Keuze Switch

Pagina: 1
Acties:

• merijn_psv
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 16:16
Ik zit hier met adsl internet plus bellen comfort (6MB). Daar zit een router bij (experiabox volgens mij) waar 2 vaste computers en soms 2 laptops gebruik maken van de verbinding. Nu wil ik nog een xbox erbij kopen en ik zit op de zolder en nog een kabel door het huis is niet mogelijk. Nu ben ik na wat surfen erachter gekomen dat ik dan een switch moet kopen. Paar vraagjes:

1) klopt het nu dat de kabel die mijn kamer binnen komt inplug in de switch waarvanuit 2 ethernetkabels naar mijn xbox en pc gaan en dit zonder installatie verder werkt?
2) Vertaagt de verbinding niet erg met zon switch?
3) Maximaal 4 pcs en een xbox kunnen dus gebruik maken van de verbinding, moet ik hierbij dan nog letten op een 10/100 mb of een gigabit switch
4) Ik zie switchen staan van 10 euro tot wel 50-60 euro. Ligt dit in kwaliteit en mogelijke vertraging bij goedkopere varianten? Moet ik letten op merken?

Alvast bedankt voor de hulp

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

1. Mits deze van het modem komt en een netwerkkabel is.
2. Een standaard switch doet meestal 10MB (MegaByte) per seconde, jouw internet verbinding is 'maar' 6Mb (Megabit), dat scheelt ook nog een factor 8 dus nee.
3. Een 10/100Mbit switch is snel genoeg, tenzij je nog veel data wilt kopiëren tussen computer/Xbox, dan is Gbit lonend (1000Mbit). Heeft die Xbox een Gbit poort?
4. Ik zou een goedkope en simpele switch nemen. (Eminent/Sitecom/Belkin)

Wil je Gbit dan raad ik 3Com/Linksys aan.

[ Voor 22% gewijzigd door PD2JK op 26-03-2009 01:17 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• merijn_psv
PD2JK schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 01:14:
1. Mits deze van het modem komt en een netwerkkabel is.
2. Een standaard switch doet meestal 10MB (MegaByte) per seconde, jouw internet verbinding is 'maar' 6Mb (Megabit), dat scheelt ook nog een factor 8 dus nee.
3. Een 10/100Mbit switch is snel genoeg, tenzij je nog veel data wilt kopiëren tussen computer/Xbox, dan is Gbit lonend (1000Mbit). Heeft die Xbox een Gbit poort?
4. Ik zou een goedkope en simpele switch nemen. (Eminent/Sitecom/Belkin)

Wil je Gbit dan raad ik 3Com/Linksys aan.
1. Ja die komt van de wireless router, is de internetkabel.
2. Ok
3. Xbox heeft een 10/100 mb poort als het goed is dus dan heeft een gbit switch totaal geen nut lijkt me.
4. http://www.pcgeleen.nl/pr...ath=30_60&products_id=123 deze bv?

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

prima, maar koop er een met 8 poorten. Zullen niet veel duurder zijn en misschien nog eens handig

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• merijn_psv
Ok dan weet ik genoeg. Bedankt voor de hulp! :)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-03 01:03

PoweRoy

funky!

gigabit heb je geen duur merk nodig. Bij tomshardware bleek er geen verschil in snelheid tussen de merken. 3Com bleek even goed als Sweex bv. Met uitzondering van speciale functies die je thuis niet nodig hebt!

[This space is for rent]

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij een switch is het belangrijk te letten op de snelheid van de backplane.
Bij 24 of 48 switch poorten is het belangrijk of de backplane bijvoorbeeld 16 of 32 Gbps is.
Een switch heeft dus wel degelijk een bepaalde performance.

Voor een huis, tuin en keuken switch is dit echter niet boeiend, omdat je maar een beperkt aantal switch poorten hebt.

Waar je op moet letten:
- Poort snelheid: 10/100 Mbps of gigabit (1000 Mbps) ethernet
- Aantal switch poorten
- Duurdere switches kan je beheren met een webinterface / GUI, maar voor een standaard thuis netwerkje heb je dit niet nodig.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1