Copy-forward verboden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Ik weet niet zeker of dit hier thuis hoort, maar toch, ik moet ergens posten ;)

Ik hoorde van mijn provider, dat het verboden is om een copy-forward in te stellen. Is dat zo? Volgens mijn provider is dit verboden inverband met Privacy. Bij mijn oude provider kon dit namelijk wel.

(Copy-forward = alle mail die binnen komt, door sturen naar een ander adres, maar ook een kopietje achterlaten in je eigen inbox.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
En hoe willen ze dit gaan controleren? Voor hun is dit toch gewoon een mailtje die binnenkomt, en een mailtje die buitengaat.

Waarschijnlijk staat dit in de voorwaarden om misbruik tegen te gaan. Als je 1000 mails de minuut doorzend kunnen ze beroep doen op de voorwaarden om je af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Volgens hun, is dit in strijd met de privacy wet.

Is er iemand die rechten studeert ofzo die hier wel eens van gehoord heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

0X55AA schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:31:
En hoe willen ze dit gaan controleren? Voor hun is dit toch gewoon een mailtje die binnenkomt, en een mailtje die buitengaat.
Ik denk dat TS de feature mist in de (web)mail server van de provider. Clientside kun je het altijd wel oplossen idd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
en wat als het je eigen mail is?

Wat een onzin

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
SeatRider schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat TS de feature mist in de (web)mail server van de provider. Clientside kun je het altijd wel oplossen idd.
Dit was bij mijn oude provider mogelijk via een soort control-paneel. Bij de nieuwe is dus alleen een forward mogelijk. De instelling is dus bij de provider, niet client-side.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
DiedX schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:47:
en wat als het je eigen mail is?

Wat een onzin
Daarom ook ja, het is toch mijn email adres. Als ik dat wil mag ik daarop toch een copy-forward instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Maar goed, je provider is niet verplicht om mee te werken. Hij kan zelf inrichten en aanbieden wat hij wilt, net zoals het jouw vrij staat om een ander uit te zoeken. Persoonlijk vind ik het onzin, maar hey :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Er is geen algemene privacy wet, wel diverse wetten die e.e.a. regelen op verschillende gebieden:

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/wet/

Ik zou bij zo'n provider meteen weggaan, dit heeft niks met privacy wetgeving te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Ik heb het nog even na gevraagd, het blijkt dat het niet mag zonder kennisgeving.
Verder is het technisch niet mogelijk bij deze provider, om een copy-forward in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
JackPoint schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:48:
Ik heb het nog even na gevraagd, het blijkt dat het niet mag zonder kennisgeving.
Verder is het technisch niet mogelijk bij deze provider, om een copy-forward in te stellen.
Zonder kennisgeving? De afzender heeft toch niks hier mee te maken dat jij mails doorstuurt?

Dat het technisch niet kan, is natuurlijk iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
smesjz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:50:
[...]

Zonder kennisgeving? De afzender heeft toch niks hier mee te maken dat jij mails doorstuurt?

Dat het technisch niet kan, is natuurlijk iets anders.
Zonder kennisgeving aan de ontvanger van de email.

Volgens mij is dit bijvoorbeeld voor ouders die een kopie van de email van hun kinderen krijgen. Vaak weten de kinderen hier niks van. Denk dat het daar mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ok, als het gaat om een server-side kopie die je in kan stellen voor een account van je kids of personeel, dan zou ik het snappen :)

Voor de andere gevallen lijkt het me BS.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1