Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Website werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem. Soms lijkt het dat een willekeurige website niet werkt. Ik ben aan het surfen op een bepaalde website, op een gegeven moment laadt de website niet meer als ik op een link klik. Als ik gewoon naar de homepagina ga werkt hij ook niet meer. Na een tijdje doet hij het wel weer, maar dit is heel irritant. Het gebeurd niet vaak, en bij willekeurige websites (dus ook google.com, youtube.com, binsearch.info, speedtest.nl etc.). In alle browsers werkt hij niet meer (FF, IE, Safari). Op andere computers hier in huis werken de sites wel nog. Ik ben zelf webdesigner, en dit gebeurd soms ook bij de websites die ik gemaakt heb. FTP werkt dan ook niet meer.

Iemand een idee wat dit vage probleem kan zijn?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Zit je draadloos op internet of bedraad? Welke provider heb je?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op draadloos ja. Mijn provider weet ik zo niet, ik meen Hetnet. www.watismijnip.nl geeft het volgende:

*Provider: direct-adsl.nl
*Hostname: ip5650cb42.direct-adsl.nl

• MikeKiller
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11 17:04
Bel anders je provider om te vragen of er een storing is.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Direct adsl is van KPN. Ik heb er zelf een verbinding, en die valt ook wel eens weg. En dat is dan op alle machines in mijn netwerkje, ook na herinstallaties windows, op mijn linux-bakje, bedraad en draadloos, en na het upgraden van de firmware op mijn router.
Kortom, het is waarschijnlijk een probleem bij KPN (en direct adsl is het abonnement waar KPN de minste ondersteuning bij levert (vroeger ten minste)). Volgens mij is het een known issue bij KPN.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Jester.NL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:05:
Direct adsl is van KPN. Ik heb er zelf een verbinding, en die valt ook wel eens weg. En dat is dan op alle machines in mijn netwerkje, ook na herinstallaties windows, op mijn linux-bakje, bedraad en draadloos, en na het upgraden van de firmware op mijn router.
Kortom, het is waarschijnlijk een probleem bij KPN (en direct adsl is het abonnement waar KPN de minste ondersteuning bij levert (vroeger ten minste)). Volgens mij is het een known issue bij KPN.
Het is niet de verbinding, want alle andere websites werken nog wel gewooon. Het is alleen op deze laptop. Vreemd is dat het bij mijn vorige laptop ook was... En verder nergens hier in huis volgensmij. Ik zal even contact opnemen met KPN.

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35

Vae Victus

Awesome God

Kijk eens als de verbinding eruit valt of je wel die website kan pingen of de router kan pingen. Dan kan je kijken of het je verbinding naar de router is of dat het een internet probleem is.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Wat voor router heb je? Misschien een brakke DNS relay?

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victus schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:40:
Kijk eens als de verbinding eruit valt of je wel die website kan pingen of de router kan pingen. Dan kan je kijken of het je verbinding naar de router is of dat het een internet probleem is.
Ik zal eens kijken...
Zip McOccup schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:22:
Wat voor router heb je? Misschien een brakke DNS relay?
Geen id... het is wel een hele oude volgensmij. Kan het daar aan liggen?
Op andere computers hier in huis werkt het wel dus ik denk niet dat het aan de router ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 14:48 ]

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik heb af en toe een gelijkaardig probleem (vista ultimate 64bit) en het ligt bij mij zeker niet aan de verbinding, want ik kan dan gewoon een nieuwe explorer openen en dan laadt dezelfde site zonder problemen. Terwijl het andere venster nog een minuutje geblokkeerd staat en dan plots ook weer reageert ...

Zeer irritant inderdaad.

Zou ook wel eens willen weten waaraan dit ligt!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:30:
[...]

Het is niet de verbinding, want alle andere websites werken nog wel gewooon. Het is alleen op deze laptop. Vreemd is dat het bij mijn vorige laptop ook was... En verder nergens hier in huis volgensmij. Ik zal even contact opnemen met KPN.
Toen m'n vrouw nog studeerde (paar jaar terug) had ze dat ook (ze had ook DirectADSL van KPN). De website van haar school werkte dus gewoon NIET via haar internetverbinding...verder werkte alles gewoon goed! Als ik dan een VPN tunneltje opzette zodat alles via de verbinding van m'n werk liep ging het gewoon goed. 't ligt dus gewoon aan DirectADSL van KPN....

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 14:48:

[...]

Geen id... het is wel een hele oude volgensmij. Kan het daar aan liggen?
Op andere computers hier in huis werkt het wel dus ik denk niet dat het aan de router ligt.
Mijn Linksys WRT-160n gaf af en toe dezelfde kuren. Dat bleek een brakke DNS-relay te zijn. Firmware downgrade was de oplossing. Maar je zou even kunnen kijken of op een andere PC/laptop in hetzelfde netwerk zich ook dit probleem voor doet.

Dan zou je in ieder geval kunnen uitsluiten of het aan je computer ligt of niet.
Pagina: 1