Keuze Macbook Pro, 15" + 24" Cinema Display of 17"?

Pagina: 1
Acties:

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een Macbook Pro aan te gaan schaffen. Ik twijfel alleen over welke. :) De keuze gaat tussen het 17" model of het 15" model + 24" Cinema Screen.

Het grote pro voor de 17" is het grote scherm met hoge resolutie, wat erg fijn is voor fotobewerking en werken met kaarten wat ik beiden veel doe.

Aan de andere kant is een 17" laptop behoorlijk aan het formaat en ook zwaarder dan een 15" laptop.

In dat licht gezien is het misschien slimmer om een 15" te kopen die makkelijker mee te slepen is, en daarbij een 24" cinema screen te kopen voor als ik thuis achter mijn bureau zit. Voordeel daarvan is dat hoewel de resolutie gelijk is als bij de 17", alles op een groter scherm net even makkelijker te zien is.

Aan de andere kant is deze oplossing natuurlijk weer een stuk duurder.

Vandaar de vraag aan het collectieve GoT verstand, wat is de beste keuze en zie ik nog iets over het hoofd waar ik ook rekening mee zou moeten houden?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 22:08
De 17" is sneller en heeft een accutijd van 8 uur tegen de 4 uur tegen de 15"

Ook is de 17" nog in het 'oude model' qua looks (geen zwarte toetsen e.d volledig alu grijs). Deze heeft ook geen glanzende toplaag, wat de 15" wel heeft.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Het verschil tussen 15 en 24" is wel stukken groter dan tussen 15 en 17". Het aansluiten van je Macbook op een 24" Cinema scherm zal dan ook een veel prettigere ervaring zijn. 15" is wat mij betreft (ik gebruik ook een Pro) prima voor allerdaags werk en voorbereiden van foto's e.d. Echter ga ik ook naar een groot, goed scherm om vervolgens serieus met de foto's bezig te zijn. Je went snel aan de spiegellaag op de 15", maar zelf zou ik een mat scherm hebben gekozen als ik de keus had. Maar om daarvoor de toch duurdere 17" te nemen... de accuduur is erg fijn, maar dan moet je goed bedenken in hoe verre je dat ook echt nodig hebt, zelf kan ik met de 3-4 uur op de Pro prima uit de voeten in 1 dag, aangezien ik altijd weer bij tijds een stopcontact in de buurt heb en ik niet langer dan 2-3 uur onafgebroken achter de laptop zit.

Mijn advies zou zijn, heb je het geld ervoor over, neem dan de 15" met 4 GB geheugen en het Cinema scherm, much much nicer. :) Overigens heb ik die 4 GB er zelf in gezet, piece of cake, maar uiteraard kost dat mogelijk je garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door punishedbrains op 26-03-2009 09:21 ]

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:51

aerofreak

Steve Jobs

ZpAz schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:58:
De 17" is sneller en heeft een accutijd van 8 uur tegen de 4 uur tegen de 15"

Ook is de 17" nog in het 'oude model' qua looks (geen zwarte toetsen e.d volledig alu grijs). Deze heeft ook geen glanzende toplaag, wat de 15" wel heeft.
Dit is al even niet meer zo...Begin januari werd de 17" ook geupdate naar unibody +zwarte toetsen ;)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:52
Nice 2 meet here. :)

Zoals je weet heb ik een MBP 15" met een 24" LED Cinema Display. Het grote voordeel van deze combinatie boven de 17" combinatie is:
  • MBP 15" past in mijn cameratas en kan zodoende makkelijker mee op vakantie.
  • MBP 15" lijkt me beter om af en toe even op de bank te pakken.
  • LCD 24" heeft een beter scherm dan de MBP 17".
  • Lightroom is perfect voor dual-monitor setup (overview op MBP, bewerken op LCD).
  • Normaal toetsenbord goed te gebruiken (tenzij je wellicht een goedelaptopsteun hebt voor je MBP 17").
De MBP 17" heeft de volgende voordelen:
  • Goedkoper dan een MBP+LCD.
  • Verkrijgbaar met een mat scherm (glanzend scherm is mooi, maar plaatsing van je scherm is belangrijk om schitteringen te voorkomen).
  • Betere accuduur dan 15" MBP (die vind ik zelf best matig).
  • Minder rommeling op het bureau.
De LCD koppeling met de MBP is perfect, dus daar hoef je het niet voor te laten. Ook de dradenboel valt erg mee. Toen ik de keus moest maken was er geen 17", maar ik zou achteraf denk ik weer voor de 15" MBP+LCD kiezen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Kom jou ook overal tegen. :)

Het geld is in principe het probleem niet, ik krijg een leuke bonus van de baas en die beschouw ik als extra waar ik iets leuk mee kan kopen wat anders waarschijnlijk te duur zou zijn.

Ik moet zeggen dat de keus iets makkelijker zou zijn als de LED Cinema Screen aan te sluiten was op een normale PC, maar ik heb nog geen verloop gevonden om van DVI naar DisplayPort te gaan (wel andersom).

Computer specs

• punishedbrains
BugBoy schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:29:
De MBP 17" heeft de volgende voordelen:
  • Goedkoper dan een MBP+LCD.
  • Verkrijgbaar met een mat scherm (glanzend scherm is mooi, maar plaatsing van je scherm is belangrijk om schitteringen te voorkomen).
  • Betere accuduur dan 15" MBP (die vind ik zelf best matig).
  • Minder rommeling op het bureau.
Zoals je zelf al aangeeft, het Cinema scherm heeft 1 connector naar de MBP, super-clean zou ik zeggen en nauwelijks minder rommelig dan alleen een laptop. Het belang van een goed scherm is voor de TS vrij belangrijk denk ik, dus alleen daarom zou ik al een (niet perse Cinema) extern scherm gebruiken. 3-4 uur voor een laptop is overigens vrij standaard, maar langer is altijd fijn natuurlijk. Ik denk dat het nauwelijks echt tot problemen zal leiden, afhankelijk van de werk-situatie en anders heb je bij de 15" in ieder geval nog de mogelijkheid tot een tweede accu meenemen.

• punishedbrains
afterburn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:51:

Het geld is in principe het probleem niet, ik krijg een leuke bonus van de baas en die beschouw ik als extra waar ik iets leuk mee kan kopen wat anders waarschijnlijk te duur zou zijn.

Ik moet zeggen dat de keus iets makkelijker zou zijn als de LED Cinema Screen aan te sluiten was op een normale PC, maar ik heb nog geen verloop gevonden om van DVI naar DisplayPort te gaan (wel andersom).
Waarom wil je perse voor het LED scherm gaan, je kan ook een verloopje nemen om de boel aan te sluiten op een gewoon Cinema scherm en dan heb je tevens de mogelijkheid voor aansluiten op een pc.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Allereerst, vind ik die 24" LED scherm erg makkelijk qua aansluitingen: het display heeft 1 kabel waarbij een Macbook direct op aangesloten kan worden, inclusief power waardoor je niet de hele tijd met je voeding loopt te slepen en te doen (mijn power brick ligt achter mijn bureau)

Ten tweede zie ik maar 2 schermen op de apple site, 24" LED en 30". Die 30" is me toch echt te duur en dan blijft er nog een over.

Ik zou natuurlijk kunnen gaan voor een standaard PC scherm van 24", wat nog een stuk goedkoper kan ook. Echter zit je dan met verloop stekkers van DisplayPort naar DVI, eventueel losse USB kabels en lossen audio kabels.

Ik vind dus het Apple scherm een erg mooie en makkelijke alles in een oplossing voor een MBP.

Computer specs

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:00
afterburn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:03:
Allereerst, vind ik die 24" LED scherm erg makkelijk qua aansluitingen: het display heeft 1 kabel waarbij een Macbook direct op aangesloten kan worden, inclusief power waardoor je niet de hele tijd met je voeding loopt te slepen en te doen (mijn power brick ligt achter mijn bureau)

Ten tweede zie ik maar 2 schermen op de apple site, 24" LED en 30". Die 30" is me toch echt te duur en dan blijft er nog een over.

Ik zou natuurlijk kunnen gaan voor een standaard PC scherm van 24", wat nog een stuk goedkoper kan ook. Echter zit je dan met verloop stekkers van DisplayPort naar DVI, eventueel losse USB kabels en lossen audio kabels.

Ik vind dus het Apple scherm een erg mooie en makkelijke alles in een oplossing voor een MBP.
Ik denk dat je naar een aantal punten moet gaan kijken die jij belangrijk vind.

Draagbaar
Geef je om snel je laptop aan sluiten of mogen een aantal kabelstjes op je buro?

Dan kom je al snel op een beslissing.
Ik zou zelf voor draagbaarheid kiezen. Bied wat meer confor aangezien ik niet een tas hoefd te kopen die 1,5x groter is dan een 15" tas

A Soldiers manual and a pair of boots.

• punishedbrains
To_Tall schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat je naar een aantal punten moet gaan kijken die jij belangrijk vind.

Draagbaar
Geef je om snel je laptop aan sluiten of mogen een aantal kabelstjes op je buro?

Dan kom je al snel op een beslissing.
Ik zou zelf voor draagbaarheid kiezen. Bied wat meer confor aangezien ik niet een tas hoefd te kopen die 1,5x groter is dan een 15" tas
Dat lijkt mij allemaal niet het grootste beslissingspunt. Overigens wel goed kijken of je een 15" compatible tas kan halen voor de Unibody, ik heb uiteindelijk een grote tas gekozen zodat ik de MBP in een flinke sleeve erin kan dragen. Niet zo comfortabel inderdaad, maar ook weer geen ramp en ik geef toch meer om een zeer goede bescherming.

Afterburn gaat dus voor een nette oplossing, dat is vrij belangrijk en een goed scherm. Overigens heb je altijd "last" van losse USB kabels, vooral als je veel aansluit (en bijv. meer dan standaard aanwezige poorten). Anyway, dan is het LED scherm waarschijnlijk de beste optie.

Conclusie: 15" MBP + LED scherm en je pc verkopen. :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:36

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Zo heel erg veel groter is die 17" trouwens niet, het is echt een hele kleine footprint vergeleken met de gemiddelde windows 17" notebook. Aan de andere kant vind ik zelf 15" al redelijk op het randje van wat je nog mee wil slepen. Als je erg veel onderweg bent zou ik zelfs aan 13" denken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• punishedbrains
Ps. nog iets om wel over na te denken en een (1 van de weinige) nadelen die mensen ondervinden van het LED scherm:

"This revision of Apple's 24" display is slick, but not entirely functional. The cord that attaches to the Mini DisplayPort is very, very short. As they advertise it is the first display designed for laptops and they are correct. The very short length of the display cable is great if your mac mini or laptop is sitting right next to the monitor. HOWEVER, if you buy this for a new MacPro you machine will most likely be on the floor or away from your table top surface. Currently, there are NO adapters or extenders to remedy this. Hopefully apple will release another version that will cut us some slack....literally."

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
punishedbrains schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:23:
Ps. nog iets om wel over na te denken en een (1 van de weinige) nadelen die mensen ondervinden van het LED scherm:

"This revision of Apple's 24" display is slick, but not entirely functional. The cord that attaches to the Mini DisplayPort is very, very short. As they advertise it is the first display designed for laptops and they are correct. The very short length of the display cable is great if your mac mini or laptop is sitting right next to the monitor. HOWEVER, if you buy this for a new MacPro you machine will most likely be on the floor or away from your table top surface. Currently, there are NO adapters or extenders to remedy this. Hopefully apple will release another version that will cut us some slack....literally."
Dit is (voor mij) geen issue. Als ik dit zou kopen, dan zou de laptop op het bureau liggen. Maar wel goed dat je dit noemt, dit had een dealbreaker kunnen zijn.

Ik wil ze sowieso nog in het echie zien voordat ik een beslissing maak en een bestelling doe, want ik heb de 17" nog niet live gezien. De 15" heb ik mee gewerkt, en dat was een mooi ding en viel qua grootte nog mee.

De gewone Macbook is mooi, maar ik vind 13" te klein, het scherm is minder dan de MBP en ik wil een snellere graka dan mogelijk is met de MB.

Computer specs

• punishedbrains
afterburn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:38:
[...]

De gewone Macbook is mooi, maar ik vind 13" te klein, het scherm is minder dan de MBP en ik wil een snellere graka dan mogelijk is met de MB.
Precies de redenen waarom ik voor de 15" ben gegaan. Die heeft een scherm wat nog net groot genoeg is (met 13" ga ik toch continue voorover gebogen zitten heb ik het idee) en welke 10x beter is dan de gewone Macbook, de gfx processoren zijn precies hetzelfde als in de 17", de laptop is nog handzaam, OSX 10.6 snow leopard zal de boel nog sneller maken dus mijn 2.4 GhZ lijken mij voldoende, etc. Ik zag in de 17" toch net te weinig voordelen om de prijs te rechtvaardigen. Overigens gaat het verwerken van foto's in bijv. Aperture of Lightroom vrij goed en is het maken van homevideo's met iMovie ook geen probleem, daarvoor is de laptop al snel genoeg. Ik heb er zelf dus 4 GB geheugen in gezet en heb ik het idee een optimale keuze te hebben gemaakt tussen prijs, prestaties en design/format.
Thuis heb ik nog wel een Hackintosh *kuch* staan die nu op 3.6 GhZ is overgeklokt met 8 GB geheugen, tsja dat gebruik ik dan uiteraard voor de echte reken-intensieve zaken en het perfect oppoetsen van foto's en video's.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Mijn 'normale' computer is een quad 2.4 (Q6600), dus ik zat te denken aan de 2.93 cpu voor de MBP. Ik denk dat het snelheids verschil met de meeste dingen minimaal zal zijn tussen deze processoren. De Q heeft 2 cores meer, maar de MBP heeft een hogere klok en hogere memory bus.

[ Voor 17% gewijzigd door afterburn op 26-03-2009 14:19 ]

Computer specs

• punishedbrains
afterburn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:18:
Mijn 'normale' computer is een quad 2.4 (Q6600), dus ik zat te denken aan de 2.93 cpu voor de MBP. Ik denk dat het snelheids verschil met de meeste dingen minimaal zal zijn tussen deze processoren. De Q heeft 2 cores meer, maar de MBP heeft een hogere klok en hogere memory bus.
Met het verschil dat het wel andere processoren zijn, je kan wat dat betreft GhZ-en niet echt goed vergelijken en ze zeggen vrij weinig over de user-experience. Mijn "gewone" computer loopt standaard op 2,4 GhZ en heeft theoretisch een minder snelle memory bus, maar toch loopt die dan al soepeler dan de Macbook pro. Dat kan liggen aan de snellere harddisks, de processor die wellicht toch iets sneller is in desktop-variant, de grafische kaart die in de gewone computer veel sneller is... telt allemaal mee, zeker nu Photoshop en Lightroom gebruik maken van de GPU. Die 2.9 GhZ zal zeker uitmaken, maar je moet niet meteen verwachten dat het dan dezelfde resultaten zal geven als je desktop, misschien wel, goede kans ook van niet.

[ Voor 7% gewijzigd door punishedbrains op 26-03-2009 14:45 ]

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
True, maar de meeste zaken zijn ook niet zo cpu intensief. Zelfs de meeste bewerkingen met foto's niet. Video is iets anders, maar dat doe ik niet. Ik kies trouwens ook voor de 7200rpm disk, aangezien dat over het algemeen de grootste bottlenecks is met laptops.

Aan de andere kant, mijn desktop draait Vista, dus de beleving is al snel vlotter. ;)

Computer specs

• punishedbrains
afterburn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:02:
True, maar de meeste zaken zijn ook niet zo cpu intensief. Zelfs de meeste bewerkingen met foto's niet. Video is iets anders, maar dat doe ik niet. Ik kies trouwens ook voor de 7200rpm disk, aangezien dat over het algemeen de grootste bottlenecks is met laptops.

Aan de andere kant, mijn desktop draait Vista, dus de beleving is al snel vlotter. ;)
Dat laatste is zeker het geval, same here en eigenlijk 1 vd redenen dat ik nu onder OSX werk, zelfs als ik nu terugga en bijv. Windows 7 probeer... tis het niet meer voor mij, dit geeft mij de betere workfow. Anyway, 7200 rpm maakt ook nog uit indeed en als je dan ook nog een grotere dichtheid pakt, is tie zeker sneller. Ik denk dat je daar dan een hele goede keus aan hebt samen met het scherm. Nu mijn baas vragen om een bonus, hoewel ze dat in de wetenschap niet echt doen. ;)

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Waarom geen unibody Macbook icm LED-display?

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Dat staat hierboven al eens een keer. :)

Computer specs

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
afterburn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:51:

Volgens mij zal dit verloopje er ook nooit komen. Wat wel mogelijk is, maar niet ideaal en een extra investering vereist, is om een upgrade kaart uit de Apple store te kopen, laten we zeggen, de geforce gt120 en deze in een pc steken. Hierop zit een mini-displayport aansluiting. Iemand op het Apple forum heeft dit gedaan en heeft hier zijn LED Cinema op aangesloten. Drivers van de led cinema moeten apart geïnstalleerd worden. Dit verhaal kan ik zelf echter niet verifiëren.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Geen idee of een Mac graka werkt in een normale PC? Die dingen hebben toch een andere BIOS?

Vandaag ook maar alvast gezorgd dat een collega uit de VS dit weekend een apple wireless keyboard meeneemt. Had in een ander draadje gezien dat het Engels Int. keyb dat hier te koop is niet hetzelfde is als het US keyb (dus met een horizontale enter toets).

Het begin is dus al. :) Nu de rest nog, al kan ik natuurlijk niet meer terug als ik al een apple ramplank heb liggen ;)

Iemand trounwens nog een suggestie voor een goede BT muis? Die apple knager moet ik niet.

[ Voor 8% gewijzigd door afterburn op 31-03-2009 23:24 ]

Computer specs

• punishedbrains
Ik heb een mighty mouse, maar moet inderdaad zeggen dat ook al is dat kleine balltje erg prettig, het is alleen zo als het werkt en dat doet het tevaak niet. Ik hoor vrij goede verhalen over de Microsoft 8000 BT muis, werkt prima met de Mac, erg precies ook.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Als muis zou ik je de Logitech VX Nano kunnen aanraden! Topmuisje.

Verwijderd

uhm ik neem aan dat je een mbp wilt aanschaffen omdat je er ook mobiel mee wilt zijn??
dan zou ik zelf voor de 15' en het 24' scherm.

Anders als het mobiel zijn niet belangrijk is dan zou ik voor een imac 24' of mac pro gaan.

• BugBoy
afterburn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:23:
Vandaag ook maar alvast gezorgd dat een collega uit de VS dit weekend een apple wireless keyboard meeneemt. Had in een ander draadje gezien dat het Engels Int. keyb dat hier te koop is niet hetzelfde is als het US keyb (dus met een horizontale enter toets).
Je bent op de hoogte dat het wireless keyboard geen numeriek pad heeft en ook geen gedeelte voor de home/end/insert/delete/page-up/page-down toetsen? Dat was voor mij de reden om een bedrade variant te nemen.

Weet je al wat het gaat worden? De 15"+LCD of de 17"?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Ja, daar ben ik van op de hoogte. :) Maar ik vind het zo'n mooi klein tobotje. :) Als het niet bevalt, kan ik later altijd nog een grote bedrade variant kopen.

En ja, ik weet al wat het gaat worden.

15" + LCD. :)

Op de 10de begint bij mijn creditcard de nieuwe maand, en dan ga ik bestellen. (anders wordt eea afgeschreven voordat het geld er is, en daar wordt de bank niet vrolijk van. En ik dan dus ook niet)

Computer specs

Verwijderd

BugBoy schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:47:
[...]

Je bent op de hoogte dat het wireless keyboard geen numeriek pad heeft en ook geen gedeelte voor de home/end/insert/delete/page-up/page-down toetsen? Dat was voor mij de reden om een bedrade variant te nemen.

Weet je al wat het gaat worden? De 15"+LCD of de 17"?
command + pijlomhoog toets of naar benden pageup/down :)

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
afterburn schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:58:
Ja, daar ben ik van op de hoogte. :) Maar ik vind het zo'n mooi klein tobotje. :) Als het niet bevalt, kan ik later altijd nog een grote bedrade variant kopen.

En ja, ik weet al wat het gaat worden.

15" + LCD. :)

Op de 10de begint bij mijn creditcard de nieuwe maand, en dan ga ik bestellen. (anders wordt eea afgeschreven voordat het geld er is, en daar wordt de bank niet vrolijk van. En ik dan dus ook niet)
Ik wou vandaag in de htr arnhem de grote bedrade kopen en die hadden ze niet meer. Alleen maar van die kleintjes met draad en de draadloze.

Zijn die grote nu helemaal eruit ofzo? Dat zou echt heel apart zijn.

• BugBoy
aartrost schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:34:
Ik wou vandaag in de htr arnhem de grote bedrade kopen en die hadden ze niet meer. Alleen maar van die kleintjes met draad en de draadloze. Zijn die grote nu helemaal eruit ofzo? Dat zou echt heel apart zijn.
Ik heb in januari een bedrade variant gekocht en die moest toen ook besteld worden. Blijkbaar nemen ze geen grote voorraden in, maar hij is er niet uit. Je kunt ook online bestellen. Dan heb je het keyboard ook nog wel vlot in huis.

Verwijderd

Als ik het geld zou hebben, direct een MBP met een 24" cinema. Omdat je een goed scherm echt niet kan missen. Een cinema scherm gaat ook langer mee als een MBP 17". Je kan zelf een MB 13" kopen als je wil, dat scherm is een beetje onder de maat maar ik heb de kwaliteit zelden echt nodig. En snel is die genoeg, er zit amper verschil op denk ik enkel de grafische kaart is wat minder maar ik ken mensen die 17mb raw bestanden er door sleuren zonder morren. Tegelijk heb je een compacte laptop in A4 formaat.

Of anders een 2dehands Macbook pro aanschaffen..rond de 1000 euro kan je er goede vinden.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Wel, de kogel is door de kerk. :)

MBP 15.4/CTO Z0GR
Custom configuration
2.93GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066Mz DDR3 SDRM-2x2GB
320GB Serial ATA @ 7200
SuperDrive 8X DL
KYBD/User's Guide (Z)-LL
Country Kit-GBR

APPLE LED CINEMA DISPLAY-GBR MB382B/A

Besteld in de UK, via een collega. Scheelt toch weer een 500 euro op het moment.

Computer specs

• BugBoy
Gefeliciteerd! Daar ga je wel blij van worden.

Verwijderd

afterburn schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:42:
Wel, de kogel is door de kerk. :)

MBP 15.4/CTO Z0GR
Custom configuration
2.93GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066Mz DDR3 SDRM-2x2GB
320GB Serial ATA @ 7200
SuperDrive 8X DL
KYBD/User's Guide (Z)-LL
Country Kit-GBR

APPLE LED CINEMA DISPLAY-GBR MB382B/A

Besteld in de UK, via een collega. Scheelt toch weer een 500 euro op het moment.
prima keuze, exact mijn configuratie van oktober 2008, alleen heb ik een kleinere 250G @ 7200 harddisk. deze gaat er op termijn uit voor een flashdisk...

overigens gebruik ik geen muis bij mijn macbook pro. het touchpad met gestures werkt gewoon te goed om dat in te ruilen voor een muis. als je echter zon extern scherm hebt zul je het multitouchpad wel niet handig kunnen gebruiken omdat je dan niet recht voor het laptopscherm zit maar recht voor het externe scherm...

eigenlijk moet apple gewoon een extern multitouchpad met een usb kabeltje/bluetooth uitbrengen, ik wil niet meer terug naar een muis!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Nu is het alleen wachten.... *zucht*

En ik ben al zo'n geduldig persoon. Not. :)

Computer specs

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Krijg je nu wel de juiste keyboard layout? :)

Launching containers into space

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Whieee schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:39:
Krijg je nu wel de juiste keyboard layout? :)
Yah, in de Apple store kun je gewoon een keyboard layout kiezen voor de latop bij een CTO order. Probleem zit als je een los tobo wilt kopen; dan is een US keyboard layout niet mogelijk hier in NL. Maar het losse keyboard heb ik door een collega uit de VS mee terug laten nemen. Scheelt ook nog eens 20 euro. :)

Computer specs

Pagina: 1