• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Wij willen graag een nieuwe Wii kopen. Nou kwam ik op marktplaats het bedrijf Topyos.nl tegen. Zij bieden een nieuwe Wii aan voor 179,-, alleen vragen ze bij een bestelling wel een kopie paspoort en bankpas. Ik kon niet veel vinden over bedrijf middels onze vriend Google.

Iemand bekend met dit bedrijf?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
If it's too good to be true...

Waarom hebben ze een kopie bankpas en paspoort nodig? Om een 06 contract af te sluiten?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik zou het niet doen. Het kan nog zo goedkoop zijn, je weet niet wat er achter zit. Een normaal bedrijf hoeft geen kopie van je paspoort en bankpas.

Kan je beter iets meer geld uitgeven bij een bedrijf waarvan je meer zekerheid hebt, dan dit te doen.

Afradertje dus

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Ik vind het nogal dubieus dat ze perse een kopie paspoort/ID willen hebben. Daarover zou ik ze een e-mail sturen.

Daarnaast als je zaken met ze zou willen doen zou ik de KvK in Rotterdam bellen, op de site van het bedrijf staat het KvK nummer helemaal linksonderin.

Ik heb er een hard hoofd in en zou het zelf niet doen. Dan liever duurder uit maar bij een bekendere toko.

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 25-03-2009 22:35 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
Nijn schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:31:
If it's too good to be true...

Waarom hebben ze een kopie bankpas en paspoort nodig? Om een 06 contract af te sluiten?
Anders bekijk je de website? Zo te zien werken ze met acceptgiro's. In dat geval logisch dat ze eerst willen weten met wie ze te maken hebben.

Niet dat ik mijn Wii er zou bestellen, daar niet van. Maar lijkt me allemaal redelijk legitiem.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Suicyder schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:35:
Daarnaast als je zaken met ze zou willen doen zou ik de KvK in Rotterdam bellen, op de site van het bedrijf staat het KvK nummer helemaal linksonderin.
Naam: Top Yos
Vestigingsadres: Horsenserf 51 (adres in een woonwijk)
Vestigingsplaats: 3067DW Rotterdam
KvK-nummer: 24445348 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister

niet heel erg betrouwbaar.

Valt ver op dat ze geen accessoires kunnen leveren, terwijl daar juist een leukemarge op zit en vaak ook nodig is.

Vergeet het. Je verliest veel tijd voor een wii die je waarschijnlijk nooit krijgt. en een accepgiro die je nooit krijgt, maar je persoons/bankgegevens worden wel gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 25-03-2009 22:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Een bedrijf dat producten verkoopt die heet in de markt liggen (iPhone, apple producten, game-consoles) aan 75% van de prijs.

Yeah right...

Hoe zouden zij dit kunnen doen dan? BTW niet doorrekenen?

Het is algemeen geweten dat gamewinkels een kleine marge hebben op consoles. En aangezien ik vermoed dat ze allemaal die dingen bij dezelfde leverancier moeten halen zie ik niet in hoe dit bedrijf hun stuff nog zoveel goedkoper bij de fabrikant betrekt.

Ik vind het louche...

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik kon eerst geen connectie maken met die Kvk site, maar zag nu ook de status. Helaas heb ik al wel een kopie paspoort opgestuurd en kreeg toen een bericht dat zo ook nog mijn kopie bankpas wilden hebben. Toen begon ik wel een beetje te twijfelen. Ze kunnen toch niets doen met mijn kopie paspoort?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

IndoBoy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 23:11:
. Toen begon ik wel een beetje te twijfelen. Ze kunnen toch niets doen met mijn kopie paspoort?
Waarschijnlijk iets wat je wel terug kunt draaien, maar wat je veel tijd gaat kosten om terug te draaien. Steek je tijd er niet in.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:28

FikkieHo

Wokmaster

Betaal beter 50 euro meer voor een betrouwbare winkel die ook gelijk service verleent bij garantie en dergelijken.. Dit soort sites zijn mij altijd huiverig.. In principe kunnen ze niks met je paspoort kopie.. Maar je zal wel zo slim wezen om NIET je bankpas kopie op te sturen...

Enige waar ik ooit mijn ID kopie moest geven, was het afsluiten van een tel-abo via internet. Logisch, immers, je betaalt elke maand een bedrag etc. Maar nooit is er mij ook een bankpas gevraagd..

Dus gewoon niet doen.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Verwijderd

Toch eigenlijk on-ge-loof-lijk hoe gierigheid het toch blijkbaar ALTIJD wint van simpel gezond boerenverstand. Ik vraag mij eigenlijk af waarom.

En dit is de reden dat dit soort oplichtingspraktijken/sites bestaan en spam nog steeds volop verstuurd wordt.

Het is een console, iets waar je jaren plezier van hebt. Trek dan gewoon je beurs open en verwen jezelf met een aankoop bij de lokale bartsmit of zo. 50 euro komt neer op 10 euro per jaar of zo. Kortzichtigheid alom.

En consoles kosten overal exact hetzelfde. Als er één product is met een heel transparante en uniforme prijs dan zijn het wel consoles en ALLES van apple.

Of je nu een apple koopt in de mediamarkt of online, of bij een pc zaak of in een apple store, ze kosten overal exact hetzelfde, net als met consoles. (sporadische kleine actie niet meegerekend, maar dat zal zeker geen 25% zijn)

:N :N :N

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Niet doen, lijkt me gevalletje oplichting. Met die kopies kunnen ze bijv. jouw gegevens voor automatische incassos gebruiken, identiteitsfraude etc.

Koop desnoods een 2e hands wii van ebay of marktplaats (wel ophalen in het laatste geval), dan heb je er vaak ook nog een paar spellen bij.

Ps4/switch gamer

Verwijderd

Met hierboven. Kopie paspoort kan misbruikt worden voor identiteitsfraude.

Verwijderd

indentiteitsfraude, daar is het idd om te doen met dit soort scams.

Zodat ze in jouw naam allerhande transacties kunnen uitvoeren. Ik weet niet hoeveel erger je het maakt door ook de gegevens op jouw bankkaart aan te leveren.

Maar idd, zoek je een goedkope Wii, ga gewoon tweedehandssites af. Ik hoor overal dat het ding massaal doorverkocht wordt omdat de serieuze gamer de Wii nu onderhand wel al helemaal beu is. Dus veel van die Wii's komen nu gewoon op internet terecht, met meestal een paar goede games er bij.

Veel interessanter want dan heb je meteen een pakketje waarmee je aan de slag kan.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 21:45

Fuelke

Forza Ferrari

Dit is toch eerder iets voor Shopping Forum

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:02

Polycom

Poes van goud

Ik zou deze website absoluut niet vertrouwen. Koop gewoon een wii op play.com voor £179,-.

Link: http://www.play.com/Games/Wii/3-/2724/2-/Promo.html :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
PuDy schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:27:
Ik zou deze website absoluut niet vertrouwen. Koop gewoon een wii op play.com voor £179,-.

Link: http://www.play.com/Games/Wii/3-/2724/2-/Promo.html :)
Als je 'm op Euro's zet wordt het toch ineens stuk minder interessant (234 euro).

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

En volgens mij sturen ze ook geen consoles op naar Nederland ;)
Amazon overigens wel en je kan in GBP betalen.

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 10:54
even wat spul in google cache gevonden:
http://74.125.77.132/sear...nk&gl=nl&client=firefox-a
en:
http://74.125.77.132/sear...nk&gl=nl&client=firefox-a

[ Voor 27% gewijzigd door mhindrik op 27-03-2009 15:02 ]

Alle vragen hebben een antwoord

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 20:39
Als je zoekt op bedrijfsnaam vind je een vonnis:
http://www.internetoplichting.nl/vonnis/Vonnis%20120309.pdf

Iemand anders vond het zaakje stinken en heeft hier over geschreven op internet. Maar dit verhaal heeft hij van de site moeten halen op straffe van een dwangsom van 2500 euro per dag, dus dan ga ik er vanuit dat het smadend was.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat vonnis gaat over trendy laarzen, niet over top yos toch?

/edit: ok ik had niet door dat je het over de post erboven had.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 27-03-2009 17:40 ]

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 10:54
leuk_he schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:22:
[...]

Dat vonnis gaat over trendy laarzen, niet over top yos toch?
Klopt als een bus, daarom kijk even bij de google cache linkjes die hier boven heb staan.

Alle vragen hebben een antwoord

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:39
Ik had ook nog gegeken voor een goedkope wii..Bij amazon kost ie 249 dollar -> 187 euro, maar ik kan hem niet verschepen naar nl. Is dit vreemd??
*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***

http://www.amazon.com/Wii...rd_r=1M4HW101VZBEBZRC7GK7

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Uxstyle schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:30:
Ik had ook nog gegeken voor een goedkope wii..Bij amazon kost ie 249 dollar -> 187 euro, maar ik kan hem niet verschepen naar nl. Is dit vreemd??
*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***

http://www.amazon.com/Wii...rd_r=1M4HW101VZBEBZRC7GK7
Volgens mij mag of wil Amazon dat product dan gewoon niet buiten zijn gestelde grenzen verzenden. Gold ook voor een lekker goedkope EEE 900HA :( bij mij.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Is met zowat alle producten van Amazon, behalve boeken

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
offtopic:
je kan amazon.de proberen, de USA-versie kan het niet ook al omwile van het verschil in stekkers en in stroomnet ;) (110v-60Hz tegenover 220V-50Hz)
ze willen zichzelf beschermen tegen de mensen die zomaar een reisadapter gaan halen om die Us-pluggen toch in een europees stopcontact te krijgen, zonder rekening te houden met de 60Hz versus 50Hz verschillen en je hebt prijs.
(ps: dit is niet rekening houdend met een eventuele universele voeding die er hoogstwaarschijnlijk wel inzit)

Anderzijds: misschien ook schrik voor diefstal tijdens shipping, of omdat de shipping + invoerrechten en btw je meer gaan kosten dan je voordeel, en zij geen verdeler mogen zijn wegens meewerken aan 'parallelle import'

en ontopic: te schoon om waar te zijn. niet om ingaan, en melden bij de politie.

een zaak die geschrapt is uit het handelsregister mag geen zaken meer doen. schrapping is meestal wegens stopzetting (vrijwillig of gedwongen) Of zelfs maar reclame vermelden met het (verlopen/vorige) kvk-nummer.

Dit is proberen misbruik te maken van valselijk geschept vertrouwen.
(of zoals een advocaat zou zeggen: scheppen van vals vertrouwen met de intentie er misbruik van te maken)

+ door het nu te melden aan de politie maak je het jezelf ook al wat makkelijker om achteraf eventueel misbruik terug te corrigeren. (Jij hebt hen dan eventueel gewaarschuwd voor eventueel misbruik, en je kan bij echt misbruik ook al verwijzen naar die eerste aangifte)
Het is namelijk altijd makkelijker om achteraf naar een vroegtijdige aangifte/dossier te verwijzen dan pas na zoveel tijd er achter te komen dat ze het ook misbruikt hebben. en om dan al je gegevens enzo correct te herinneren is ook niet makkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 27-03-2009 20:21 ]

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:39
paQ schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 20:02:
Is met zowat alle producten van Amazon, behalve boeken
Jammer joh, ik zag trouwens wel dat N DS wel kan verstuurd worden, majah daar word je ook niet echt gelukkig van.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Je hebt ook Amazon.co.uk die verstuurd veel meer naar Nederland dan de Amazon.com.

• mahsalti
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-01 07:33
een jongen die ik ken heeft ook pas geleden iets besteld van deze website, echter kwam ik deze topic tegen en vroeg me af of er iemand al wat meer nieuws over heeft, over "top yos" dat uit het handels register geschreven is.

ik zal nog wel melden of er iets gebeurt is of niet met zijn aankoop "iphone 3G"
Pagina: 1