Ik zit hier met adsl internet plus bellen comfort (6MB). Daar zit een router bij (experiabox volgens mij) waar 2 vaste computers en soms 2 laptops gebruik maken van de verbinding. Nu wil ik nog een xbox erbij kopen en ik zit op de zolder en nog een kabel door het huis is niet mogelijk. Nu ben ik na wat surfen erachter gekomen dat ik dan een switch moet kopen. Paar vraagjes:
1) klopt het nu dat de kabel die mijn kamer binnen komt inplug in de switch waarvanuit 2 ethernetkabels naar mijn xbox en pc gaan en dit zonder installatie verder werkt?
2) Vertaagt de verbinding niet erg met zon switch?
3) Maximaal 4 pcs en een xbox kunnen dus gebruik maken van de verbinding, moet ik hierbij dan nog letten op een 10/100 mb of een gigabit switch
4) Ik zie switchen staan van 10 euro tot wel 50-60 euro. Ligt dit in kwaliteit en mogelijke vertraging bij goedkopere varianten? Moet ik letten op merken?
Alvast bedankt voor de hulp
1) klopt het nu dat de kabel die mijn kamer binnen komt inplug in de switch waarvanuit 2 ethernetkabels naar mijn xbox en pc gaan en dit zonder installatie verder werkt?
2) Vertaagt de verbinding niet erg met zon switch?
3) Maximaal 4 pcs en een xbox kunnen dus gebruik maken van de verbinding, moet ik hierbij dan nog letten op een 10/100 mb of een gigabit switch
4) Ik zie switchen staan van 10 euro tot wel 50-60 euro. Ligt dit in kwaliteit en mogelijke vertraging bij goedkopere varianten? Moet ik letten op merken?
Alvast bedankt voor de hulp