Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Openbaar vervoer tarief wijziging.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde vanochtend van een verkoper op het station in Eindhoven toen ik mijn maandkaart wilde verlengen dat er op 2-4-09 of 4-4-09 een tariefwijziging komt. Het schijnt dat de maandkaart nu iets meer als 30 euro zou gaan kosten, die ik heb 2 sterren kost nu €65,70. Misschien is er iemand die precies weet hoe het zit, ik kon er online niets over vinden dus ik dacht plaats het hier even.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat er precies veranderd, een iemand die een nieuwsbericht weet te vinden?

Verwijderd

Ik neem aan dat dit gaat over een buskaart? (gezien het aantal sterren)
Wel erg raar dat dit op een datum als 2 april/4 april in zou gaan.. Volgens mij worden de prijzen "maar" 1x per jaar verhoogt en dat gebeurd altijd op 1 januari.. Kijk eens op de site van je vervoersmaatschappij (rij je met Arriva/Connexxion/Veolia) of je daar iets kunt vinden..

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Waarom bel je de betreffende vervoerder niet gewoon even op?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De streekvervoer tarieven worden centraal bepaald (tenminste de standaard strippenkaarten en sterabonnementen), die prijzen zijn per 1-1 gestegen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:58:
Ik hoorde vanochtend van een verkoper op het station in Eindhoven toen ik mijn maandkaart wilde verlengen dat er op 2-4-09 of 4-4-09 een tariefwijziging komt. Het schijnt dat de maandkaart nu iets meer als 30 euro zou gaan kosten, die ik heb 2 sterren kost nu €65,70. Misschien is er iemand die precies weet hoe het zit, ik kon er online niets over vinden dus ik dacht plaats het hier even.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat er precies veranderd, een iemand die een nieuwsbericht weet te vinden?
Ik heb wel iets gelezen over een grootschalige tariefwijziging in de SRE regio. Dit in verband met het stimuleren van openbaar vervoer.

Ik weet alleen echt niet meer waar of hoe.

Hoppakee

http://www.sre.nl/web/show/id=129747/contentid=8000 :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 26-03-2009 13:12 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
En let erop dat het stads- en streekvervoer in respectievelijk rond Eindhoven door verschillende vervoerders wordt uitgevoerd waardoor niet alle acties gelden (iets om rekening mee te houden, zeker wanneer de totale reis meerdere vervoerders omvat).

edit:
afgaande op bovenstaand artikel is dat verschil nu misschien juist wel kleiner geworden:
Hiermee sluit het SRE gedeeltelijk aan bij de proef die al vanaf 1 januari 2009 loopt in de gehele provincie Noord-Brabant.

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 26-03-2009 13:35 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rukapul schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:32:
En let erop dat het stads- en streekvervoer in respectievelijk rond Eindhoven door verschillende vervoerders wordt uitgevoerd waardoor niet alle acties gelden (iets om rekening mee te houden, zeker wanneer de totale reis meerdere vervoerders omvat).
Dat gaat dus veranderen. Alle vervoerders in SRE gebied doen mee.

Zie ook:

http://www.brabant.nl/Ver...even/maandabonnement.aspx

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik had het namelijk ook nog een keer gevraagd op het kantoor bij Eindhoven NS en ze zeiden dat het zondag de 5e dus aangepast zou worden. Ik hoop dat ze het goedkoop houden.. Want dit is wel beter. Scheelt me nu een kleine 40 euro :D

Er was mij verder niets verteld dat het alleen voor de regio Brabant geld. Maar goed, dat maakt mij dan ook verder niets uit want ik kom toch zelden buiten Brabant.
Pagina: 1