Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een hele stomme vraag voor mijzelf gezien ik al zoveel jaren met Adobe Illustrator werk. Simpelweg heb ik deze functie nooit nodig gehad waardoor graag wil weten hoe ik het toe kan passen.

Ik ben bezig met een logo, een tekstlogo. Dit tekstlogo heb ik in een warp gezet en zou ik eigenlijk deze warp af willen sluiten zodat ik meer met ‘lege’ parameters opnieuw kan ‘warpen’. Wanneer ik nu terug naar ‘effects  warp’ zou gaan dan staan de parameters in de waardes die voor het laatst ingevuld hebt.

Weet iemand welke knop ik moet hitten om een verse start met ‘warpen’ kan maken. Ongetwijfeld zal het vast met een heel sullig knopje te verhelpen zijn.
Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Misschien gewoon een kopietje maken en die gebruiken om verder te werken? :P
Heb je altijd de oude nog als backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schuey schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:53:
Misschien gewoon een kopietje maken en die gebruiken om verder te werken? :P
Heb je altijd de oude nog als backup :)
Als ik dat doe dan kopieert Adobe Illustrator de instellingen van het object mee. Helaas trapt Illustrator niet in die trick :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Outlines van maken.

de rest van je post valt onder UTFS, GOOGLE, etc. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door BtM909 op 27-03-2009 22:44 ]

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschrijf het als een tekstlogo. Het logo stond al in outlines. Maar het is wellicht wel een idee als ik de tekst typ, warp, outlines van maak en vervolgens nog eens warp. Maar er moet een gemakkelijkere manier voor zijn lijkt me.

Edit: helaas, gaat niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Euh... moet je niet ergens op expand klikken? Of begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Um.. ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt, maar ik ga er vanuit dat je eerst een bv upperarc warp wilt doen en bv daarna een fisheye (over de upperarc).
Je hebt een (CS3 of CS4) een mooi knopje appearance, een gevult rondje met een stippelijntje er om heen. Dan kun je met het fx knopje een nieuw (extra) effect toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:10
atze schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:34:
Um.. ik weet niet helemaal precies wat je bedoelt, maar ik ga er vanuit dat je eerst een bv upperarc warp wilt doen en bv daarna een fisheye (over de upperarc).
Je hebt een (CS3 of CS4) een mooi knopje appearance, een gevult rondje met een stippelijntje er om heen. Dan kun je met het fx knopje een nieuw (extra) effect toevoegen.
Nee, volgens mij is het juist anders.. Hij heeft ooit een upperarc gedaan, en wil de arc aanpassen / resetten. Hij zoekt dus eigenlijk het idee van een smart object in PS: na het warpen van een object, terug kunnen gaan naar de warpsettings en deze dus nog kunt bijstellen :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Bedoelt de TS misschien dat hij bij het toevoegen van een nieuw effect instance er bij sommige effecten geen 'default' of 'reset' button staat? Dat klopt; die is er niet. Het venster zal altijd openen met je laatst gebruikte parameters. Dit is handig doordat je op deze manier heel gemakkelijk precies hetzelfde effect kunt gebruiken op meerdere plekken (en je zodoende consistentie creëert in je ontwerp).

Ik zie ook eerlijk gezegd niet in waarom je het nodig zou hebben, want als je de effecten een beetje kent weet je ook precies hoe je de schuifjes / invoervelden moet zetten om te krijgen wat je wilt, en dus ook om het effect te 'resetten'.

Wil je tóch even 'schoon' beginnen, dan kun je gebruik maken van het feit dat Illustrator de parameters niet onthoud bij het afsluiten. Dus even het bestand opslaan, illustrator opnieuw opstarten en je kunt een 2e instance van het effect toevoegen waarbij je begint met de standaard parameters.

[ Voor 9% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 28-03-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Volgens mij bedoelt TS gewoon 'Expand Appearances' dan wordt je gewarpte ding weer een vorm en kun je er als het wil weer een andere op loslaten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Het appearance panel is een stack; expand appearances is dus lang niet altijd nodig om er een nieuw filter op los te laten; door dat te doen wordt het filter destructief, en zul je deze niet meer terug kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

DiSiLLUSiON schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:35:
Het appearance panel is een stack; expand appearances is dus lang niet altijd nodig om er een nieuw filter op los te laten; door dat te doen wordt het filter destructief, en zul je deze niet meer terug kunnen draaien.
Klopt helemaal maar ik dacht eigenlijk dat je anders geen twee keer een warp kon toepassen. Niet geprobeerd verder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1