Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VMWare] UUID's van fysieke computers indentiek

Pagina: 1
Acties:

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
We gebruiken VMWare Player op 50+ PC's om zo bepaalde software te kunnen draaien in een XP omgeving. Dit werkt opzich prima.

Het probleem is dat elke Virtual Machine hetzelfde MAC adres heeft. Dit wordt veroorzaakt door twee zaken:

De locatie van de image is op elke PC hetzelfde (D:\)
De UUID in de SMBIOS van elke computer (Foxconn moederbord) is niet ingevuld en geeft een FFFFFFFFFFF waarde, en is dus op elke computer indentiek.

Het MAC adres wordt gegenereerd aan de hand van de locatie van de image, en de UUID. Omdat deze waarden op elke PC hetzelfde zijn, krijg je altijd hetzelfde MAC adres als resultaat wat weer resulteert in netwerkproblemen.

Ik heb mij rot gezocht naar het veranderen van de UUID's in het SMBIOS maar hier geen succes mee behaald. Ook is het niet mogelijk om de .vmx van elke image (50+) handmatig in te stellen met een ander MAC adres, omdat er één image over 50 machines wordt gedistribueerd.

Mocht een script dit bijvoorbeeld kunnen afvangen (automagisch UUID's genereren en in het .vmx te zetten) dan zouden we al een stap verder zijn. Maar over die kennis beschik ik niet.

Daarom de vraag of iemand een idee heeft hoe dit probleem op te lossen?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 11:46
kan je niet een dump maken van je bios en daar de UUID in anapssen via hex? dan flashen?

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Je kunt MAC-Address statisch opgeven in de vmx configuratie bestanden.

Voorbeeld:
ethernet0.present = "TRUE"
ethernet0.addressType = "static"
ethernet0.address = 00:50:56:01:01:01

Good luck! :)

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
consolefreak schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:16:
kan je niet een dump maken van je bios en daar de UUID in anapssen via hex? dan flashen?
Dat zou wellicht een mogelijkheid zijn, maar omdat het om meerdere computer gaat (50) en dit in de toekomst ook zal voorkomen, lijkt het mij niet haalbaar/reëel. Bedankt voor je input!
brederodekater schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:05:
Je kunt MAC-Address statisch opgeven in de vmx configuratie bestanden.

Voorbeeld:
ethernet0.present = "TRUE"
ethernet0.addressType = "static"
ethernet0.address = 00:50:56:01:01:01

Good luck! :)
Zorgt er wel voor dat ik zowiezo 50 bestanden handmatig moet aanpassen, en ook dat ik bij een nieuwe image dat weer mag gaan doen. Dat is niet een handige oplossing imo. Dat had ik overigens ook in de SP aangegeven :)

[ Voor 26% gewijzigd door Gamo op 26-03-2009 13:52 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gamo schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:50:
[...]

Zorgt er wel voor dat ik zowiezo 50 bestanden handmatig moet aanpassen, en ook dat ik bij een nieuwe image dat weer mag gaan doen. Dat is niet een handige oplossing imo. Dat had ik overigens ook in de SP aangegeven :)
Call me stupid, maar dat hoeft maar 1x. Je kan gewoon 50 files aanmaken en die met een batch scriptje overal heen zetten toch? 1x veel werk, daarna is het klaar.

Kan voor je UUID sysprep wellicht nog iets voor je betekenen?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
WhizzCat schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:52:
[...]

Call me stupid, maar dat hoeft maar 1x. Je kan gewoon 50 files aanmaken en die met een batch scriptje overal heen zetten toch? 1x veel werk, daarna is het klaar.

Kan voor je UUID sysprep wellicht nog iets voor je betekenen?
Mijn gedachtengang was deze:
Als er een nieuwe image komt met andere .vmx instellingen, mag ik het weer 50x doen. En het aantal PC's wordt met de dag groter, dus steeds meer werk :'(

Ik ga kijken wat sysprep aan een UUID kan doen, bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Gamo op 26-03-2009 14:24 ]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Een BIOS update heeft geen nieuwe UUID gegenereerd (a bold experiment) en een Sysprep schrijft niet naar het BIOS. Ik zit nogsteeds vast.

Een schopje om hem onder de aandacht te brengen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zeiken bij FoxConn dat ze hun buggy BIOS fix0ren of voor je zakelijke omgeving overstappen op een hardware leverancier die wel weet wat de voorwaarden voor goede provisioning zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Helemaal mee eens.

edit:
Weet iemand of het mogelijk is de VM het MAC adres van de fysieke computer te laten gebruiken ipv de UUID? In sommige MS programma's werkt dit wanneer het BIOS ongeldig is (00 of FF) lees ik op deze website.

[ Voor 88% gewijzigd door Gamo op 30-03-2009 15:49 ]

Pagina: 1