Toon posts:

usb/smart card web beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het bouwen van een website en vraag me af of het mogelijk is om de login van deze site te beveilingen met een smartcard of usbstick.. Hebben jullie hier meer informatie / tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Yep, kan niet direct. Een willekeurige website kan niet zonder activex of iets ander ranzigs even uitlezen wat er in de usb-poort zit.

Mogelijkheden zijn : een client-side programma ontwerpen wat automatisch het browservenster opzoekt en daar wat data heen gooit, of op de usb-stick bijv een file zetten die de klant moet uploaden.

Blijft altijd te traceren met een simpele wireshark.

Persoonlijk zou ik eerder gaan kijken naar iets als bijv zo'n bankreader etc. Waarbij de website een code geeft, deze wordt ingevoerd op de reader en geeft iets terug.
Of iets met sms ( dat je bijv een code per sms verstuurt wat dan het password voor die keer inloggen is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Wat hij zegt.

Verder is dit een wel érg karige topicstart en mis ik zo'n beetje elke vorm van eigen initiatief; neem eens een kijkje in onze Quickstart om te zien hoe we hier wél graag een topic zien.

Je bent van harte welkom om een nieuw topic te openen, maar kijk dan, voordat je dat doet, wel even door die quickstart en hou die in je achterhoofd bij het opstellen van je topic. Neem dan trouwens ook meteen even een kijkje in Waar hoort mijn topic? want het is mij nog niet duidelijk of het hier om server- danwel clientside gaat.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.