Verwijderd

Topicstarter
goede middag, heb vandaag nieuw windows gekregen maar nu is mijn geluid weg. het bedrijf dat mijn geluidskaart bestuur blijkt niet meer te bestaan. iemand een idee hoe ik mijn geluid weer activeer?
bedank groeten anne

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wel, het zou misschien handig zijn om een mooie nederlandse spelling te gebruiken, en een beetje meer info te geven...

Dus:

- PC is zelf gemaakt of gekocht, of merk PC ?
- Type chipset ?
- Type geluidskaart ?
- Onboard of PCI ?
- Moederbord ?
- Windows versie ?
- ...

Verder:

Wat heb je zelf al geprobeerd om het terug werkend te krijgen ?
En wat bedoel je met 'heb nieuw windows gekregen' ?

Heb je geupgrade van XP naar Vista, ofzo ?

Alleszinds welkom op tweakers.net !!

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
mijn computer is nu 3jaar oud, het merk van mijn geluidskaart weet ik niet, de bon heb ik ook niet meer. mijn computer liep vast toen is er nieuw windows opgezet XP, alles doet het nu behalven het geluid.. iemand een oplossing?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:29:
mijn computer is nu 3jaar oud, het merk van mijn geluidskaart weet ik niet, de bon heb ik ook niet meer. mijn computer liep vast toen is er nieuw windows opgezet XP, alles doet het nu behalven het geluid.. iemand een oplossing?
Zoals reeds gezegd, we kunnnen je NIET helpen, zonder dat we het type hebben gekregen van je geluidskaart.
Kijk eens in apparaatbeheer naar apparaten met een uitroepteken.

Installeer dan de driver voor je geluidskaart, download die van internet (maar dan moet je dus het type weten) of installeer die van de CD bij je PC (alleen hebben de meesten die CD niet meer 8)7 )

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT.
Met de info die je nu geeft kunnen we niets. Zonder het type geluidskaart, danwel geluidschip te weten is hier niets over te zeggen.

Controlleer eerst eens of de drivers geïnstalleerd zijn, speakers aangesloten zijn, geluid niet ergens gemute staat, de speakers goed zijn ingesteld etc.

Dit topic gaat in elk geval op slot omdat we verwachten dat je zelf eerst dit soort dingen probeert voordat je een topic opent. Mocht je na het bovenstaande geprobeerd te hebben nog tegen problemen aanlopen, dan kun je een nieuw topic openen. Maar let er wel op dat geluid niets met processoren, moederborden of geheugen te maken heeft, en het waarschijnlijk beter in AUD of evt WOS zal staan.
Post dan ook de volledige specs van je systeem, zonder die info kunnen we niets.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 25-03-2009 21:49 ]

Dit topic is gesloten.