Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:03
Ik moet voor school een hele serie foto's van leerlingen schieten. Nu lijkt het me wel heel leuk als deze direct zichtbaar zijn op een laptop.

Nu weet ik dat dit voor andere camera's sowieso mogelijk is. PSRemote voor Canon Powershot en Camera Control Pro voor Nikon.

Maar is er ook van dit soort software voor de Sony A300? Verder heb ik gewoon een programma nodig dat werkt op Windows XP, maar dat is in het algemeen niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[google=tethered shooting Sony A300] Geeft geen al te veel belovende resultaten. Zo te lezen ondersteunt de A300 dat niet?

Hier wordt wel een alternatieve methode beschreven: http://alphasight.blogspo...with-your-alpha-dslr.html

[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 25-03-2009 16:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Als die software zou bestaan zal hij toch wel meegeleverd worden met de camera zelf?
Ik zou dus de cd die bij de camera zit ff proberen, anders ziet het er inderdaad niet naar uit dat een dergelijke ondersteuning aanwezig is.

@mikerosauer:

Ow, apart, lijkt mij toch wel iets dat bij de camera hoort.
Aan de andere kant zullen er maar weinig mensen zijn die dit serieus gebruiken....

Maar zoals Orion al aangeeft weet google er weinig over, in een van de fora lees je dat alleen de a700 dit zou ondersteunen (?)

[ Voor 39% gewijzigd door Nolani op 25-03-2009 17:16 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nolani schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:48:
Als die software zou bestaan zal hij toch wel meegeleverd worden met de camera zelf?
Ik zou dus de cd die bij de camera zit ff proberen, anders ziet het er inderdaad niet naar uit dat een dergelijke ondersteuning aanwezig is.
niet bepaald bij nikon kan het o.a D300/D700 hier bij moet je ook de software appart kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zie ook het linkje wat ik in de edit van mij post plaatste. Bij Sony wordt die software wel meegeleverd schijnbaar, maar enkel bij de A700 en A900 en de andere modellen ondersteunen het ook niet:
Second method (Only for A700 and A900):

If you read the manual that came in the box or browsed through the CD's that came with your Alpha, you will have noticed a program called Remote Camera Control.
...
offtopic:
Bij Nikon moet je die software inderdaad los kopen, maar ondersteunen wel alle dSLR's het (evt. hele oude modellen daargelaten).

De alternatieve methoude is dus om de video uitgang van je camera te gebruiken, zodat je een TV kan inzetten die dan hetzelfde weergeeft als de LCD op je camera normaalgesproken. Zodat je dus de foto's daar kan laten zien. Alleen zit je dan wel met een vrij lage resolutie, wat het minder bruikbaar maakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 25-03-2009 17:40 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:03
Dat is jammer. Via de video uitgang van de camera is ook niet echt fantastisch. Je krijgt dan gigantisch grote letters in beeld en de kwaliteit laat te wensen over.

Hopelijk komt Sony met een firmware upgrade die tethered shooting mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vond wel via dit linkje
http://www.dynaxdigital.com/index.php?topic=5390.0

Dit stukje. Misschien iets voor jou?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat artikel was ik ook al tegengekomen ja. Maar als ik het goed begrijp wordt daar enkel beschreven hoe je in Lightroom gebruik kan maken van een "watched" folder, waar je dan met de software van je camera fabrikant (of iets dergelijks) foto's naartoe schiet, die dan door Lightroom direct geïmporteerd worden. Kortom, daarvoor heb je dus nog steeds software voor nodig die tethered shooting met jouw camera mogelijk maakt en dat is nu net wat niet kan met de A300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.focalpress.com/Book.aspx?id=3746
The section called "Software" shows you how to get the most out of your camera's software. It covers tethered shooting, color management, RAW conversion, storing your images, managing your library, and backup strategies - to name just a few topics.
:?

Ik gok dat dat gewoon via de composietkabel gaat, want ik lees niets over dat het met de a300 kan.

http://alphasight.blogspo...with-your-alpha-dslr.html

Via de composiet kabel word hier als optie genoemd. Minder high-tech, maar het werkt wel enigszins.

[ Voor 31% gewijzigd door Hooglander1 op 25-03-2009 18:38 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1