[TIP] MacBook met standaard 3 jaar garantie

Pagina: 1
Acties:

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01 15:48
Mijn broertje wilde ook graag een Apple hebben, dus we zijn op zoek gegaan.
Nu hebben ze bij MyCom tegenwoordig 3 jaar garantie op alle notebooks.
Na navraag bleek dat dit ook voor Apple geldt!
Gelijk een nieuwe MacBook besteld dus :)

Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar het lijkt me toch leuk om met jullie deze besparing van 250 euro te delen!

Verwijderd

Vraag me wel af of dit de normale garantie is of de uitgebreide. De uitgebreide dekt ook valschade e.d.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waar staat dan dat er 3 jaar garantie op alle notebooks zit? Als ik MyCom garantie lees, bieden ze gewoon 1 jaar carry-in garantie. Je kunt eventueel kiezen voor een uitgebreide garantie voor 3 jaar, wat eigenlijk gewoon een verzekering is. Dit is iets wat zo'n beetje elke APR ook aanbied, meestal via Mahé. Dat kost voor een MacBook eenmalig iets van 99 euro. Klinkt opzich heel mooi (uitgebreide garantie en verzekeren tegen diefstal, omstoten, vallen e.d.), maar ik heb geen idee hoe soepel Mahé is met uitkeren als er daadwerkelijk wat aan de hand is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• blaCkduSt
Als je www.mycom.nl goed bekijkt (banner bovenin) staat er duidelijk 3 jaar garantie.
Het is net een paar weken hoorde ik, maar het is wel degelijk 3 jaar inmiddels!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar onder welke voorwaarden? Het enige wat er staat is een knop '3 jaar garantie op alle notebooks', met een link naar mycom.nl.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• blaCkduSt
Zoals ik het begreep is de 1 jaar carry-in uitgebreid naar 3 jaar. Volgens de verkoper komt het erop neer dat als je buiten Apple's eerste jaar garantie zit, MyCom de volgende 2 jaar voor zijn rekening neemt.
M.a.w., reparatie's buiten de garantie betaalt MyCom binnen die 3 jaar dus voor je!?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25
En waar krijg je die 3 jaar garantie als mycom er volgend jaar niet meer is? (ik noem maar een scenario)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Waarschijnlijk nergens, als die verkoper die Blackdust heeft gesproken het bij het juiste eind heeft tenminste.
Mycom heeft je immers die 2 jaar extra gegeven, en zij bestaan dan niet meer...
Denk dat het inderdaad interessanter is om een hierboven genoemde verzekering te nemen, dan is vallen/stoten/vloeistofschade ook allemaal gedekt.
Mijn ervaringen met Mahé tot nu toe zijn prima overigens, redelijk vlotte afhandeling, zonder al te veel gedoe.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25
We doen hier zelf ook mahe, werkt echt goed tot op heden. De garantieuitbreiding vind ik zelf nog niet eens interessant, de kans dat je spontaan een defect aan je notebook krijgt is erg klein. (al zal je op dit forum anders gaan denken ;) ) Het aantal notebooks wat we hier binnen krijgen waarover een glas cola is gegaan, of van de bank is gevallen is inmiddels al veel hoger.... :)

Verwijderd

Een belangrijkere vraag; staat die extra garantie ook op de bon vermeld? Anders heb je in geval van issues de poppen aan het dansen. Daarnaast is de vraag hoeveel garantie er op de accu zit!

• blaCkduSt
Op de accu is het helaas maar 1 jaar. Op de bon staat inderdaad wel vermeld dat er 3 jaar garantie zit op de MacBook..

[ Voor 53% gewijzigd door blaCkduSt op 27-03-2009 09:58 ]

Verwijderd

Bij een keten die Megamax heet (vroeger 3 filialen en nu nog maar eentje plus webwinkel) bieden ze ook standaard 3 jaar garantie. Als er dan na dat ene jaar iets mee is blijkt dat in jaar 2 en 3 alleen de onderdelen vergoed worden. Werkloon moet je zelf betalen. Daar heb je dus helemaal niks aan want de reparatiekosten zitten hem doorgaans in het werkloon. Daarmee ontkent dit bedrijf dus ook nog eens de wettelijke verplichting in te staan voor een deugdelijk product. Feitelijk bieden ze dus nog minder dan waartoe ze o.g.v. de wet verplicht zijn.

Ik weet dus helemaal niet of bovenstaande ook bij Mycom speelt maar let wel even op de kleine lettertjes.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 14:39 ]

Pagina: 1