Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben dj en kan via een groot scherm smsjes vertonen.
Maar eigenlijk wil ik dat ik per smsje er b.v. 0,2 eurocent erop kan zetten.
Nu heb ik geinformeerd en kan je wel een speciaal verkort nummer aanvragen.
Je moet dan wel b.v. 100 euro per maand aan abbonement betalen.
Dit is veel geld als je de smsjes eruit wil halen en er nog iets op wil verdienen.

Kan dit ook anders en zoja hoe?

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
Er zijn bedrijven die dit soort diensten aanbieden, google eens op sms en shortcode,

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 20:30
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:17:
Hallo,

Ik ben dj en kan via een groot scherm smsjes vertonen.
Maar eigenlijk wil ik dat ik per smsje er b.v. 0,2 eurocent erop kan zetten.
Nu heb ik geinformeerd en kan je wel een speciaal verkort nummer aanvragen.
Je moet dan wel b.v. 100 euro per maand aan abbonement betalen.
Dit is veel geld als je de smsjes eruit wil halen en er nog iets op wil verdienen.

Kan dit ook anders en zoja hoe?
Als je bovenstaande info van een telecom provider hebt gekregen. lijkt me die info juist. Het probleem is dat jij een telecomprovider nodig hebt voor de verwerking van deze ' geldstroom'. Ik ben niet bekend met dit onderwerp, maar als ik logisch nadenk lijkt me dit de enig optie.

corrrect me if i'm wrong...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Jammer dan.
Kon er ook niets anders via google over vinden.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 16:50
Er zijn verschillende bedrijven die dit kunnen realiseren.

Wat je zelf in ieder geval niet moet doen, is informeren wat een shortcode zou kosten. Dit loopt richting de duizenden euro's per maand, en dien je ook een hoeveelheid verkeer te garanderen, dus dat is geen optie.

Wat wel een optie zou zijn, is het gebruik maken van een keyword op een shortcode.
Dit is op zich een vrij simpele methode om SMS berichten bij jezelf te krijgen.
Na ontvangst, kan je er dan bijvoorbeeld voor kiezen om eenmalig een bericht terug te sturen met 'bedankt, het bericht is zichtbaar over ongeveer X minuten", of iets dergelijks.
Daar valt dan een tarief aan te verbinden.

Maar, de telco's verdienen aan dit soort geintjes het meeste, als je uiteindelijk 20 cent over wilt houden, zal je zo rond de 50 tot 60 cent moeten berekenen richting de eindgebruikers (de mensen die de berichten versturen).
Er zijn een aantal partijen die dit soort dingen kunnen aanbieden.
Vaak betaal je, afhankelijk van de lengte van het keyword, een bedrag per maand.

Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken bij een partij als Mollie. Wat ook mogelijk is, is contact opnemen met mij (moet toch wat eh :P, aangezien mijn bedrijf deze dienst ook zou kunnen leveren). Maar op zich zijn er wel een aantal partijen in Nederland die dergelijke diensten voor je zouden kunnen opzetten.
Al zal er dan waarschijnlijk bij geen enkele partij een programma bij zitten, om deze tekstberichten ook daadwerkelijk te tonen...

Maar goed, je bent Tweaker of je bent het niet ;).

sebsoft.nl