Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet zonder telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik internet + bellen van Hetnet. Opzich niets mis mee, alleen gebruik ik mijn vaste telefoon nooit en betaal er wel gewoon voor.

Wat ik me afvraag is of het niet mogelijk is om alleen internet te nemen zonder dat ik betaal voor de telefonie.

Al vast bedankt.
Rob

Verwijderd

Ja dat kan

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:19
Hoi Rob, welkom terug op GoT. Vergeet niet de forum regels door te lezen, want je slaat de plank hier en daar wat mis.

Ontopic:
Ik zou zeggen bel de kantenservice van HetNet even. Technisch is het geen probleem en HetNet heeft toch een policy dat je niet vastzit aan je contract?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Indien je je contractsduur hebt uitgezeten kun je gewoon downgraden naar hetnet surfen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn zat aanbieders die naast een internet+bellen internet only abos leveren. Maar het zal je tegenvallen - meestal kosten de internet only abos *meer* dan de internet+bellen combo's.

Vergeet niet dat telefonie een provider nagenoeg niets kost om te bieden - qua bandbreedte is het verwaarloosbaar (de veelgebruikge G.711 codec heeft welgeteld 64kbps nodig) en waar vroeger enorme racks aan switch equipment nodig waren kun je tegenwoordig met een paar rackmount servertjes alles aansluiten.

Providers maken het juist zeer aantrekkelijk om telefonie bij je internet te nemen om te zorgen dat je niet een losse KPN-abo ernaast houdt. Hoogstwaarschijnlijk ben je het best uit met het simpelweg niet gebruiken van je telefonie bij je huidige abo. Of een ander, goedkoper abo nemen - waar ook telefonie bij zit die je dan niet gebruikt :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Dat valt blijkbaar wel mee bij Het Net dion_b

Snel Surfen kost de eerste 12 maanden € 19,95 per maand (daarna € 24,95), met de volgende opties
Snel internet: Tot 8 Mb/s - 1 Mb/s
Geen datalimiet
Website 22 MB
Vijf e-mailboxen
Vijf e-mailadressen
Geen jaarcontract
Eenzelfde soort abonnement met surfen+bellen kost de eerste 12 maanden ook € 19,95 (en daarna € 29,95)
Snel internet: 1,5 Mb/s - 256 Kb/s
Geen datalimiet
Website 22 MB
Vijf e-mailboxen
Vijf e-mailadressen
Geen jaarcontract
Als je vaste telefoon niet gebruikt ben je dus behoorlijk beter uit met alleen internet, sowieso scheelt het (na de 12 maanden) € 5,- en daarnaast is je verbinding theoretisch gezien 5x zo snel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik vind beide eigenlijk erg duur voor wat je krijgt. Ik heb momenteel als secundaire verbinding een Tele2 "tot 20" I+B verbinding voor EUR 14.95 1e half jaar, dan 29.95. Dat is over een jaar genomen EUR 22.45/m. Zaak is om gewoon jaarlijks van provider te wisselen om steeds van de 1e x-maanden aanbiedingen gebruik te kunnen maken :z

Oslik blyat! Oslik!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58
Constant van provider wisselen kan ik niemand aanraden, dan vraag je om problemen.
Sowieso zijn alle providers tegenwoordig relatief goedkoop. Die paar euro's maken niet zoveel uit.

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:14:
Dat valt blijkbaar wel mee bij Het Net dion_b

Snel Surfen kost de eerste 12 maanden € 19,95 per maand (daarna € 24,95), met de volgende opties

[...]

Eenzelfde soort abonnement met surfen+bellen kost de eerste 12 maanden ook € 19,95 (en daarna € 29,95)

[...]

Als je vaste telefoon niet gebruikt ben je dus behoorlijk beter uit met alleen internet, sowieso scheelt het (na de 12 maanden) € 5,- en daarnaast is je verbinding theoretisch gezien 5x zo snel
Bovenstaande is niet correct dwars, de prijs die je noemt voor snelsurfen is enkel geldig in combinatie MET een vaste aansluiting voor telefonie. Indien de bedoeling is snel surfen ZONDER vaste lijn, mag je er zo'n 9 euro bij optellen.

De prijs voor Hetnet snel surfen zonder vaste telefonie is dan eerst 28,95 per maand en na de korting 33,95 per maand. ( http://www.hetnet.nl/SurfenZonderVasteLijn/SnelSurfenZonderVasteLijn.htm# )

Eventueel kan het omzetten van het abo voor telefoon in belbudget nog een idee staan. kost iets meer dan die 9 euro per maand, maar kun je in geval van nood nog bellen.

--> beter linkje --> http://www.hetnet.nl/Surfenzondervastelijn.htm

[ Voor 4% gewijzigd door nagynl op 26-03-2009 19:24 . Reden: beter linkje toegevoegd ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je zou zelf ook even kunnen zoeken...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.