Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] De folder Mijn documenten dubliceert spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel vat het probleem goed samen; Ik heb in mijn gebruikersmap een kopie staan van de map Mijn Documenten. Bovendien staat er in een submap downloads ook een kopie. Het lijkt er op dat alle programma's die gebruik maken van de map Mijn Documenten in hun opslaginstellingen, 'spontaan' de opslaglocaties zijn veranderd.

Het probleem viel mij voor het eerst op toen ik msn chatlogs wou opvragen via de messenger client. Ik kreeg alleen de chatlogs van de afgelopen week te zien, voor de rest waren er geen chatlogs aanwezig. Even nader bekeken en toen bleek dat de msn chatlogs (en overigens ook de mijn ontvangen bestanden) in de duplicaatmap werden opgeslagen. Ik heb vervolgens in de msn client de juiste mappen weer geselecteerd en de duplicaatmap verwijderd.

Maar de duplicaatmappen blijven terugkomen. Het gaat er momenteel om 2: Eentje die in dezelfde directory staat als de normale Mijn Documenten, en een die in een submap Downloads komt te staan.

Nu begrijp ik niet waar dit probleem vandaan komt. Het lijkt er op dat er naast de msn client nog meer programma's (of Vista zelf) hun opslaglocaties 'spontaan' zijn veranderd. Nu heb ik wel ontdekt dat wanneer ik Powerdvd opstart, de duplicaatmap in de submap downloads wordt aangemaakt.

Toch heb ik niet het idee dat het probleem niet specifiek bij Powerdvd ligt, omdat de instellingen bij de msn client ook veranderd waren. En blijkbaar is er nog een programma, waarvan ik zo niet zou weten wat, die een duplicaatfolder aanmaakt.

Heeft iemand enig idee wat dit zou hebben kunnen veroorzaakt? En hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank.