Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 19:36
Hoi,

Ik probeer op een of andere manier erachter te komen welke bestanden op mijn computer geopend zijn in een of ander programma. Dus bijvoorbeeld notule.doc in MS Word en foto.jpg in Photoshop. Is het mogelijk om dit na te gaan? Ik heb al verschillende functies gevonden om te controleren of een bestand in gebruik is maar deze codes controleren alleen of een bestand geopend, dan wel gelezen kan worden. Hier heb ik niet zoveel aan aangezien een tekstbestand geopend in notepad of een html bestand in dreamweaver niet gelocked is. Dat wil zeggen je kunt hem gewoon aanpassen of verwijderen ookal is hij geopend. Ook wil ik niet bestand voor bestand nagaan maar gewoon een lijst krijgen van alle geopende bestanden.

Nu heb ik op internet een functie gevonden die deze mogelijkheid zou moeten bieden. Namelijk NetFileEnum zie ook:

http://vbnet.mvps.org/index.html?code/network/netfileenum.htm
http://pinvoke.net/default.aspx/netapi32.NetFileEnum

Maar als ik deze voorbeelden gebruik met serverstring NULL dan krijg ik steeds dwReadEntries = 0 terug. Met andere woorden hij kan niks vinden. Nu ben ik bang dat NetFileEnum al wat gedateerd is en misschien niet meer in vista wordt ondersteunt. Weet iemand een makkelijkere manier om in visual basic .net dit na te gaan?

Ik gebruik Visual Basic Express 2008 onder vista x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Miss. een rare vraag... Ik weet niet precies waar je taskmanager in windows gebruik van maakt, maar het lijkt mij wel mogelijk om informatie van je taskmanager in je eigen applicatie terug te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als ik wat rondzoek met google dan vind ik dit over deze functie
* This code detects only the files opened using a net shared
* path. It does not return the files opened by a user on the
* local computer using a local path (i.e. the computer where
* the user is logged on). This is normal, because, otherwise,
* the number of returned files would be huge.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Customized Task manager in .net using C#

Het is .net fw dus beetje creativiteit en je kan er wel wat van maken in VB.net lijkt mij.
Volgens mij moet je meeste informatie hieruit zien te halen. Je taskmanager in windows laat per slot van rekening ook open programma's zien en welke bestanden dus kan je vast wel eruit halen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 19:36
bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad nog niet gedacht aan de taskmanager. Ik dacht dat die alleen de programma's liet zien zoals notepad maar niet het geopende bestand. Ik ga eens proberen of ik hiermee verder kom.

In ieder geval lukt het niet met de 'normale' taskmanager. Deze laat bij programma's waarmee je meerdere bestanden kunt openen geen enkel bestand zien in de taskmanager. Maar misschien dat een aangepaste versie dit wel kan?? Ik ga het proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door R0K13 op 26-03-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

R0K13 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:27:
bedankt voor jullie reacties! Ik had inderdaad nog niet gedacht aan de taskmanager. Ik dacht dat die alleen de programma's liet zien zoals notepad maar niet het geopende bestand. Ik ga eens proberen of ik hiermee verder kom.

In ieder geval lukt het niet met de 'normale' taskmanager. Deze laat bij programma's waarmee je meerdere bestanden kunt openen geen enkel bestand zien in de taskmanager. Maar misschien dat een aangepaste versie dit wel kan?? Ik ga het proberen.
Hierbij 2 voorbeelden van de taskmanager eerste is XP tweede is Vista
Niet ieder programma geeft een geopend bestand weer maar sommige wel, weet niet precies waar dit aan ligt maar dat zou je even uit kunnen zoeken
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/GOT/naamloos.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyvaneijk.nl/GOT/untitled.JPG

offtopic:
Hoe maak ik die krengen clickable??

[ Voor 5% gewijzigd door jvaneijk op 26-03-2009 10:20 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1