Toon posts:

Thuis server voor mediaportal delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een server op te zetten om mijn mediaportal 1 keer te hoeven instellen en hierna via verschillende thin clients in huis (huiskamer, slaapkamer.....). Dit zal de hoofdzaak van het opzetten van de server zijn.

Is dit sowieso mogelijk of zal dat niet gaan lukken. Zou er dan tegelijkertijd gebruik van mediaportal gemaakt kunnen worden?

Welk pakket kan ik hier het beste voor gebruiken. Ik zit zelf de denken aan windows server 2008.

Ik zag op internet een thin client in de vorm van een stopcontact? zouden deze kunnen werken. ik neem aan van wel.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gaat niets worden met Thin Clients. Zowel ICA als RDP zijn te langzaam om audio/video (zonder compressie) over de verbinding te streamen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
Met Mark, Thin Clients zijn niet geschikt voor wat jij wilt.
En heb je al eens naar Windows Home Server gekeken? Deze heeft sinds powerpack2 een Media Connector , waarbij je dus al je media ook kan streamen. die connector kan je op de te streamen pc's installeren, ik ga er denk ik dit weekend eens naar kijken hoe het werkt :) kost ook een stuk minder.

Voor vervanging van de thin clients, wat wil je allemaal afspelen?
Music & Video's / Films? in dat geval moet je eerder denken aan een HTPC?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat inderdaad om het afspelen van muziek en films.

Ik heb nu 2 HTPC's staan in combinaties met een NAS. Maar elke keer als ik iets toevoeg op de NAS moet ik dit op beide pc's ook weer instellen. Toen ik aan het zoeken was naar een server oplossing kwam ik de thin clients tegen.

Jammer dat dit niet gaat werken, leek me een mooie oplossing, alleen een paar aansluitingen in een stopcontact.

Ik denk zelf dat het wel mogelijk zou kunnen zijn, maar je hiervoor een zware server voor nodig heb. Aangezien deze dan 2 keer een andere film zou moeten kunnen afspelen en deze ook nog doorsturen.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
Daar gaat het niet om, Thinclients werken door middel van een rdp / terminal server.
Voor de gein, ga jij eens youtube via RDP kijken. zelfde principe, het werkt gewoon niet.

En zoals ik al zei, als je al 2 htpc's heb staan. koop een server, zet whs erop, met media connector kan je gewoon , zonder te veel hassle alle muziek en video bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
Heb het getest, gaat inderdaad niet.

Werk op mijn werk ook via thin clients.

dan volg ik jullie advies op, met de server en de 2 htpc, whs en de media connector.

in iedergeval bedankt

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Maar elke keer als ik iets toevoeg op de NAS moet ik dit op beide pc's ook weer instellen.

Ik heb op mijn mediacenters gewoon mappen toegevoegd. Deze mappen staan op mijn fileserver. Als iemand content toevoegd aan die mappen dan wordt dit op de htpc automatisch bijgewerkt. Kan soms alleen even duren aangezien hij moet checken via het netwerk. Misschien heb je maar een kleine aanpassing nodig van je huidige systeem en voldoet het dan nog goed aan je wensen :)

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik eerst dat gaan proberen.

eens kijken waar de fout zit. Dit zou zeker een goedkopere oplossing.

bedankt

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
je kan eventueel ook kijken naar het opzetten van een server met genoeg opslag (zoals je NAS) met daarop "tv-server" (http://www.team-mediaportal.com/manual/TV-Server) als back-end
en dan je clients daarvan gebruik laten maken (dus als front-end).

Dat is misschien nog de mooiste oplossing, omdat er zo als je vanuit 2 front-ends de opdracht geeft dezelfde show op te nemen er toch maar 1 opname commando is, je wellicht ook de opname schedules van beiden kan bekijken, en zo beperk je ook wat de trafiek over je netwerk.

(in gegeven voorbeeld heb je bv 2x dezelfde opname en 2x de bijhorende trafiek naar je NAS terwijl het met de tv-server slechts 1x opname en 1x de trafiek is, en je hebt een centraal multimedia-aansluitpunt voor tv-kabels enzo, en enkel maar een netwerkkabel naar elk front-end)

met de tv-server heb je ook 1 database voor de server en alle clients. dus elke update is direct ook bij de rest zichtbaar. Maar neem gerust de wiki eens door. En je clients kunnen nog altijd 'thin' zijn. (goede cpu, ram, goede videokaart en geluidskaart, en een harde schijf erbij voor eigen lokaal OS)

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 27-03-2009 23:01 ]

Pagina: 1