Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2003] kan geen imap-pst met nieuwe indeling maken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een pst-bestand voor een IMAP-account in outlook.

Alle gelezen emails worden door outlook opgeslagen in een pst-bestand, die automatisch aangemaakt word bij het aanmaken van een nieuw imap-account. Het probleem is dat dit een pst-bestand is met de oude indeling (outlook 97/2000) waardoor die tegen een limiet van 2GB aanloopt. Ik wil graag een pst-bestand met de nieuwe indeling (outlook 2003/2007) zodat het bestand groter kan.

Als ik het account opnieuw aanmaak, dan is het nieuwe pst-bestand weer eentje met de oude indeling. Ik kan nergens aangeven dat het een bestand met de nieuwe indeling moet worden.

Als ik een nieuw pst-bestand aanmaak en alles uit het oude bestand importeer, dan kan ik nergens dit bestand aan het imap-account koppelen.

Kortom, ik zit een beetje vast. Hopelijk kan iemand mij hier uit de brand helpen.

Alvast bedankt :)

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:59
Volgens mij heeft een .pst bestand zoiezo een limiet van 2gb. Ik raad je in ieder geval aan om de oudere berichten te archiveren. Daarna eventueel het originele bestand te comprimeren.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wil geen account aanmaken, maar een nieuw gegevensbestand. OL afsluiten -> Configuratiescherm -> E-mail -> Gegevensbestanden, daar kan je er een als standaard instellen en zou je een nieuwe moeten kunnen aanmaken met de standaardindeling = de OL2k3-indeling.

OL2003/2007 bestanden hebben trouwens zeker geen lilmiet van 2GB. Anders zou ik een probleem hebben :+

offtopic:
Alleen Outlook2003 is wat karig als titel, ik vul het dus even aan.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 25-03-2009 10:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
@Dutchy007: Een bestand in de oude indeling heeft een limiet van 2GB. Een bestand in de nieuwe indeling heeft een limiet van 20GB.

@F_J_K: Wat jij voorstelt geld voor het pst-bestand van de persoonlijke mappen, waar de agenda, contacten, e.d. inzitten. Niet voor het pst-bestand dat bij het imap-account hoort. Ik kan wel een nieuw pst-bestand aanmaken en dat als persoonlijke map instellen, maar daar schiet ik dus niks mee op. Ik zou dan ergens in moeten kunnen stellen dat dit nieuwe pst-bestand bij het imap-account hoort. Maar dat kan ik dus nergens vinden.

Overgens blijkt dit probleem bij meer pc's te spelen, alleen hebben die de 2GB grens nog niet bereikt. Blijkbaar maakt outlook-2003, bij het aanmaken van een nieuw imap-account, standaard een pst-bestand in de oude indeling aan. Waarom weet ik niet. Ik hoop dat dit ergens een optie is waarmee dit is aan te passen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, dan las ik verkeerd. Dat kan niet. Mijn OFF2k7 IMAP-pst is nu bijna 3GB en groeit nog hard, maar:
As in earlier versions of Outlook, Outlook 2003 Internet Message Access Protocol Version 4rev1 (IMAP4) accounts and HTTP accounts use .pst files that do not use the Unicode format. Therefore, the .pst files for IMAP or HTTP accounts in Outlook 2003 are limited to 2 GB. In Outlook 2007, the Internet Message Access Protocol Version 4rev1 (IMAP4) accounts and HTTP accounts do use Unicode format .pst files and are not limited to 2 GB.
Overigens: How to configure the size limit for both (.pst) and (.ost) files in Outlook 2007 and in Outlook 2003 maar dat is dus waarschijnlijk (ook) niet voor IMAP. Maar proberen kan altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 25-03-2009 12:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk. Blijkbaar zit ik er dus aan vast. Of ik moet office 2007 gaan gebruiken :/

In elk geval bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1