Asus Maximus extreme boot niet door 2gb geheugen reepjes

Pagina: 1
Acties:

• Alexvanduist
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2022
Dag Allemaal,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een nieuwe computer gekocht zoals hieronder staat

Corsair Voeding HX620 620 Watt ActivePFC, Zwart, Dual Core / SLI Ready, 24-pins
Scythe Floppy - Card Reader Combo Zwart
Asus GeForce 8800GTX 768 MB
Samsung SH-S203N S-ATA, Bulk, Zwart
Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper
Intel Core 2 Quad Q6600 G0 2.40 GHz, 1066 MHz, 8 MB , Boxed
Asus Moederbord Maximus Extreme
OCZ Memory Gold Edition Dual Channel 2048 MB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 (dus 2 x 1 GB)

Nu heb ik pas via tweaker.net vraag en aanbod 2 reepjes OCZ Memory Gold Edition Dual Channel 4096 MB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2 (dus 2 x 2 GB)

Ik heb deze geplaatst in mijn computer en nu start hij niet meer op!

wat ik al heb geprobeerd:
Al het geheugen erin dus 2*2 en 2*1 gb --> boot niet blijft voor het bios hangen geen piepjes
2*2 gb erin --> boot niet blijft voor het bios hangen geen piepjes
1*2gb erin --> boot niet blijft voor het bios hangen geen piepjes
2*1 gb erin --> start gewoon door

Heeft een van jullie nog een idee wat het kan zijn of kan het geheugen gewoon stuk zijn? waar ik overigens niet van uit ga!

Alvast bedankt!

Groetjes Alex

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het geheugen op de QVL vermeldt? Asusborden kunnen soms redelijk kieskeurig zijn met geheugen, en OCZ is dan ook weer niet het merk dat het meest compatible van allemaal is, dus je kunt simpelweg de pech hebben dat het niet werkt met elkaar.

Test het spul eens in een ander mobo of test geheugen (vn 2GB/dimm) dat wel op de QVL staat.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
2*1 gb erin --> start gewoon door
Maakt dus niet uit welke je gebruikt als je één reepje gebruikt? Heb je andere sloten geprobeerd? Dualchannel, niet dualchannel? Bios instellingen die veranderen zonder dat jij het wilt?

Mocht je ander geheugen moeten kopen dan zou ik inderdaad op de QVL kijken; mocht je er niet uitkomen dan kan je het beste Kingston (ValueRAM) geheugen nemen. Dat werkt doorgaans op de meeste (Asus) moederborden.

Verwijderd

Staan je geheugen settings op auto?

Ik kijk net op de [url="javascript:downloadfile(this,'Maximus Extreme','mb/socket775/Maximus_Extreme/Maximus_Extreme_QVL.zip','1','22','48','5','Maximus_Extreme_QVL.zip','0')"]QVL[/url] en zie dat 2 gig ocz er niet op staat.
Dit wil volgens mij niet persé inhouden dat het niet werkt :)

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 10:38 ]

• Alexvanduist
Het maakt niet uit welke ik gebruik zolang in maar de 1gb modules van OCZ gebruik, ik heb expres exact hetzelfde geheugen gekocht(alleen dan in reepjes van 2gb) om dit soort problemen te voorkomen maar waarom die asus dan wel die 1gb reepjes pakt en niet die 2gb is voor mij echt een raadsel

in ieder geval bedankt voor je infomatie
Red-Front schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:27:
[...]

Maakt dus niet uit welke je gebruikt als je één reepje gebruikt? Heb je andere sloten geprobeerd? Dualchannel, niet dualchannel? Bios instellingen die veranderen zonder dat jij het wilt?

Mocht je ander geheugen moeten kopen dan zou ik inderdaad op de QVL kijken; mocht je er niet uitkomen dan kan je het beste Kingston (ValueRAM) geheugen nemen. Dat werkt doorgaans op de meeste (Asus) moederborden.

• Alexvanduist
Ik zal vanmiddag als ik thuis kom even in mijn bios kijken, die settings moeten dus op auto staan?
zal een bios update nog helpen denk je?
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:29:
Staan je geheugen settings op auto?

Ik kijk net op de [url="javascript:downloadfile(this,'Maximus Extreme','mb/socket775/Maximus_Extreme/Maximus_Extreme_QVL.zip','1','22','48','5','Maximus_Extreme_QVL.zip','0')"]QVL[/url] en zie dat 2 gig ocz er niet op staat.
Dit wil volgens mij niet persé inhouden dat het niet werkt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alexvanduist schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:16:
Het maakt niet uit welke ik gebruik zolang in maar de 1gb modules van OCZ gebruik, ik heb expres exact hetzelfde geheugen gekocht(alleen dan in reepjes van 2gb) om dit soort problemen te voorkomen maar waarom die asus dan wel die 1gb reepjes pakt en niet die 2gb is voor mij echt een raadsel

in ieder geval bedankt voor je infomatie
Maar zijn het ook dezelfde dimmetjes?
Of zitten er andere chips op met een andere grootte?

• Alexvanduist
Terw_Dan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:21:
Staat het geheugen op de QVL vermeldt? Asusborden kunnen soms redelijk kieskeurig zijn met geheugen, en OCZ is dan ook weer niet het merk dat het meest compatible van allemaal is, dus je kunt simpelweg de pech hebben dat het niet werkt met elkaar.

Test het spul eens in een ander mobo of test geheugen (vn 2GB/dimm) dat wel op de QVL staat.
Ik lees net hieronder dat de 1gb reepjes wel in de qvl staan maar 2gb reepjes niet. ik heb helaas niet de mogelijkheid om het spul op een andere bordje te testen, ik zal nog wel even rond vragen bij mij in de buurt, want het is dus ook mogelijk dat het geheugen gewoon stuk is...

• Alexvanduist
Dat zou ik dan vanmiddag even moeten nakijken wat ik wel weet,
Allebei:
OCZ Gold
DDR3
PC10666
timmings 9.9.9
Terw_Dan schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:31:
[...]

Maar zijn het ook dezelfde dimmetjes?
Of zitten er andere chips op met een andere grootte?
Pagina: 1