Ik ben op dit moment bezig met een klein, simpel inlogformulier voor een website, maar ik loop tegen een probleem aan: mijn sessie variabele verdwijnt. De ene keer is dat na een pageview, de andere keer pas na een x aantal keren.
Heb hiervoor even de volgende testcase opgezet:
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, gezocht op GoT en google en instellingen veranderd, zoals het toevoegen van:
Al deze dingen halen niets uit. Mijn php versie is 4.4.2-1.1 (verouderd! Ik weet 't, maar ja hostingbedrijf hè..). Ben op dit moment ten einde raad en hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen.
Heb hiervoor even de volgende testcase opgezet:
PHP: page1.php
Deze pagina zet een sessie variabele met de naam test.1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php session_start(); $_SESSION [ 'test' ] = 'hoi'; var_dump ( session_id() ); var_dump ( $_SESSION ); ?> |
PHP: page2.php
Deze pagina laat puur de sessie variabele zien. Ik ga dus naar page1.php en zie dat de variabele wordt aangemaakt, ga ik daarna naar page2.php dan kán het een aantal keren goed gaan, maar na een willekeurig aantal keren zie ik de variabele niet meer.1
2
3
4
5
6
7
| <?php session_start(); var_dump ( session_id() ); var_dump ( $_SESSION ); ?> |
Ik heb al diverse dingen geprobeerd, gezocht op GoT en google en instellingen veranderd, zoals het toevoegen van:
code:
1
| ini_set ( 'session.use_trans_sid', true); |
Al deze dingen halen niets uit. Mijn php versie is 4.4.2-1.1 (verouderd! Ik weet 't, maar ja hostingbedrijf hè..). Ben op dit moment ten einde raad en hoop dat jullie me hier bij kunnen helpen.
Hoi!