Radeon HD4850 met Asus P5N-E SLI problemen

Pagina: 1
Acties:

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 11:03

DaWaN

'r you wicked ??

Topicstarter
Ik heb recentelijk voor een vriend van mij een PC gebouwd.
Nu heb ik daar een Sapphire Radeon HD4850 512MB en een P5N-E SLI voor gebruikt.

Het probleem is alleen dat deze combo af en toe een BSOD geeft (1x in de 10 uur ongeveer).
Ik verwacht dat dit volledig toe te schrijven is aan de VGA. De BSOD crasht op één van de ATI dll's (weet niet exact welke) en tijdens de reboot die dan volgt is er geen beeld..

De rest van de PC is 100% goed, het ding heeft een aantal uren Orthos gedraait en dat is rotsstabiel, ik heb de P5N-E SLI zelf ook ruim 8 maanden gebruikt en in die 8 maanden geen centje pijn gehad.

De voeding heb ik ook al vervangen door een beter exemplaar maar dat verhielp het probleem ook niet.

Koeling in de kast is ruim voldoende, de case is een QF50D waarbij de 12cm fan op zo'n 800rpm draait en de kasttemperatuur is volledig acceptabel.

Nu ben ik er vrij zeker van dat de VGA niet helemaal fit is, het probleem is echter dat RMA'en kapot lastig als de kaart maar 1x in de 10 uur een fout geeft, wat kan ik het beste doen ?? Of is het mogelijk toch een compatibiliteits issue met het P5N-E SLI bord ??

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 16:08
Heb je de kaart al in een ander systeem gedrukt bijv?
Anders deinstalleer je videokaart drivers eens en installeer de nieuwe CCC 9.3.

Hoe oud is de kaart en waar heb je hem gekocht ?
Als het toch de kaart is kun je hem op garantie gewoon RMA sturen.

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-05 20:19
ATI.dll's die crashen zijn de drivers en hebben volgens mij niks met een brakke kaart te maken. Prik de 4850 eens in een andere pc :)