Ik had een Geforce 8600 GT in mijn Pc zitten, en van de een op andere dag doet mijn videokaart niks meer, heb het beeldscherm nu aangesloten op mij on-board videokaart, kan het probleem nu wezen dat dit aan mijn voeding ligt want het is maar een 250W voeding.
Ja 250Watt is niet veel, zeker niet voor een 8600GT. Wat heb je verder in je systeem?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Als ik jouw was zou ik een fatsoenelijke voeding halen. Voor een Q6600 is wat nu je hebt ruim onvoldoende. Om in de toekomst nog een beetje te kunnen upgraden zou ik een 550 watt A merk voeding halen.
Maar is het dan niet vreemd dat van de een op andere dag mijn videokaart het niet meer doet door de voeding terwijl ik er het afgelopen 1,5 jaar geen problemen mee heb gehad.
Nee, dat is niet vreemd. Je hebt je voeding overbelast, en na een poosje geeft hij dan de geest, omdat er bepaalde onderdelen langzaam aan doorbranden. Ook zal je PC lang niet altijd te veel stroom hebben getrokken, alleen als je gaat gamen enzo.
Zoals Xtrafris al zei, het is niet vreemd dat er dingen stuk gaan. Doordat je voeding te zwak is kan er rare dingen gebeuren met je volt lijn. In het extreemste geval kan een spoel stuk gaan waardoor er meer voltage door je hardware gaat. Misschien handig als je uitgebereid (merk + model) de informatie van je computer plaatst.
Wat willen we weten om goed advies te geven over een voeding? Moederbord, (nieuwe) videokaart, harde schijven, dvd drives en andere bezonderheden zoals casemod verlichting etc
Wat willen we weten om goed advies te geven over een voeding? Moederbord, (nieuwe) videokaart, harde schijven, dvd drives en andere bezonderheden zoals casemod verlichting etc
Mijn computer is een Acer Aspire M5500 systeem:THE_FIREFOX schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:09:
Zoals Xtrafris al zei, het is niet vreemd dat er dingen stuk gaan. Doordat je voeding te zwak is kan er rare dingen gebeuren met je volt lijn. In het extreemste geval kan een spoel stuk gaan waardoor er meer voltage door je hardware gaat. Misschien handig als je uitgebereid (merk + model) de informatie van je computer plaatst.
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600
Ram: 2 GB DDR2 SDRAM
Harde Schijf: 1 x 500 GB - standaard - Serial ATA-300
Dat zijn enkele gegevens en het moederbord weet ik zo niet, kan ik nergens vinden.
Ik zie dat er standaard de 8600GT in je pc zit? klopt dat?
Het klinkt alsof je videokaart de geest heeft gegeven, probeer deze indien mogelijk in een andere PC te steken en kijken wat 'ie dan doet.
Maar... Je hebt dat systeem kant en klaar gekocht neem ik aan? Kan je geen aanspraak maken op garantie o.i.d.?
Maar... Je hebt dat systeem kant en klaar gekocht neem ik aan? Kan je geen aanspraak maken op garantie o.i.d.?
Nee want er zat maar 1 jaar garantie op maar ik denk dat ik eerst dan maar eens een nieuwe voeding koop.Shinigami schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:52:
Het klinkt alsof je videokaart de geest heeft gegeven, probeer deze indien mogelijk in een andere PC te steken en kijken wat 'ie dan doet.
Voordat je nieuwe aanschaffen gaat doen, lijkt het me verstandig eerst uit te sluiten of je videokaart om zeep geholpen is.
Probeer het eens in een PC van een vriend, of neem je videoplank mee naar een degelijke computerzaak, meestal zijn ze niet te beroerd om te testen of hij nog werkt.
Probeer het eens in een PC van een vriend, of neem je videoplank mee naar een degelijke computerzaak, meestal zijn ze niet te beroerd om te testen of hij nog werkt.
Ja dat wil ik dan proberen als ik een nieuwe voeding gekocht heb, want ik wil mijn pc op den duur ook upgraden en heb dan toch een nieuwe voeding nodig.Shinigami schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:06:
Voordat je nieuwe aanschaffen gaat doen, lijkt het me verstandig eerst uit te sluiten of je videokaart om zeep geholpen is.
Gewoon garantie claimen bij acer.
Ze geven maar 1 jaar garantie, maar in de wet staat een vage omschrijving met betrekking tot garantie.
Zie ook Mojo's Momenten: Dixons en garantie en denk tig andere topics.
Als ik jou was zou ik het proberen via de winkel waar je hem gekocht hebt te spellen.
Je wil namelijk niet met de helpdesk van acer bellen, die is wat ik begrepen heb van mensen om me heen niet al te vlot.
Ze geven maar 1 jaar garantie, maar in de wet staat een vage omschrijving met betrekking tot garantie.
Zie ook Mojo's Momenten: Dixons en garantie en denk tig andere topics.
Als ik jou was zou ik het proberen via de winkel waar je hem gekocht hebt te spellen.
Je wil namelijk niet met de helpdesk van acer bellen, die is wat ik begrepen heb van mensen om me heen niet al te vlot.
Pagina: 1