Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik zit met een vraag.
Op het moment sta ik te popelen om een GTX295 videokaart te bestellen.
Dit is een plank met 2 GPU's .. oftewel SLI.
Nu ondersteund mijn moederbord geen SLI. Dat doet zeer veel borden van Gigabyte niet.
Maar hoe word deze kaart hardwareamatig aangesproken? Word er niet 1 GPU gedecteerd omdat ik geen SLI ondersteuning heb?

Wie ó wie weet een antwoord hierop ...?

Alvast bedankt en een fijne avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Werkt gewoon. Videokaart wordt gezien als een en niet niet als 2 aparte videokaarten. Dat is altijd zo.
Ook al doe je er 2 GTX295 in dan werken ze beide ook maar dan niet in SLI

[ Voor 28% gewijzigd door n0elite op 25-03-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik .. maar dan heb je aan die kaart in feite niks. Je kan alleen de DVI poorten gebruiken voor meer beeldschermen en verder niks.

Gigabyte borden doen altijd zo moeilijk over SLI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Je kunt GTX295 als SLI gebruiken op de Gigabyte EP45-DS4. En als je SLI uitschakelt dan wordt het in feite 2 losse GTX285 kaarten.

Je kunt echter niet 2 GTX295 ( of elk andere videokaart ) in SLI werken in de 2 PCI-E gleufjes.
Deze chipset ondersteunt alleen maar Crossfire van ATI kaarten.

Er zijn wel toepassing te bedenken hoor zoals Folding berekeningen. Deze gaat heel soepel met 4 GPU's om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn om te horen dat het goed samenwerkt.
Zie dat jij een 9800GX2 i.c.m. een P35-DS3 gebruikt .. hetzelfde principe.

Dan is de keuze qua videokaart gemaakt. Nu nog een goede stabiele voeding voor dit beestje zien te vinden! :)

Hartelijk dank voor jullie inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Ik heb geen idee wat voor CPU je gebruikt op jouw DS4 maar weet wel dat je CPU (Quad of Duo) de bottleneck zal worden met een GTX 295

Zie http://www.hardware.info/...ntel_Core_i7_Uitgediept/5 voor meer informatie.
Nu wordt er in bovenstaande test niet de GTX 295 gebruikt maar de 4870 x2, deze resultaten zijn aardig te vergelijken met de GTX 295.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

toch zal hij er wel op vooruit gaan: http://accelenation.com/?ac.id.281.1

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Frag1le schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:29:
Ik heb geen idee wat voor CPU je gebruikt op jouw DS4 maar weet wel dat je CPU (Quad of Duo) de bottleneck zal worden met een GTX 295

Zie http://www.hardware.info/...ntel_Core_i7_Uitgediept/5 voor meer informatie.
Nu wordt er in bovenstaande test niet de GTX 295 gebruikt maar de 4870 x2, deze resultaten zijn aardig te vergelijken met de GTX 295.
een bottleneck hangt volledig af van het type game dat gespeeld wordt. Dus, welke games (of types als je het niet helemaal zeker weet) speel je veel?

edit: en de rest van de specs?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
M2M schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:35:
[...]

een bottleneck hangt volledig af van het type game dat gespeeld wordt. Dus, welke games (of types als je het niet helemaal zeker weet) speel je veel?

edit: en de rest van de specs?
We hebben het hier natuurlijk niet over games die met een Ati 9700pro nog goed draaien.
Wanneer iemand een GTX 295 wil aanschaffen neem ik aan dat hij de games wil spelen die ook door hardinfo getest zijn. Crysis Warhead/ World in Conflict / Far Cry 2 etc etc. Met die games zal een Core 2 duo (en een quad in mindere zin) een zekere bottleneck zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Frag1le schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:44:
[...]

We hebben het hier natuurlijk niet over games die met een Ati 9700pro nog goed draaien.
Wanneer iemand een GTX 295 wil aanschaffen neem ik aan dat hij de games wil spelen die ook door hardinfo getest zijn. Crysis Warhead/ World in Conflict / Far Cry 2 etc etc. Met die games zal een Core 2 duo (en een quad in mindere zin) een zekere bottleneck zijn.
ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel meevalt met de bottleneck van een core2duo / quad. Bijvoorbeeld hier, Als ik van een Q9400 naar een Q9770, dan krijg ik er 8 of 9% performance bij. Terwijl de kloksnelheid van de processor van 2.66 naar 3.2 GHz gaat. Zo'n bottleneck zal de processor dan toch niet hebben?

bij een iets minder multithreaded spelletje gaat de performance van 79 fps naar 86 fps (fallout 3)

edit:

kijk anders naar de charts van tomshardware. de processor heeft bij crysis nauwelijks invloed op de FPS

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 26-03-2009 11:57 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
M2M schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:52:
[...]

ik denk eerlijk gezegd dat het nog wel meevalt met de bottleneck van een core2duo / quad. Bijvoorbeeld hier, Als ik van een Q9400 naar een Q9770, dan krijg ik er 8 of 9% performance bij. Terwijl de kloksnelheid van de processor van 2.66 naar 3.2 GHz gaat. Zo'n bottleneck zal de processor dan toch niet hebben?

bij een iets minder multithreaded spelletje gaat de performance van 79 fps naar 86 fps (fallout 3)

edit:

kijk anders naar de charts van tomshardware. de processor heeft bij crysis nauwelijks invloed op de FPS
30 fps verschil tussen een Core 2 Duo e6600 en de Core i7 920 (beide op default snelheid)
Dat vind ik niet nauwelijks invloed.
Ook met World In Conflict, het erschil tussen de Core i7 920 (stock) en een e8400 (stock) is 40 fps.
Ook niet echt nauwelijks invloed.

[ Voor 6% gewijzigd door Frag1le op 26-03-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Frag1le schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:04:
[...]

30 fps verschil tussen een Core 2 Duo e6600 en de Core i7 920 (beide op default snelheid)
Dat vind ik niet nauwelijks invloed.
Ook met World In Conflict, het erschil tussen de Core i7 920 (stock) en een e8400 (stock) is 40 fps.
Ook niet echt nauwelijks invloed.
voor een RTS (world in conflict) vind ik 40 fps verschil tussen een quad core van de nieuwste generatie met geintegreerde geheugen controller en een E8400 van een generatie eerder, die bovendien maar de helft van de hoeveelheid cores heeft eigenlijk best weinig. Als het een echte FPS was, zou het verschil veel groter zijn (zie supreme commander en vergelijk tussen een single core en een dual core). Dat zijn cpu-gelimiteerde games. Een moderne cpu-bottleneck-game is bijvoorbeeld GTA4. Heb je daar een E8400 op 3.6 GHz lopen en de nieuwste videokaart dan zul je met medium - high instellingen moeten leven. Heb je een quad core op 3.6 GHz dan kun je dingen naar high opschroeven.

-_-

Pagina: 1