Voor mij hele vreemde perikelen vandaag.
Ik werk al een tijdje met een draadloze verbinding maar moest nu weer mijn LAN verbinding gebruiken voor bedraad netwerk. Dit heeft altijd gewerkt (Broadcom gigabit)
Het betreft een onboard kaart op een laptop (Dell Latitude D830)
Deze LAN verbinding heb ik disabled staan omdat ik altijd via de wireless werk.
Dus ik "enable" de verbinding. krijg ik de melding
Dus ik dacht, wellicht kan ik alle andere verbindingen disablen (ook 3 VMware netwerk verbindingen) om resources vrij te maken. Geen effect.
Dus ik denk...geen idee. Misschien iets vaags. even rebooten.
En toen werd het pas echt vaag. na de boot: LAN verbinding weg.
Ik kijk in device manager: Jawel. De hele driver foetsie.
En nu komt het: Ik wil dat ding wel opnieuw installeren.....maar ik zou niet weten hoe !
Als ik namelijk "scan for hardware changes" doe of "add new hardware" wizard dan.....niks.
WTF......
help anyone.... Google verteld me alleen dingen die ik al gedaan heb.
update:
Vandaag doe ik de laptop aan: Een tekstbalon uit de systray: 'Your internal networkcard is currently active".
En de LAN verbinding is weer terug...op disabled. En geeft weer dezelfde melding bij het enablen: "Connection Failed". Nu heb ik direct de kans gepakt om de driver te uninstallen en daarop te scannen in de device manager: gelukt ! hij pakt nu wel een ethernetkaart en dezelfde driver op het systeem (er is maar 1 driver ooit geinstalleerd want "rollback" deed het niet) maar nu is alles weer in orde.
Nog steeds heel vaag. Maar wel opgelost.
Ik werk al een tijdje met een draadloze verbinding maar moest nu weer mijn LAN verbinding gebruiken voor bedraad netwerk. Dit heeft altijd gewerkt (Broadcom gigabit)
Het betreft een onboard kaart op een laptop (Dell Latitude D830)
Deze LAN verbinding heb ik disabled staan omdat ik altijd via de wireless werk.
Dus ik "enable" de verbinding. krijg ik de melding
Ik lees in de Windows help dat dit kan komen doordat er een "resource conflict" is.connection failed!
Dus ik dacht, wellicht kan ik alle andere verbindingen disablen (ook 3 VMware netwerk verbindingen) om resources vrij te maken. Geen effect.
Dus ik denk...geen idee. Misschien iets vaags. even rebooten.
En toen werd het pas echt vaag. na de boot: LAN verbinding weg.
Ik kijk in device manager: Jawel. De hele driver foetsie.
En nu komt het: Ik wil dat ding wel opnieuw installeren.....maar ik zou niet weten hoe !
Als ik namelijk "scan for hardware changes" doe of "add new hardware" wizard dan.....niks.
WTF......
help anyone.... Google verteld me alleen dingen die ik al gedaan heb.
update:
Vandaag doe ik de laptop aan: Een tekstbalon uit de systray: 'Your internal networkcard is currently active".
En de LAN verbinding is weer terug...op disabled. En geeft weer dezelfde melding bij het enablen: "Connection Failed". Nu heb ik direct de kans gepakt om de driver te uninstallen en daarop te scannen in de device manager: gelukt ! hij pakt nu wel een ethernetkaart en dezelfde driver op het systeem (er is maar 1 driver ooit geinstalleerd want "rollback" deed het niet) maar nu is alles weer in orde.
Nog steeds heel vaag. Maar wel opgelost.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 11:04 ]