Toon posts:

Adres om klachten ivm verkopers te melden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Deze vraag is al is gesteld maar de toen geleverde info klopte niet (emailadres applecarecustomerservice@euro.apple.com bestaat niet). Heeft er iemand een emailadres (be/nl) om klachten ivm Apple verkopers en herstellers te melden? Dit kan ik maar niet terug vinden op de site van Apple. Ik zelf ben een Belg, maar ik weet dat hier ook best veel Belgen dit forum lezen ;O) dus daarom even voor de volledigheid mijn verhaal hieronder:

Geachte,

Met dit schrijven wil ik mijn ongenoegen uiten over de service die de firma 'Het Computerwinkeltje", Maurits Sabbestraat 39, 2800 Mechelen biedt in zijn functie als reseller van Apple producten. Ik zal het verhaal zo beknopt mogelijk proberen uit te leggen:

In juli 2007 kocht ik bij hun een Macbook Pro 15" 2.4Ghz. Begin december kreeg ik ineens een zwart beeld maar startte hij nog volledig op, dit kon ik merken aan de volumetoetsen, deze gaven nog geluid als ik deze indrukte, ook kon ik nog via het wireless netwerk aan mijn mac aanloggen. Nadat ik de logfiles overgehaald had van mijn defecte mac naar mijn andere laptop en deze analyseerde kwam ik via de apple discussion forums snel bij deze note van apple: TS2377 (http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=nl_NL), dit duidt op een probleem met de Nvidia video chip en dit probleem wordt tot 2 jaar na aankoop kosteloos hersteld.

Ik drukte dit document af en begaf mij naar "Het Computerwinkeltje" te Mechelen om mijn Macbook pro voor herstelling binnen te brengen. Na meer dan 4 weken had ik nog steeds niets vernomen en belde ik hen op, maar de persoon die hun bestellingen behandelde was niet aanwezig en ze zouden me terug bellen. 2 dagen nadien nog steeds niets vernomen, dus belde ik weer, nu zou hij om 2u in de namiddag aanwezig zijn, dus belde ik nadien nog is en ik kreeg deze persoon eindelijk aan de lijn (RMA verantwoordelijke). Deze stuurde mij een fax van 6 januari (mail + scan hierbij gevoegd) waarin de hersteller, zijnde "ARC Repair Center, Brussel" zwart op wit zegt dat het probleem te wijten is aan een 'power issue", dat de laptop niet meer start en dat dit niet aan de Nvidia chip ligt (ik had die note immers bijgevoegd). Oplossing: vervangen moederbord voor de kost van 1305 euro zonder BTW. Dit kon ik natuurlijk niet aanvaarden (de laptop startte immers perfect op, enkel was er geen beeld, dus dit was helemaal geen power issue en vroeg om een telefoonnummer van een technische persoon van dit Repair Center, doch dit kreeg ik niet, dit was niet hun policy. Ik eiste dan dat de persoon van "Het Computerwinkeltje" zou bellen naar "ARC" en hij wist me nadien (raar maar waar) te vertellen dat ze zich inderdaad vergist hadden, dat het wel een issue was met de Nvidia chip, doch dat het niet het probleem was van de note van Apple die ik had meegeleverd (ze hadden dit zogezegd getest" en dat ik nog steeds voor een nieuw moederbord diende te betalen. Het enige wat ik kon doen was die 1305 euro excl BTW te betalen of de laptop niet gerepareerd laten terugsturen. Ik heb dan natuurlijk voor het laatste gekozen, het enige antwoord op mijn vele vragen bij "Het Computerwinkeltje" was steeds een schouderophalend "we weten het niet".

Pas na meer dan 5! weken krijg ik dan mijn nog steeds defecte laptop terug en besluit deze bij "Switch / It Pro, Blauwtorenplein 6-8, 2000 Antwerpen" binnen te brengen, met dezelfde uitleg, ook met mijn bovenstaand verhaal. Zij bevestigen direct dat er van dit type Macbook al heel wat zijn binnengebracht met soortgelijk probleem, en na 2! dagen krijg ik deze volledig gerepareerd onder garantie terug. De reden was een defecte Nvidia chip, volledig de issue dit ik op een note had meegeleverd (en wat ook al bleek uit de logfiles).

Nadien ben ik dan naar "Het Computerwinkeltje" teruggeweest om op een vriendelijke manier verhaal te halen, de verantwoordelijke persoon was toen weer niet aanwezig, ze hebben dan kopijen genomen van de uitleg van ARC en het herstellingsdocument van Switch, maar 2 weken nadien heb ik hiervan nog steeds niets vernomen, dus kan ik gerust besluiten dat hier ook niets meer van komt.

Dus de samenvatting:
Het Computerwinkeltje, meer dan 5 weken laptop kwijt, niet gerepareerd, foute diagnose van "ARC" repaircenter, nadien geen uitleg.
Switch Computer: 2 dagen, correcte diagnose, laptop onder garantie hersteld, hulpvaardig en technisch onderlegd personeel.

Nu is mijn vraag, vanwaar dit verschil in service? Is het niet schrijnend dat een consument meer productkennis heeft dan de verkopers van "Het Computerwinkeltje" en de techniekers van "ARC" (of was het bedrog?). Ik besef wel dat "Het Computerwinkeltje" meer een boekenwinkel is dan een Apple winkel, maar dit is toch wel echt ondermaats. Het merk "Apple" vaart allesbehalve wel bij zo'n manier van handelen waar de koper wordt afgescheept met ondeskundige en bedriegelijke uitleg. Tevens wil ik dan Switch / IT Pro bedanken voor hun zeer professionele, eerlijke en snelle service.

Switch heeft er zeker een klant bij, Het Computerwinkeltje (waar ik al sinds eind jaren 80 klant was) er één minder. Hopend op een verklaring, verblijf ik,

Hoogachtend,

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Ik denk dat je enkel kan klagen bij "Het Computerwinkeltje". De winkels in België die apple producten verkopen zijn namelijk gewoon resellers, en hebben verder weinig met apple te maken.

Ik heb ooit ook eens een macbook pro binnen gebracht voor herstelling (bij Mac Factory in Antwerpen) en kreeg hem niet hersteld en beschadigd (!) terug na twee weken. Heb toen met apple gebeld en ze hebben me gewoon naar een andere reseller doorverwezen, toevallig ook IT Pro / Switch in Antwerpen. Sinds toen hebben ze er ook een klant bij. Super goede verkopers die tenminste weten waarover ze praten en super snelle hersteldienst.

Wat je natuurlijk wel niet mag vergeten is dat "Het Computerwinkeltje" geen eigen hersteldienst heeft en hem dus moet opsturen. Ze moeten ook maar aannemen wat die hersteldienst te zeggen heeft. IT Pro in Antwerpen heeft wel een eigen hersteldienst in huis, daar zit dus wel een groot verschil.

Al bij al kan je misschien eens naar apple bellen en vragen waar je kan klagen ? Ik neem aan dat die hersteldienst wel certified moet zijn en apple daar wel wat in te brokken heeft.

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-01 09:40
Probleem is niet alleen in Belgie, heb het ook in Nederland in Woerden ervaren. Het is echt super-iritant om 'zogenaamd' deskundig personeel te moeten verbeteren of zelfs te moeten pushen om ff de aandacht erbij te houden. Daar kom ik dus nooit meer.

Maar inderdaad, ik denk ook gewoon ff bellen naar apple en vragen waar je je verhaal kwijt kunt.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
simpelste is gewoon Apple bellen erover. Ze nemen bij Apple dit doort dingen best wel serieus (desbetreffende winkel kan bij veel klachten licentie tot verkopen kwijtraken) dus ze zullen niet zomaar zeggen: Pech meneer.
Ik zou alleen wel de desbetreffende winkel op de hoogte stellen van je klacht ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik begrijp je frustratie over de 'onkundige' verkopers. Dat komt alleen maar meer aan de oppervlakte als je zelf als klant geïnteresseerd bent in de spullen die ze verkopen (en vaak erg goed op de hoogte bent van wat er te koop is, en wat je wil). Bij Apple-verkooppunten zou je, vanwege het kleinere productaanbod (de winkels die uitsluitend Microsoft of Dell verkopen zijn zo goed als onbestaande) toch wel mogen verwachten dat je als klant wordt verdergeholpen door iemand die op de hoogte is van het productaanbod, de ins en outs, en ook van de problemen met bepaalde producten (zeker als dat al breed uitgesmeerd is in de media). Maar goed ;).

Vergeet niet dat de meeste van die mensen tegen een karig loontje werken en qua opleiding meer op verkoop worden getraind dan op productkennis (althans, dat is mijn indruk). Ik heb gehoord dat Switch (in Antwerpen tenminste, verder weet ik het niet) mensen aanneemt die echte Apple-kenners/aficionados zijn. Natuurlijk is dat wel wat makkelijker als je een prestigeproduct verkoopt. De doorsnee computerwinkel is niettemin gericht op omzet eerder dan op service (althans, dat is toch mijn indruk). Hoe meer termen je om de klant z'n oren kan slaan hoe beter, en hoe vetter de PC die je 'm kan aansmeren - ondanks dat hij alleen maar spreadsheetjes zal invullen - hoe beter voor je commissie.

Ik zou zeggen: prik door de luchtbel die reclame en imago heet en confronteer jezelf met de realiteit. Er wordt vaak hemel en aarde beloofd maar als puntje bij paaltje komt is het heel andere koek. Service is een woord waarmee te pas en te onpas geschermd wordt... Ik weet niet hoe de bewuste shop (ik vind het trouwens niet zo netjes dat je 'm hier met naam en toenaam doet, het is wel zo proper om dat weg te laten in het begin imho) over het algemeen met dienst na verkoop omgaat. Niettemin hoop ik dat ze toch met een verklaring over de brug komen (en dat je je post anonimiseert). Ik begrijp je frustratie, maar voor hetzelfde geld ligt het probleem niet bij hen maar bij hun reparateur bijvoorbeeld. Dat je je registreert op GoT om je hart te luchten en ze maar ineens met naam en toenaam noemt lijkt me meer op een publieke wraakactie dan wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 26-03-2009 05:42 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:58
Dit gaat vooral om de afhandeling door de shop en daarom is dit beter op z'n plaats in het Shopping Forum dan Apple Talk :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Niet netjes? Ik ben nadien naar die shop teruggeweest, heb hun vriendelijk om een verklaring gevraagd, ze gingen het nachecken, ik heb hun alle bewijzen gegeven en heb niets meer gehoord, maw werd ik nog maar is afgescheept. Dan verdient zo'n winkel toch niet meer of minder zo'n kritiek te krijgen?

Maar alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik ga gewoon even een nummer bij Apple Belgie proberen en hopelijk kunnen ze mij in contact brengen met de juiste persoon.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Heb zelf enorm goede ervaringen met lab9 in Kortrijk. Professionele mensen die weten waarmee ze bezig zijn (doen dan ook enkel Apple).

Laten je op voorhand weten wat ze gaan doen (eerst zelf testen, indien mogelijk zelf herstellen en anders vervangtoestel). Bellen je op wanneer deze klaar is of wanneer ze nieuws hebben.

iPod's worden altijd binnen 2 dagen gefixt. Indien geen softwareprobleem => nieuwe ipod (binnen 2 dagen). Dus 4 weken wachten voor een apple-product is veel te lang.

Het beste dat je kan doen is op internet shopreviews te schrijven. Als mensen over die winkel gaan googlen zullen ze de negatieve ervaring kunnen lezen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Borromini schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 05:41:
(ik vind het trouwens niet zo netjes dat je 'm hier met naam en toenaam doet, het is wel zo proper om dat weg te laten in het begin imho) over het algemeen met dienst na verkoop omgaat. Niettemin hoop ik dat ze toch met een verklaring over de brug komen (en dat je je post anonimiseert). Ik begrijp je frustratie, maar voor hetzelfde geld ligt het probleem niet bij hen maar bij hun reparateur bijvoorbeeld. Dat je je registreert op GoT om je hart te luchten en ze maar ineens met naam en toenaam noemt lijkt me meer op een publieke wraakactie dan wat anders.
Het is echt onzin dat je de naam van een bedrijf niet zo mogen noemen, zij opereren in de publieke sector en het is zeker relevant voor het verhaal. Het is een ander verhaal wanneer je privécontactgegevens van medewerkers gaat plaatsen, maar dat gebeurt hier niet. Als je geen namen noemt dan kan niemand het verhaal bevestigen, of een weerwoord geven. Je ook nog eens de kans dat je onbedoeld anderen (bijvoorbeeld alle Apple-resellers in Mechelen) in een kwaad daglicht stelt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1