Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.vob naar youtube

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd op harde schijf gezet met dvd shrink
Nu heb ik .bup , .info en .vob bestanden.

Ik wil op youtube (delen) hiervan zetten. Moet dan eerst naar Mpeg/avi oid denk ik?
Kan dit met een convert tooltje? Ik heb al wat geprobeerd, 'any Video Converter'maar werkt niet. Output file is een tekst (?) bestand

iemand een goede tip voor ander programma?

dank!

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met de commandline MEncoder. Maar als je dingen wilt knippen kan Avidemux ook helpen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Open de vob met b.v. Virtualdubmod, sla op als avi whatever codec. En upload naar youtube.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoek eens op Handbrake? Dat kan naar van alles omzetten.
Voor DVD moet je dan nog wel een codec hebben, zoals PowerDVD.
Combo werkt erg goed moet ik zeggen, al hoef ik maar om te zetten voor mijn iPod Touch... :)

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een .vob is volgens mij een DVD-compatibele MPEG2-codering. Met avidemux, zoals DOT al aangaf, kun je knippen, en vervolgens zonder opnieuw te coderen het nieuwe bestand als MPEG-PS wegschrijven. Dat is de snelste en kwalitatief beste methode. Dit kun je vervolgens naar youtube uploaden. Avidemux vraagt zelfs bij het openen van de eerste .vob of hij de andere delen er automatisch moet aankoppelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Beuzelarij op 26-03-2009 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank dank!

ik heb avidemux nu geinstalleerd en het VOB bestand succesvol geimporteerd
Maar hoe zet ik dit nu om/sla ik het op als een ander bestand?, bv zoals jij zegt ; MPEG-PS
Deze optie kan ik wel selecteren, maar snap niet hoe ik dan afrond, opsla/converteer
Met CTRl-S ( save/save as) slaat ie een onbekend bestand op

Heb alle opties afgezocht..(?)
Er is ook geen help functie

dank

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat stukjes eruit knippen lukt. Dan is het verder vrij simpel: "Video" op "copy" zetten, "Audio" op "copy" zetten, en bij "format" "MPEG-PS" selecteren. Bij saven moet je volgens mij zelf de extensie toevoegen. Dus "bestandsnaam.mpg" invullen in onderhavig geval.
Pagina: 1