Toon posts:

X1300 niet gedetecteerd door MB bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een Ati radeon X1300 die bij het opstarten niet "gezien" wordt door het MB, waardoor die de onboard kaart inschakelt. Bij een reset na ca. 5 seconden na het aanzetten van de computer wordt de videokaart wel gedetecteerd en werkt alles naar behoren. Een bios update zette geen zoden aan de dijk.

Aangezien het ding onder tafel staat is dat echter niet zo'n handige oplossing.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en/of weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Specs:

Intel Core 2 Quad 6600
Gigabyte GA-G33M-DS2R
2x 2GB Transcend DDR2-800
Gigabyte Ati Radeon X1300
Adaptec 3405 raid controller

Verwijderd

Als ik me goed herinner staat er in mijn BIOS onboard graphics card, deze kan ik dan uit en aan zetten.
Probeer eens te kijken of je dat in je BIOS ook kan doen, en zet 'm uit zodat ie automatisch de goede pakt.

Misschien is je voeding connector ook wel niet goed aangesloten, of er is iets met de PCI-E/AGP (weet niet wat een X1300 gebruikt) slot van je moederbord.

Ik wens je veel succes, Kabelzaag

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:07:
Als ik me goed herinner staat er in mijn BIOS onboard graphics card, deze kan ik dan uit en aan zetten.
Probeer eens te kijken of je dat in je BIOS ook kan doen, en zet 'm uit zodat ie automatisch de goede pakt.

Misschien is je voeding connector ook wel niet goed aangesloten, of er is iets met de PCI-E/AGP (weet niet wat een X1300 gebruikt) slot van je moederbord.

Ik wens je veel succes, Kabelzaag
Die kan op "Enable" en "Enable if PCI/PEG not present".

Extra connector voor voeding heeft de kaart niet.

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:21:
[...]

Die kan op "Enable" en "Enable if PCI/PEG not present".

Extra connector voor voeding heeft de kaart niet.
Zet 'm is op "Enable if PCI/PEG not present".

Dan zou ie dus eerst de X1300 moeten proberen en daarna pas de onboard.