Toon posts:

ADSL versus CABLE

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik aangesloten op de cable in Groningen (centrum) en ben daarover redelijk tevreden, bij @HOME haal ik snelheden die niet zelden over de 250kb/s gaan, nu is ook bij mij ADSL beschikbaar en ik ben een behoorlijk "heavy user" en denk erover om over te gaan naar ADSL. Graag hoor ik uw ervaringen met ADSL in den lande en de voordelen ten opzichte van cable, zijn er al mensen in Groningen aangesloten? If so, wat zijn jullie ervaringen aldaar...traag..supersnel. Welke provider is de meest goede keuze, op dit moment heb ik @HOME en niet zelden moet ik de helpdesk bellen om te vertellen dat die :r mailserver weer eens down is. Bij HCCnet heb ik begrepen dat de helpdesk alleen per email bereikbaar is....is dus een beetje moeilijk mailen als je ADSL lijntje down is om het maar eens zo te zeggen.
Dus kort samengevat...graag uw mening op ADSL versus CABLE alvast bedankt

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

2 woorden .... NIET DOEN..
Al zou je het extra abbo nemen(bijna 2x zo duur als @home), dan heb je nog steeds een maximum download van 128kB (idd 128.. De KPN vindt het leuk om iedereen te misleiden door alles in bits neer te zetten)..

De enige reden om hier in Grunn ADSL te nemen is een hogere upload (32kB ipv 16kB) en minder problemen met de mail:)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Crusader

Arc Nature

Op dinsdag 27 februari 2001 10:17 schreef Janoz het volgende:
...
(idd 128.. De KPN vindt het leuk om iedereen te misleiden door alles in bits neer te zetten)..
...
Heeft geen moer met misleiding te maken.
Eenheid van bandbreedte is nou eenmaal bits/seconde, omdat dat een constante waarde is. Bandbreedtes van analoge modems worden toch zeker ook niet in kB/s weergegeven?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit soort berichten had ik dus al meer gehoord over misleidend e.d., dat maakt me dus ook zo aan het twijfelen om over te gaan op ADSL..

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 27 februari 2001 10:22 schreef Crusader het volgende:

[..]

Heeft geen moer met misleiding te maken.
Eenheid van bandbreedte is nou eenmaal bits/seconde, omdat dat een constante waarde is. Bandbreedtes van analoge modems worden toch zeker ook niet in kB/s weergegeven?
Ok, dat is dan mischien wel zo, maar doe maar eens een search hier op GoT (waar het merendeel toch wel redelijk als computerkenner te omschrijven valt) en kijk eens hoeveel mensen er in de veronderstelling zijn dat het werkelijk 1mbyte downloadsnelheid is...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• memphis
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je met @home wel boven de 250k uit komt is ADSL (MXSTREAM) geen verbetering. Alleen cistron ADSL zou beter kunnen geloof ik.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:20

Crusader

Arc Nature

Op dinsdag 27 februari 2001 13:11 schreef Janoz het volgende:

[..]

Ok, dat is dan mischien wel zo, maar doe maar eens een search hier op GoT (waar het merendeel toch wel redelijk als computerkenner te omschrijven valt) en kijk eens hoeveel mensen er in de veronderstelling zijn dat het werkelijk 1mbyte downloadsnelheid is...
Ja sorry hoor, met alle respect, maar dat zegt dan meer over de persoon die het verkeerd interpreteert dan de bedrijven die er (dus correct) mee adverteren.
Het zou juist erg onprofessioneel staan als ISP's gaan adverteren met snelheden in kB/s!

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zoals al gezegd: stay where you are ! ADSL is duurder en waarschijnlijk niet of nauwelijks sneller. En die mailserver van @HOME hoef je toch niet te gebruiken? Bij www.gmx.co.uk kun je ook gratis-mailadres aanvragen met SMTP support (mail.gmx.net).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik toch maar bij m'n breed?band cable'tje blijf. Tnx Gathering.... :)

Verwijderd

Maar als je bij Casema zit piep je wel anders.
Of heet het tegenwoordig Ca$hema.
Veel geld voor weinig snelheid.
En als die er al is dan klapt de connection er om de haverklap uit.
Zo kan ik ook geld verdienen.
:(

• havana
Tjsa Casema is natuurlijk een heel ander verhaal !

Op t.net worden ze altijd in één adem genoemd met modemers ;)

"voor de modemmers en Casema-slachtoffers onder ons" :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• memphis
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kaashema
Kutsema
Traaghema

Noem ze maar op !

In de avond is een gemiddelde surfsnelheid 0.8 k/s :(

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 10:17 schreef Janoz het volgende:
2 woorden .... NIET DOEN..
Al zou je het extra abbo nemen(bijna 2x zo duur als @home), dan heb je nog steeds een maximum download van 128kB (idd 128.. De KPN vindt het leuk om iedereen te misleiden door alles in bits neer te zetten)..

De enige reden om hier in Grunn ADSL te nemen is een hogere upload (32kB ipv 16kB) en minder problemen met de mail:)..
LULKOEK!!!
BASIC ABBO -->512kbit down, 128,-up
EXTRA ABBO -->1024kbit down, kweenie up.

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 17:18 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

LULKOEK!!!
dat zegt hij toch.............. :Z

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op dinsdag 27 februari 2001 16:40 schreef havana het volgende:
Tjsa Casema is natuurlijk een heel ander verhaal !

Op t.net worden ze altijd in één adem genoemd met modemers ;)

"voor de modemmers en Casema-slachtoffers onder ons" :)
Klein verschil: mijn isdn lijntje is betrouwbaarder/sneller dan Casema.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• havana
We hadden het niet over ISDN'ers

een modemer is geen ISDN'er

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
LULKOEK!!!
van kbit --> kbyte = /8 --> 512 kbit = 64 kb

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Nu dezelfde vraag alleen over Tilburg??
Hoe is de ervaring met @thome in Tilburg of kan ik beter Adsl nemen.

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 17:18 schreef Bart_traB het volgende:

[..]

LULKOEK!!!
Basic abo --> 512kbit down, 64kbit up
Extra abo --> 1024kbit down, 256kbit up.

Als ik jou was zou ik lekker @Home houden :9 , tenzij je perse die hogere upload wil hebben...

/edit
Doet @Home trouwens aan een datalimiet?
Zo ja, hoe hoog?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Home heeft een "fair-use policy" duzzz... :9

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op dinsdag 27 februari 2001 21:49 schreef Decs het volgende:
CISTRON
8 Mbit/s down, 1Mbit/s Up

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 13:46
Dat Casema zo sloom is, dat komt omdat ze te veel gebruikers op een Gateway gooien, als ze nou eens wat minder gebruikers op een gateway deden, dan zou je wel de 100Kb kunnen halen...bij ons in Amstelveen komt in de zomer ook KCMA, ik hoop dat er dan wat verandering in komt! :)
Toch? ;)

Verwijderd

amstelveen is adsl al beschikbaar gloof ik

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 27 februari 2001 22:45 schreef AtHomer het volgende:
@Home heeft een "fair-use policy" duzzz... :9
Ja.. en in die FUP staat lekker niks en zolang je geen 500 gig download per maand is het ok :)

Verwijderd

'8 Mbit/s down, 1Mbit/s Up'

hier hoort zeker een mooi prijsje bij ?!

ennuh 250 Kilobits of 250 kiloBytes ?

Voor geen goud geloof ik dat @home sneller is dan 1 mbit/downstream van Mxstream!

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 13:21 schreef Rasta het volgende:

ennuh 250 Kilobits of 250 kiloBytes ?

Voor geen goud geloof ik dat @home sneller is dan 1 mbit/downstream van Mxstream!
ff voor de duidelijkheid:

Cistron leverd een Adsl verbinding van 8Mb/sec down en 1Mb/sec up dat houdt dus in
dat je een maximale download heb van 1024kB/sec en een maximale up van 128kB/sec
echter is de realiteit dat cistron bijna nooit op die 1024kB/sec download, maar gemiddeld op de 700kB/sec ( upload weet ik niet)
Daarbij is Cistron een totaal pakket daarmee bedoel ik dat Cistron ook je telefoonaansluiting overneemt van KPN en alles in de prijs is inbegrepen ( adsl+provider(cistron zelf)+telefoonabbonement)
Per maand kost je dit 149,-:)

enne je bent gelijkt van KPN af.

Verwijderd

sorry twee keer gepost |:(

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:11

Asphyxion

I am, therefor I think

Upload ligt rond de 80-90 kB/s.

Download ligt bij de meesten wel iets hoger dan 700 kB/s. 750-800 vaak toch wel...

Paul

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 11:41 schreef achappey het volgende:
amstelveen is adsl al beschikbaar gloof ik
Jazekers, ik heb al bijna 4 maanden ADSL in Amstelveen B-)

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 21:49 schreef Decs het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik lekker @Home houden :9 , tenzij je perse die hogere upload wil hebben...

/edit
Doet @Home trouwens aan een datalimiet?
Zo ja, hoe hoog?
sterker nog, haal er nog maar 20% overhead vanaf...
Lees maar es goed:
Dit wordt de 'protocol overhead' genoemd. Deze overhead gebruikt 20 tot 30 procent van de beschikbare brutosnelheid.

Dit kun je lezen op de mxstreamsite.

maw 64K wordt ~50K

-sand-

Verwijderd

Topicstarter
Fair use policy van @HOME is volgens mij een wassen neus, heb nog nooit iets van ze mogen vernemen, nu kan dat ook komen omdat ze zo druk met de mailserver bezig zijn... :)

Verwijderd

amstelveen zit er geloof ik nu een stop op omdat de centrale vol zit... dat heb je al snel bij "casema" gemeentes :)

Verwijderd

Ik las laast in de krant (NRC) dat Cistron eind vorig jaar/begin dit jaar in totaal 500 abbonnees had (omdat KPN hen tegenwerkte bij het installeren van hun installaties in de wijkcentrales, waardoor ze in veel plaatsen nog geen adsl kunnen aanbieden, terwijl KPN dit wel kan).
Zou dit lage aantal de hoge snelheden verklaren??

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 16:48 schreef Alain het volgende:
Ik las laast in de krant (NRC) dat Cistron eind vorig jaar/begin dit jaar in totaal 500 abbonnees had (omdat KPN hen tegenwerkte bij het installeren van hun installaties in de wijkcentrales, waardoor ze in veel plaatsen nog geen adsl kunnen aanbieden, terwijl KPN dit wel kan).
Zou dit lage aantal de hoge snelheden verklaren??
Ja en nee.
het verschil tussen cistron en KPN is dat Cistron de lijn helemaal open zet ( is 8mb/sec):) in tegenstelling tot KPN die de lijn afknijpt (is 1024Kb/sec):(.
enne als het goed is mag het aantal gebruikers bij Adsl niet van invloed zijn op de snelheid.

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op woensdag 28 februari 2001 13:21 schreef Rasta het volgende:

postcode check: http://www.cistron-telecom.nl/

de abo's met info wat je er voor krijg: http://www.cistron-telecom.nl/producten_index/ADSLnieuw/edit.CistronADSLforOneorforAll.shtml

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Jammer genoeg sluit Cistron voor een onbepaalde periode niet meer aan :( Het geld is op :(

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Dat het geld op is bij Cistron is onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg blijkt na contact met Cistron dat zij voorlopig nog niet gaan uitrollen in Groningen. Leek me wel wat....

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:40 schreef uncle het volgende:

[..]

:9~:9~
Mxstream is dan :r:r

149,-/maand hoe kunnen ze daarvan overleven ?!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Op woensdag 28 februari 2001 11:18 schreef Bl@de het volgende:
Dat Casema zo sloom is, dat komt omdat ze te veel gebruikers op een Gateway gooien, als ze nou eens wat minder gebruikers op een gateway deden, dan zou je wel de 100Kb kunnen halen...
Paar fouten maat.
1: de gateway van casema loopt direct wanadoo/euronet in en vandaar de amsix op .... dus bandbreedte genoeg daarzo.
2: het probleem zit hem in de DLC's (in de wijkkasten) daar zitten teveel gebruikers op en die hebben niet genoeg bandbreedte van DLC naar intern-casemanet.
3: vind ik kanp dat jij 100kB door zo'n serieel kabeltje krijgt.... waar nog steeds het overgrote deel van de ca$hema users het mee mopeten doen.

Denk toch eens na .... want zulke uitspraken zetten ca$hema in een verkeerd daglicht .. oftewel dat als ze maar een grotere pijp naar de amsix nemen het probleem weg is ....

Dat ca$hema zo brak is komt vanwege het feit dat ze een poaar jaar geleden het grote geld gezien hebben, en voor een appel en een ei een toen al zwaar verouderd systeem genomen hebben. Waarom is ca$hema zo slecht .... omdat de bazen er 95% winst op willen maken ... en 95% van de ca$hema medewerkers zitten tussen baas en klant in ... willen wel helpen maar kunnen/mogen niet.
Immers elke gb die bij een provider erdoor gaat moet voor betaald worden.
Dus hoe minder bandbreedte je je gebruikers geeft hoe goedkoper voor de provider om te onderhouden. Daarom is bv Cistron in vergelijking zo duur met hun abbo, als je daartegenover mxstream zet.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Asphyxion

Asphyxion

I am, therefor I think

Op vrijdag 02 maart 2001 14:52 schreef JiveDAF het volgende:

Daarom is bv Cistron in vergelijking zo duur met hun abbo, als je daartegenover mxstream zet.
Cistron duur? Laat me niet lachen. Fl 149.- piek inc telefoon abo tegenover 100 piek per maand excl telefoon abo.

Bovendien heeft de maximale bandbreedte die een ISP aanbiedt niets te maken met de kosten van datatraffic. Maar dat begreep je vast zelf ook wel?

Paul

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21

OMX2000

By any means necessary...

Op dinsdag 27 februari 2001 20:40 schreef che het volgende:
Nu dezelfde vraag alleen over Tilburg??
Hoe is de ervaring met @thome in Tilburg of kan ik beter Adsl nemen.
Ik woon in het centrum in Tilburg, en het is hier lekker snel. Ik moet wel zeggen dat het wel langzamer is geworden dan vorig jaar (na de upgrade van het netwerk), maar het loopt lekker. Adsl schijnt in het centrum ook lekker te lopen...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:40 schreef uncle het volgende:

[..]

ff voor de duidelijkheid:

Cistron leverd een Adsl verbinding van 8Mb/sec down en 1Mb/sec up dat houdt dus in
dat je een maximale download heb van 1024kB/sec en een maximale up van 128kB/sec
echter is de realiteit dat cistron bijna nooit op die 1024kB/sec download, maar gemiddeld op de 700kB/sec ( upload weet ik niet)
Daarbij is Cistron een totaal pakket daarmee bedoel ik dat Cistron ook je telefoonaansluiting overneemt van KPN en alles in de prijs is inbegrepen ( adsl+provider(cistron zelf)+telefoonabbonement)

Het is 1Mb, niet 1 MB download.
Volgens de Cistron site tenminste.

edit:

Voor het Bleu pakket betaal je 149 piek, en heb je idd 8 Mb dus 1 MB download snelheid.

Verwijderd

OMX,
Ik woon zelf ook in het centrum(tuinstraat),maar wat isje maximum en minimum d.l.snelheid om 20:00 ????
Pagina: 1