Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fortis money manager +USB card reader

Pagina: 1
Acties:

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb hier op de zaak een programma van fortis genaamd Money Manager

het is een stukje software met een USB card reader.

heeft altijd gewerkt maar nu de computers vervangen zijn, krijg ik het niet zo snel aan de praat.

gebeld met fortis helpdesk en die vertelde mij, ja sorry meneer u heeft een HP .... daar werkt onze cardreader/software niet op .....

het is een HP DC7900 SFF volgens mij 1 van de meest gebruikte computers op de zakelijke markt.

heeft iemand hier ooit van gehoord?
kan het kloppen dat fortis money manager niet op een HP draait ?

het probleem is dat de pas niet gelezen word door de cardreader, de melding kaart ongeschikt
lampje brand wel zodra de pas de reader ingaat, reader werkt wel op oude computer

de helpdesk van fortis kan met niet verder helpen en op internet is er niks over te vinden.
heeft iemand money manager op een hp dc7900 draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door Slux op 25-03-2009 09:05 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zelfde probleem hier, heb je het opgelost?

We hebben het hier opgelost met een oude compoort reader. Wel even de gtb2in.ini aanpassen:

[READER]
reader=SM1

[SMC]
Comport=COM1

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 12:42
Hoi, heeft iemand dat nog op kunnen lossen zonder een oude compoort reader te gebruiken?

We draaien op 1 pc Rabobank Telebankieren Extra en Fortis Money Manager en volgens mij conflicteren deze.
Mede doordat de Rabobank USB SmartMouse drivers installeerd en de Fortis GemPlus Smartcard Reader Tools.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Pixal schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:34:
Zelfde probleem hier, heb je het opgelost?

We hebben het hier opgelost met een oude compoort reader. Wel even de gtb2in.ini aanpassen:

[READER]
reader=SM1

[SMC]
Comport=COM1
Beetje laat zie het nu pas..... na paar keer gebeld te hebben met Fortis kwamen zij met verhaal dat het aan de chipset lag waar money manger niet mee overweg kon... kwam er op neer dat we maar AMD computers moesten kopen ......

ik heb het opgelost door legacy drivers te installeren voor de USB poort en de reader.. (na uren bezig geweest te zijn)
later liep ik nog tegen een probleem aan met connectie opbouwen, die kwam door dat de virus scanner die poort dicht zette, ik dacht dat het 1106 was (weet ik niet meer zeker maar kan het altijd terug zien ingeval iemand zelfde probleem heeft)..
immo_msk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:12:
Hoi, heeft iemand dat nog op kunnen lossen zonder een oude compoort reader te gebruiken?

We draaien op 1 pc Rabobank Telebankieren Extra en Fortis Money Manager en volgens mij conflicteren deze.
Mede doordat de Rabobank USB SmartMouse drivers installeerd en de Fortis GemPlus Smartcard Reader Tools.
Bij mij geeft het geen problemen Fortis icm met Rabo, ze kunnen ze volgens mij alleen niet tegelijk opstarten dan wil het nog wel eens vast lopen.

[ Voor 49% gewijzigd door Slux op 30-11-2009 07:38 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 16:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wij gebruiken ook HP intel werkstations, werkt Money Manager zonder problemen op hoor ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X