Muziek in een loods/kantoor en per ruimte ander volume

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:35
Hallo,

Ik heb nu het volgende probleem/project. Ik heb een loods en een kantoor. Die moeten worden voorzien van een muziek installatie, dat gaat middels een pc die streaming radio ontvangt.
Dan komt het probleem dat is hoe kan ik per ruimte het volume regelen en hoe krijg ik 12 speakers aangesloten op een geluidskaart.
Zelf heb ik al gekeken naar wat versterkers en wat op internet gezocht. Maar daar kom ik niet echt uit omdat ik er de ballen verstand van heb. Ook zat ik denken aan de mogelijkheid om een soort van intercom zeg maar te gebruiken en via de intercom de muziek te streamen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zie tussen de bomen het bos niet meer..... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:21
100V omroep installatie?

Dat hebben ze in winkels ook.

En op m'n werk (bouwmarkt) hebben we ook overal in de zaak van die luidsprekers hangen, en degene die bij ons in de kantine en in de kantoren hangen zit gewoon een volumeknop op de zijkant.

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08
Al eens naar Sonos gekeken? De Sonos ZP120 is een netwerkspeler met ingebouwde versterker. Twee speakers eraan en het speelt muziek van een netwerkvolume of streaming radio. Het volume kun je voor elke ZP apart regelen, of voor een aantal ZP's tegelijk. Het mooie is dat het met WiFi werkt, dus je hoeft geen draden te trekken (alleen van de speakers naar de ZP).

[ Voor 16% gewijzigd door Gluten Parody op 25-03-2009 15:46 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je zou ook actieve speakers kunnen overwegen, die hebben een versterker ingebouwd en kun je dus individueel afregelen. Dat soort speakers zijn wel een stuk duurder dan normale speakers, maar dan zul je een versterker moeten vinden die voldoende uitgangen heeft.

Denk er trouwens ook aan dat je via BUMA/STEMRA moet betalen voor auteursrecht als je muziek aan hebt in een loods of kantoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Multizone versterker is wat je zoekt, elk degelijk PA merk maakt ze, wat B-merken ook.
Je hebt geen A-merk nodig, want die dingen zijn gemaakt voor zwaar gebruik on the road. (geloof me, als ik zeg zwaar gebruik bedoel ik zwaar gebruik!)

Omnitronic bv maakt mooie 6 en 8 kanaals die ik dacht 150W per kanaal geven. Het lijkt me dat je aan 6 kanalen genoeg hebt? (2 kasten per kanaal, max 6 ruimtes met volumeregeling)

</onzin>