hoe veel remote pc's moet je kunnen bedienen met één console? En hebben de remote pc's allemaal minimaal twee dvi poorten?

• ZodiacQ
Ik spreek over een gewone KVM 'extender'. Dit zijn allemaal werkstations die intensief gebruikt worden, en tegelijkertijd gebruikt worden. We kiezen voor deze optie, omdat we hier met een operationele werkvloer te maken hebben, dus geen geluid/gezoem van pc's. Geen extra warmte, geen pc's die in de weg staan, etc.

Dus elk scherm, toetsenbord, ... heeft 1 pc aangesloten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom die specifieke eis van DVI :? Gewoon VGA niet goed genoeg?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

ZodiacQ schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:19:
Dus elk scherm, toetsenbord, ... heeft 1 pc aangesloten.
Begrijp ik nu dat voor al die 16 computers er op de werkvloer ook 16 monitoren/toetsenborden/muizen moeten staan? Want de essentie van KVM doosjes is nou juist dat je meerdere computers met maar één zo'n set kunt bestieren. Dat was hoe ik, en ik denk de meesten hier, de behoefte in eerste instantie interpreteerde. Maar het gaat hier dus puur om het 'remote' aspect als ik het nu goed begrijp.

En aan wat voor budget per station denkt men?

Als je toch al die monitoren en toetsenborden hebt staan dan lijkt me dat een kastje als dit toch niet echt een probleem moet zijn. Volkomen geruisloos en de extra warmte valt ook wel mee. Monitoren produceren ook warmte.

8)

[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 27-03-2009 13:56 ]

• ZodiacQ
The Eagle schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:31:
Waarom die specifieke eis van DVI :? Gewoon VGA niet goed genoeg?
Voor de 3xDVI gaan we 3 schermen als 1 bureaublad gebruiken. De kaarten hebben DVI out, als ik telkens er nog eens VGA-adapters moet opzetten, dan moet ik al 24 VGA adapters aansluiten.

Dan zoek ik liever iets met DVI, dit is toch al eventjes de nieuwe standaard in graka en schermen.

• ZodiacQ
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:51:
[...]

Begrijp ik nu dat voor al die 16 computers er op de werkvloer ook 16 monitoren/toetsenborden/muizen moeten staan? Want de essentie van KVM doosjes is nou juist dat je meerdere computers met maar één zo'n set kunt bestieren. Dat was hoe ik, en ik denk de meesten hier, de behoefte in eerste instantie interpreteerde. Maar het gaat hier dus puur om het 'remote' aspect als ik het nu goed begrijp.

En aan wat voor budget per station denkt men?

Als je toch al die monitoren en toetsenborden hebt staan dan lijkt me dat een kastje als dit toch niet echt een probleem moet zijn. Volkomen geruisloos en de extra warmte valt ook wel mee. Monitoren produceren ook warmte.

8)
Er draait specifiek ontwikkelde software op, die toch cpu en grafisch intensief zijn. De werkstations worden bepaald door de software ontwikkelaar. HP xw6600 met nvidia quadro NVS 290 256Mb. het moet 1x30" en 2x21" beeldschermen aansturen

Voor security, gemak (als we hierover mogen spreken :D ), cleane werkomgeving en dingen zoals stof en warmte overwegen we om de werkstations in een technisch lokaal te zetten.

En nog even ter verduidelijking, elke werkpositie heeft meerdere pc's. Dit kan gemakkelijk oplopen tot 4 pc's per werkpositie. En dan spreek ik nog niet over de algemene pc's. Er kunnen gemakkelijk 16 werkstations in 1 ruimte staan die allen tegelijkertijd informatie moeten verschaffen (dus deze bundelen in een KVM-switch hoort ook niet bij de mogelijkheden :) ). En in de andere ruimte ook een stuk of 7 pc's.

[ Voor 4% gewijzigd door ZodiacQ op 27-03-2009 14:32 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het begint duidelijker te worden. Eerst dacht ik dat je een groot aantal systemen op afstand met een combinatie van KVM switch en extender vanuit één werkpositie wou bedienen.

En ik begrijp dat die meerdere DVI wens voortvloeit uit het feit dat er per computer ook 2 of 3 schermen aangesloten (kunnen) zijn die allemaal tegelijk remote gereproduceerd moeten worden.

KVM extenders met 2xDVI zijn wel te vinden voor een nog redelijke prijs. Ik denk dat je bij triple en quad al gauw met glasvezel te maken krijgt en een bijbehorend prijskaartje.

Zo'n Thin Client die ik als voorbeeld gaf kan voor een schappelijke prijs in elk geval twee schermen aan. Of ze er ook met drie zijn durf ik niet te zeggen.

8)
Pagina: 1