[PHP] - ob_start() probleem veel data

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
ik gebruik ob_start("ob_gzhandler",7); om mijn html te compressen. Nu werkt dit perfect maar als ik tabellen met ong 2000 records ga tonen blijft het scherm soms wit. Na een paar keer refreshen laad hij dan soms wel.
Nu zoek ik hiervoor een oplossing.

had al gezocht en kwam wat dingen tegen als het geheugen gebuik wat dan te groot word. Ik kan hier niet direct de php.ini aanpassen en testen of het maximale geheugen gebruik verhogen helpt.

Ik heb ook al geprobeerd om de compression level te verlagen van 7 naar 1 maar dit hielp niet.

[ Voor 57% gewijzigd door PainkillA op 25-03-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je zou tussendoor een ob_flush() kunnen doen natuurlijk, bijvoorbeeld na 1000 records... Dan gooit hij het er in 2 delen uit :)

Zie ook: http://nl2.php.net/ob_flush

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eenzelfde probleem heb ik ook al eens gehad. Bij mij was het probleem te verhelpen door het maximale geheugengebruik te verhogen:

PHP:
1
ini_set("memory_limit", "256M")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PainkillA schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:04:
ik gebruik ob_start("ob_gzhandler",7); om mijn html te compressen. Nu werkt dit perfect maar als ik tabellen met ong 2000 records ga tonen blijft het scherm soms wit. Na een paar keer refreshen laad hij dan soms wel.
Lullig voor je. Wat is nu je vraag? ;)

Je loopt hier al een tijdje rond, dus deze verwijzing is vast overbodig: De Quickstart. Pas je topicstart even aan naar aanleiding van dat stappenplan, want op deze manier werkt GoT niet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BoukeHaarsma schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:15:
Eenzelfde probleem heb ik ook al eens gehad. Bij mij was het probleem te verhelpen door het maximale geheugengebruik te verhogen:

PHP:
1
ini_set("memory_limit", "256M")
Realiseer je wel dat veel (shared)hostingproviders je niet eens boven de 32M laten uitkomen ondanks dat jij het instelt. Je kunt controleren of het gelukt is met:

PHP:
1
echo ini_get('memory_limit');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt deze eens proberen

<?php ob_start(); ?>

// entire script, code, or page here

<?php ob_end_flush(); ?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:05:
je kunt deze eens proberen

<?php ob_start(); ?>

// entire script, code, or page here

<?php ob_end_flush(); ?>
Dat heeft natuurlijk weinig zin, aangezien de TS ob_gzhandler wil gebruiken (compressie). Je kan dat afaik ook regelen op apache niveau trouwens (met gzip ook).

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Apen-nootjes schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:12:
Je zou tussendoor een ob_flush() kunnen doen natuurlijk, bijvoorbeeld na 1000 records... Dan gooit hij het er in 2 delen uit :)

Zie ook: http://nl2.php.net/ob_flush
Even uitleggen waarom dat kan helpen: het probleem is (geloof ik) dat hij stopt met laden en het scherm wit blijft. Je browsers wacht dus heel lang, krijgt geen data binnen en stopt maar met wachten. Als je tussendoor zorgt dat er wél wat data binnen komt, dan zal je browser minder snel gaan bokken.

Trouwens, als je controle hebt over de webserver:
Note: You cannot use both ob_gzhandler() and zlib.output_compression. Also note that using zlib.output_compression is preferred over ob_gzhandler().

[ Voor 22% gewijzigd door NMe op 26-03-2009 15:45 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1