Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

Ik zal het kort houden:

Vraag:
Hoe kan ik iemand opgeven voor een metamorfose van haar huis.
Het gaat om een invalide persoon (sinds een paar weken invalide)
Na een lang ziektebed en veel tegenslagen kan ze bijna naar huis, we zouden graag haar huis willen laten aanpassen maar omdat we daar geen geld voor hebben zou ik haar graag willen opgeven voor een of ander programma.

We hebben zelf gezocht naar een antwoord maar geen actuele programma`s gevonden. Wellicht kan iemand anders mij tips geven (hoeft niet per definitie een TV show te zijn mag ook op een andere manier)

thnx.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Hebben ze niet een potje daarvoor bij je Gemeente/woonplaats om kleine aanpassingen aan je huis te laten doen (voor invaliden natuurlijk).....

Verwijderd

Je kan bij gemeente en dergelijke instanties kijken hoeveel geld er beschikbaar is voor apparaten en dan met vrienden en familie gaan klussen?

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Toevallig was er deze week in Uitsel van Executie (RLT4) een vrouw met MS, die in huis allemaal aanpassingen had gekregen van de gemeente.

De gemeenten hebben daar inderdaad een potje voor, dat valt onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Voor meer informatie Ministertie van VWS: Wmo en Wikipedia: Wmo of informeer bij de gemeente.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik heb de titel iets geprobeerd te verduidelijken.

In dit forum gaan we niet over adviezen over aan welk TV programma mee te doen. Het ligt er dus een beetje aan of je (medische) functionele aanpassingen bedoelt of (esthetische) metamorfose. Bij het eerste moet je inderdaad denken aan WMO, bijzondere bijstand, etc. Bij het tweede ben je hier aan het verkeerde adres denk ik.

Verwijderd

Als het inderdaad gaat om functionele aanpassingen (bijvoorbeeld omdat de persoon in kwestie ergens niet bij kan), kun je gewoon naar de gemeente.. Die regelen dat soort dingen..

Mijn oma zit in een rolstoel en haar hele woning is daar destijds op aangepast; nieuwe keuken (lager), bredere doorgang (dus andere deur) naar de douche.. Als je dus dat soort dingen bedoelt, zou ik even contact opnemen met de gemeente en het verhaal daar uitleggen..

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Overigens moet je voor de meeste TV-programma's (metamorphosen in Eigen Huis & Tuin enzo) nog voor een groot deel zelf betalen. Ik heb dat ooit ergens gelezen, dus weet niet of dit waar is (kan iemand dit bevestigen).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Weet niet wat je wilt aanpassen. Mochten er geen hele gekke dingen nodig zijn, kun je ook heel veel zelf. Gezellig met familie/vrienden een weekend klussen, moet je eens kijken wat je allemaal gedaan krijgt. Nodig dan wel de werkers uit, en niet de 'oh gezellig uurtje klussen mensen' Laat die lekker orgen voor het eten ofzo :)

In twee weekenden een keer een heel huis zo opgeknapt. Echt heel leuk om te doen. En iedereen betaalde iets van 50-75 euro.

Maar mochten er echt aanpassingen nodig zijn, zoals gemeld, ga eens langs de gemeente

• Rukapul
  • Laatst online: 22:17
Verwacht overigens niet teveel.

M'n vader moest wegens medische redenen verhuizen. Als kinderen hebben we het appartement bewoonbaar gemaakt. De bijdrage van de gemeente (WMO) aan woningaanpassingen bestond uit een revalidatieartsadvies (rondje door het huis), paar beugeltjes voor WC en badkamer. Vanuit een medisch functioneel perspectief volstrekt logisch :)

Voordeel van het niet zelf plaatsen van dergelijke beugels, maar het laten doen is - naast het professionele advies - dat er dan srpake is van een officieel aangepast huis waardoor enkele regelingen gunstiger uit kunnen pakken (huurtoeslag grens, etc.).

Denk dat het dus vooral neer gaat komen op wat goedkope materialen van de bouwmarkt en de handen uit de mouwen steken :)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57
Dit is duidelijk eem WMO vraag en dat moet je bij je gemeente regelen. Onze dochter zit in een roltstoel en we hadden alleen boven een douche/wastafel. De gemeente betaalt er regelt dat er een aanbouw aan har slaapkamer komt met daarin douche/wc/wastafel. Hierin hebben wij geluk gehad wat kennisen van ons hadden hetzelfde maar die moesten van hun gemeente verhuizen. Beetje afhankelijk wat je precies nodig hebt (denk aan goede onderbouwing door artsen of therapeuten e.d.) en hoe de gemeente met zulke aanvragen omgaat.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
jjbstolk schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:39:
Dit is duidelijk eem WMO vraag en dat moet je bij je gemeente regelen. Onze dochter zit in een roltstoel en we hadden alleen boven een douche/wastafel. De gemeente betaalt er regelt dat er een aanbouw aan har slaapkamer komt met daarin douche/wc/wastafel. Hierin hebben wij geluk gehad wat kennisen van ons hadden hetzelfde maar die moesten van hun gemeente verhuizen. Beetje afhankelijk wat je precies nodig hebt (denk aan goede onderbouwing door artsen of therapeuten e.d.) en hoe de gemeente met zulke aanvragen omgaat.
Het is inderdaad afhankelijk van het huis of de gemeente aanpassingen gaat doen, zo zijn er voor een traplift, etc. bepaalde eisen waaran de huidige situatie moet voldoen welke bepalen of de gemeente de woning gaat aanpassen.
Pagina: 1