Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 problemen met mijn 9600gt.

mijn pc amd athlon X2 6000+
4 gb ocz geheugen
xfx 9600gt xxx
540watt sunbeam voeding
windows XP

1. melding van onvoldoende stroom(zie afbeelding hier onder). deze melding kreeg ik na 2 maanden gebruik van de videokaart. altijd prima gewerkt. met mijn 7900gt krijg ik deze melding niet. en met eeen 9800gtx ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/6808/9600gtfout.jpg

hoe kan ik dat oplossen ?

2e probleem is dat ik geen nieuwere drivers werkend kan krijgen. clean install werkt ook niet en dan gelijk de nieuwe driver instaleren. veel drivers geprobeert stuk of 7. met de drivers van de cd wil hij alleen blijkbaar werken. als ik een andere instaleer. en een reboot doe. dan schokt het heel erg als ik bijvoorbeeld een window wel verslepen. en in de games zoals call of duty 2 en 4. haal ik dan maar 15 fps. waar ik normaal 250 en 125 fps heb.

weet iemand een oplossing ?

m.v.g nicky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Zit er een 6 of 8 pin stroomaansluiting op je Grafische kaart?
Zo ja, heb je deze erin gedaan? Kan het zijn dat de kabel er per ongeluk is uitgeschoten of iets dergelijks?

Over de drivers; raar verhaal. Het werkt wel gewoon goed met de drivers van je cd, maar met de nieuwere, stabielere drivers krijg je problemen? Weet je zeker dat je de goede drivers hebt?

- Weet je zeker dat je voeding in orde is? Zorg altijd voor een voeding van een goed merk. Vele, goedkopere merken geven als maximum een heel andere waarde. Zij geven vaak het piekvermogen van de voeding, wat deze maar enkele seconden kan volhouden. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is sunbeam nou niet een heel goed merk wat voedingen betreft. Goede merken zijn bijvoorbeeld: Cooler Master, OCZ, PC Power & Cooling, Antec, Corsair, Be Quiet, Zalman.

- Is de kaart niet overgeklokt? Het kan zijn dat de kaart bij een te hoge overklok instabiel wordt, en schokkend beeld of artifacts geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Als je de melding met een 9800GTX niet krijgt dan denk ik dat er gewoon iets mis is met je 9600GT. Kun je die eens in een ander systeem testen om te zien of je dan ook die melding krijgt ?

Dat de performance tot een minimum is ingestort is niet raar, dat gebeurt automatisch als je kaart te weinig stroom krijgt.