Toon posts:

Sony VAIO SZ geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren was ik bezig op mijn Sony VAIO SZ150P, toen viel die abrupt uit, ik de laptop opnieuw opstarten, en tot mijn verbazing heb ik geen geluid meer, helemaal niks.
Heb al de audio driver opnieuw geïnstalleerd, systeem herstel gedaan, bios reset maar nog steeds geen geluid.

Ik vermoed dat de laptop kortsluiting heeft gehad, en dit heeft iets van het geluid kapot gemaakt.
Wie kan dit repareren voor een redelijke prijs, zijn er bedrijven die moederborden repareren, met nieuwe onderdeeltjes te plaatsen?

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Bart

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Ook niet via de koptelefoonuitgang? Laat de Windows audio-mixer nog wel zien dat er geluid is (van de groene balkjes die bewegen)? Biedt de muteknop geen soelaas?

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:09:
Ook niet via de koptelefoonuitgang? Laat de Windows audio-mixer nog wel zien dat er geluid is (van de groene balkjes die bewegen)? Biedt de muteknop geen soelaas?
Extern werkt ook niet meer, volgens Windows zijn er geen problemen, en het geluid is niet gedempt.

Groet, Bart

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
Tja, dan heb je waarschijnlijk je geluidschipje opgeblazen. Deze is niet echt makkelijk te vervangen. Als je nog garantie hebt, kunnen ze je moederbord vervangen. Anders kan je op zoek naar een PCMCIA / expresscard / USB-geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag de laptop laten repareren, ik ben me er bewust van dat er bedrijven zijn die moederborden professioneel repareren maar die zijn allen in het buitenland.
Het vervangen een condensator of geluidschip moet toch niet al te moeilijk zijn?

Groet,
Bart

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:13:
ik wil graag de laptop laten repareren, ik ben me er bewust van dat er bedrijven zijn die moederborden professioneel repareren maar die zijn allen in het buitenland.
Het vervangen een condensator of geluidschip moet toch niet al te moeilijk zijn?

Groet,
Bart
Ten eerste hoef je niet te groeten aan het eind van je post. Zie ook Het algemeen beleid #groeten

Maar zo'n chips vervangen... Dan moet je eerst al zo'n chip binnen krijgen en daarna wens ik je heel veel sterkte met het vast solderen van een SMD-chip.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
GENETX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:02:
[...] en daarna wens ik je heel veel sterkte met het vast solderen van een SMD-chip.
En met het slopen van je moederbord. Als die chip al het probleem is.
Een condensator is het per definitie niet.

Ik zou eerst eens sony bellen wat het vervangen van het moederbord kost. En als het binnen 3 jaar is zou ik je beroepen op je recht op garantie in de vorm van korting op de reparatie.

[ Voor 23% gewijzigd door Makkelijk op 26-03-2009 09:14 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is uit de garantie, en sony kennende zullen zij het hele moederbord moeten vervangen.
Ik heb Sony laatst gebeld over een SZ3 die niet meer wilt starten, alleen al om te registreren voor reparatie koste 160euro, dat is echt belachelijk.

Even over het probleem, Windows zegt niet dat er een probleem is met het geluid en zendt het ook gewoon uit, het komt er alleen niet uit, kan het zijn dat dan de versterker kapot is?

Aan onderdelen kan ik makkelijk komen daar ik een niet startende SZ3 heb waarvan ik onderdelen kan afhalen.
Zelf kan ik het niet solderen, daar is expertise en apparatuur voor nodig, die ik beide mis.

Zijn er geen hobbyisten die mij voor een schapelijke prijs kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1