Smoothwall probleem - Windows filesharing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ola,

I wil graag mijn netwerk uitbreiden, en het netwerk van mijn buurjongen koppelen aan mijn netwerk.
Omdat mijn buurjongen puur en alleen op mijn fileserver mag komen, wil ik een firewall tussen het kabeltje plaaten.

Om dingen wat duidelijker te maken heb ik tekening gemaakt.
het gaat dus om de routering van vlan 999 naar de fileserver.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rz8RwtdzFTfamLdhEa0WntnA/thumb.png

Voordat we de uiteindelijke verbinding gaan maken, ben ik aan het testen geslagen, en mijn laptop in vlan 999 gehangen.

Ip route op de laptop toegevoegd: "Route ADD 192.168.20.0 MASK 255.255.255.0 192.168.2.254".

Op de firewall:

In de port forwarding incomming tab: source: 192.168.2.0 source port 445 destination 192.168.20.150 dest. port 445

Outgoing traffic is op allowed whit exceptions gezet. (Green naar red interface)

Maar.... natuurlijk werkt het niet.
En ik heb geen idee meer wat ik nu moet doen.

Als ik ping van de test laptop krijg ik een"Destination port unreachable" reply van het .254 address.
Als ik een trace route doe krijg ik "Destination protocol unreachable"

van de firewall af kan ik de 192.168.20.150 (fileserver) en 192.168.2.15 (laptop) pingen.

Enig idee wat ik fout doe?
Ik mis denk ik wat poorten... maar pingen zou toch moeten werken?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij mis je op je firewall een regel die het verkeer wat op rode interface binnenkomt doorstuurd naar je groene interface.

Want volgens mij is een portforwarding niet hetzelfde als een routeringsregel??? Of heb ik het nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb het inmiddels werkend gekregen...
Op een beetje apparte manier.

Ik heb de rode en groene interface met elkaar verwisseld.
de rode hangt nu dus aan mijn trusted zone, en de groene gaat naar mijn buurjongen.

Vervolgens heb ik alle verkeer op poort 445 van groen naar rood geblocked, en alles werkt perfect nu, op het feit dat ik de firewall niet kan instellen via het rode netwerk, opzich geen ramp, daar kom ik nog wel achter.

Ik denk dat de firewall zo is gemaakt dat rood internet is, en dat het daarom niet werk oid. Andersom werkt als een trein.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel