Probleem met instellen 1000/full

Pagina: 1
Acties:

• IT-Guy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04-2022
Ik zit met een netwerk waarbij ik meerdere domain controllers heb verspreid over twee datacenters waarbij ik de systemen (2) in één van de datacenters niet krijg ingesteld op 1000/full.

Op de Windows server lukt het wel om de kaart in te stellen op 1000/full maar als op de switch ook 1000/full wordt ingesteld valt de verbinding weg. We moeten dan zowel op het systeem als op de switch terugvallen naar 100/full of auto/auto anders werkt het helemaal niet.

De hardware is HP PRoliant DL360 G3 met een HP NC7782 NIC.
Drivers zijn op beide systemen identiek.

Ik zal nog even navragen of er wel andere systemen 1000/full draaien op die switches, ik begin toch te vermoeden dat het niet aan de Windows systemen ligt.

Mocht iemand dit herkennen en een oplossing/oorzaak weten dan hoor ik het graag !

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Kabeltje vervangen.

• IT-Guy
Het gaat om meerdere systemen dus die kans lijkt me erg klein.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:44

Haan

dotnetter

Als er overal Cat5 kabels liggen kan het best ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 22:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

En als je MDIX gebruikt?
Met gigabit is het helemaal niet erg om auto-auto te gebruiken. Sterker nog het is zelfs aangeraden.
met 10base en 100base zijn fixed instellingen goed, met het gigabit protocol is auto auto erg ok.

edit: lezen Plop
Als jouw link weer opkomt met MDIX (ik weet niet of de driver MDIX, met disablen van auto wordt disabled) heb je een verkeerde kabel.

[ Voor 28% gewijzigd door Kabouterplop01 op 25-03-2009 19:23 ]

• IT-Guy
Het is in ieder geval een tip om de bekabeling te dubbelchecken.

@kabouterplop

Auto negotiate valt terug naar 100/full dus geeft niet het gewenste resultaat.

• IT-Guy
Ik draai al even mee als Wintel/Vmware engineer, maar MDIX heb ik nog nooit van gehoord.
Google is mijn beste vriend, dus ik zal me even inlezen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

IT-Guy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:26:
Ik draai al even mee als Wintel/Vmware engineer, maar MDIX heb ik nog nooit van gehoord.
Google is mijn beste vriend, dus ik zal me even inlezen.
Het heeft ook meer met hardware te maken dan software.
Wikipedia: Auto-MDIX

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gigabit kan alleen op auto, niet op forced ;)

je apparaat zal het wel kunnen maar de ethernet norm voorziet hier niet in.

Wikipedia: Autonegotiation

The standards for 1000BASE-T (4-pair Cat5) and 1000BASE-TX (2-pair Cat6) require autonegotiation to be always present and enabled

A wise man's life is based around fuck you

• IT-Guy
dat auto/auto verplicht is of de beste keus zou kunnen maar ik weet zeker dat zowel op de switch als op de nic 1000/full instellen werkt op het andere datacenter.

[ Voor 8% gewijzigd door IT-Guy op 25-03-2009 19:40 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
IT-Guy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:39:
dat auto/auto verplicht is of de beste keus zou kunnen maar ik weet zeker dat zowel op de switch als op de nic 1000/full instellen werkt op het andere datacenter.
klopt, sommige non compliant apparaten kunnen het wel, maar het is niet de norm. als het niet werkt weet je waar het aan ligt

Wikipedia: Gigabit Ethernet

Each network segment can have a maximum distance of 100 meters. Autonegotiation is a requirement for using 1000BASE-T[4] according to the standard. At least clock source has to be negotiated, as one has to be Master and the other Slave. Several physical layer devices and drivers will allow you to force 1000 Mbit/s full duplex to eliminate autonegotiation issues. In this non-standard use, the designer must assure only one peer is configured as the clock master. Forcing duplex settings or turning off autonegotiation can become a permanent choice in a large installation, because the forced node is now non-compliant. When deployed, it will mean any future ethernet switch must be forced as well. A solution is to remove or fix the non-compliant nodes, rather than making more nodes non-compliant.

[ Voor 53% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2009 20:08 ]

A wise man's life is based around fuck you

• IT-Guy
Goed om te weten. Dit wist ik nog niet, Zal dit zeker gaan onthouden voor toekomstige aansluitingen.
Zal morgen de bekabeling bespreken met de netwerkmannen.

Als ik een oplossing heb zal ik het topic zeker bijwerken.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 22:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

In de volksmond wordt MDIX ook wel autosensing genoemd; het is dus iets anders dan autonegotiate, welk de juiste snelheid aanneemt.

Succes vandaag met het troubleshooten
Pagina: 1