Sony HTDDWG700 wel of niet audio over de HDMI aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik ben aan het kijken naar de HTDDWG700 (deze heeft de STR-KG700 receiver)

Ik kan maar niet vinden of deze receiver audio kan afspelen die over HDMI binnenkomt (ik wil namelijk m'n laptop aansluiten via HDMI, en ik heb alleen HDMI als digitale geluidsuitgang, geen optisch of coaxiaal).

Bij de technische specificaties staat:

HDMI™-herhaling - NEE (schakelaar)

Als je met je muis over het zinnetje "HDMI™-herhaling" gaat, dan krijg je dit te zien:
Thuisbioscopen en systemen met een HDMI™-schakelaar detecteren het beeldsignaal en schakelen alleen dit signaal door als ze zijn aangesloten op de bron met een HDMI™-kabel. Voor het geluidssignaal hebt u dus een extra digitale invoerkabel nodig (coax of optisch). Maar receivers voor thuisbioscopen en systemen met HDMI™-herhaling kunnen beeld- èn geluidssignalen verwerken als ze zijn aangesloten met een HDMI™-kabel. In dit geval hebt u dus geen extra kabel nodig. Of u nu een schakelaar of herhaling hebt, u hebt slechts één HDMI™-kabel nodig om alle signalen over te brengen van uw receiver of systeem naar uw TV.
Als ik dat eerste stuk lees (tot "Maar receivers voor thuisbio..." ) dan denk ik: Oké, deze receiver kan het dus niet.

Maar in het tweede stuk (vanaf "Maar receivers voor thuisbio..." ) dan is het weer onduidelijk.

Ze zeggen namelijk
Of u nu een schakelaar of herhaling hebt, u hebt slechts één HDMI™-kabel nodig om alle signalen over te brengen van uw receiver of systeem naar uw TV
Wie helpt me uit de brand? Tips voor een 5.1 set die wel audio via HDMI kan ontvangen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Hij kan het geluid wel doorgeven aan de TV, maar het geluid niet uit het signaal halen en versterken voor de speakers als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wat bedoelen ze met die "schakelaar" dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de handleiding er al eens op nageplozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:16:
Heb je de handleiding er al eens op nageplozen?
Ik heb deze set nog niet ;)

Maar ik zal kijken of ik een handleiding kan vinden, en of daar wat instaat over dit verhaal.

Edit: Handleiding gevonden :) http://pdf.crse.com/manuals/3284098411.pdf

Blz 18 staat wat over de HDMI aansluiting, daar hebben ze alle componenten met een extra kabeltje voor het geluid aangesloten

Ik denk dat hij het dus niet ondersteund.

Ik begrijp alleen nog niet waar dat "schakelaar" voor staat :S

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
ThinkPadd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:15:
Wat bedoelen ze met die "schakelaar" dan :S
Dat je meerdere ingangen hebt en hij tussen die ingangen kan schakelen om het beeld door te sturen naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oke, dan is het voor mij nu helemaal duidelijk :)
Pagina: 1