ik heb alles nu zooooo lekker lopen met mijn win2k server, dat ik er een image van wil maken voor het geval er donkere tijden komen opdagen(
) Norton ghost doet het nie met win2k, maar is er nog een ander proggie dat dat wel kan????? iemand een idee?
Je kunt prima een image maken van een win2K partitie met Ghost. Je moet alleen even naar dos met een opstart floppy. Vanuit daar ghost starten en je kunt je gang gaan !
win2k gebruikt bij mij ntfs, dus in msdos wordt de hardeschijf niet gezien!!dus het werkt nie zomaar
Verwijderd
Bij mij is het ook NTFS, maar ghost werkt gewoon. Je krijgt misschien wat meldingen in ghost, maar die kan je gewoon negeren.
Ik heb ghost 5.1c met een opstartdiskette.
Werkt 100% ook met NTFS partities!
Echter moet je even opletten, want als je hem gaat clonen ivm een ander moederbord verandert je controller en dan kan je ellende krijgen met "Inaccessible bootdevice" maar ook dat is te ondervangen.
Onder Dos zie je de partities niet, maar GHOSt ziet ze WEL!
Ik heb ghost 5.1c met een opstartdiskette.
Werkt 100% ook met NTFS partities!
Echter moet je even opletten, want als je hem gaat clonen ivm een ander moederbord verandert je controller en dan kan je ellende krijgen met "Inaccessible bootdevice" maar ook dat is te ondervangen.
Onder Dos zie je de partities niet, maar GHOSt ziet ze WEL!
Ik werkt zelf ook met Win2k ook op mijn notebook en ikgebruik altijd al ghost...
Alleen WIn2k wordt alleen goed door versie 6.x van ghost ondersteund. Bij de oudere versies gaat het nog al fout vooral als je de nieuwe NTFS gaat gebruiken....
Voor de rest werkt het perfect...even ghost opstarten en voila notebook doet het weer...>:)
Alleen WIn2k wordt alleen goed door versie 6.x van ghost ondersteund. Bij de oudere versies gaat het nog al fout vooral als je de nieuwe NTFS gaat gebruiken....
Voor de rest werkt het perfect...even ghost opstarten en voila notebook doet het weer...>:)
PS5 User ;-) ...
in dat geval, ga ik het proberen!!tnx!!
Ghost opstarten met de parameter -NTIL wil nog wel werken. Ghost 5.X of hoger.
En zoals RichardC al meldde. DOS ziet 'natuurlijk' geen NTFS partities, maar Ghost weldegelijk!
En zoals RichardC al meldde. DOS ziet 'natuurlijk' geen NTFS partities, maar Ghost weldegelijk!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ghost 2001 PE (v6.5) is inderdaad ideaal!
Die versie maakt backups direct naar cd-r, inclusief meerdere cd's als de image groter dan 650m is. Wat ook leuk werkt is de optie om er een bootable cd van te maken, dan kan je zelfs zonder floppy, direct van cd bootend een image terugzetten. Er zijn wel een paar voetangels bij het maken van zo'n bootable cd, maar als je dat wil weten hoor ik het wel...
een tip voor als je 'm zoekt .... ICQ-ME!
Die versie maakt backups direct naar cd-r, inclusief meerdere cd's als de image groter dan 650m is. Wat ook leuk werkt is de optie om er een bootable cd van te maken, dan kan je zelfs zonder floppy, direct van cd bootend een image terugzetten. Er zijn wel een paar voetangels bij het maken van zo'n bootable cd, maar als je dat wil weten hoor ik het wel...
een tip voor als je 'm zoekt .... ICQ-ME!
Pagina: 1