ik heb op mijn ws2k3 server een WSUS server geinstaleert maar ik krijg het maar niet voor elkaar om computers in mijn netwerk te zien in als ik inlog op het control panel van de wsus server dan zie ik geen enkele computer dan iemand mij vertelle waar het dan fout gaat?
En heb je wel de computers verteld dat ze naar de WSUS moeten zoeken ?
Wat heb je zelf al gedaan ?
Zoek maar eens op technet en op google.
Wat heb je zelf al gedaan ?
Zoek maar eens op technet en op google.
Zie je uberhaupt jouw machines wel in het netwerk staan? Misschien dat de netwerkverbinding wel foetsie is.
offtopic:
Zou je misschien wel aan punten en komma's kunnen doen? Leest wat makkelijker
Zou je misschien wel aan punten en komma's kunnen doen? Leest wat makkelijker
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
ja ze zitten in hetzelfde netwerk ik zie op google veel verhalen over polecy's wat ik dus wil maken als ik een pc aan me netwerk knoop dat ik de wsus server kan gebruiken om updates binnen te halen en te instaleren dus dan hoef ik niet elke keer allles van internet te download wand dan duurt nogal lang bij elke herinstalatie moet ik alles van internet halen en dat duurt best lang
Er staat hierop tweakers een hele mooie howto. Het is wat verouderd,maar het idee er achter blijft het zelfde.
Black dank je voor je post maar die heb ik al helemaal doorgelopen vorodat ik hier een topic maakte het fout fout vanaf het punt dat je in de group polecy dingen moet gaan instellen ik kan heel de group polecy niet vinden op mijn server weet iemand mischien hoe dat kan ?
http://tinyurl.com/delgxm
Zo moeilijk is dat niet, ik neem toch wel aan dat je een Domain Controller heb ?
Hier kan je het ook vinden :
http://tinyurl.com/c6bafw
Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde woorden want het is namelijk Policy en geen Polecy.
En een setting in je Group Policy's heet een object en vaak wordt zo een object afgekort via GPO (Group Policy Object)
Je kan kijken door Start => Run => gpedit.msc te draaien.
Zo moeilijk is dat niet, ik neem toch wel aan dat je een Domain Controller heb ?
Hier kan je het ook vinden :
http://tinyurl.com/c6bafw
Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde woorden want het is namelijk Policy en geen Polecy.
En een setting in je Group Policy's heet een object en vaak wordt zo een object afgekort via GPO (Group Policy Object)
Je kan kijken door Start => Run => gpedit.msc te draaien.
[ Voor 44% gewijzigd door LuckY op 25-03-2009 09:29 ]
Group Policy is alleen beschikbaar binnen een active directory omgeving. Als je alleen wsus draait heb je dit dus niet denk ik. Je kan het ook via het register doen. Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar dit is een registry file waar je het mee kan doen:
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"WUServer"="http://jouw servernaam van je wsus"
"WUStatusServer"="http://jouw servernaam van je wsus"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoUpdate"=dword:00000000
"AUOptions"=dword:00000003
"ScheduledInstallDay"=dword:00000000
"ScheduledInstallTime"=dword:00000003
"UseWUServer"=dword:00000001
"RescheduleWaitTimeEnabled"=dword:00000001
"RescheduleWaitTime"=dword:00000001
"DetectionFrequencyEnabled"=dword:00000001
"DetectionFrequency"=dword:00000016
Dit is trouwens ook gewoon op de site van wsus te vinden.
wsus handleiding
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"WUServer"="http://jouw servernaam van je wsus"
"WUStatusServer"="http://jouw servernaam van je wsus"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoUpdate"=dword:00000000
"AUOptions"=dword:00000003
"ScheduledInstallDay"=dword:00000000
"ScheduledInstallTime"=dword:00000003
"UseWUServer"=dword:00000001
"RescheduleWaitTimeEnabled"=dword:00000001
"RescheduleWaitTime"=dword:00000001
"DetectionFrequencyEnabled"=dword:00000001
"DetectionFrequency"=dword:00000016
Dit is trouwens ook gewoon op de site van wsus te vinden.
wsus handleiding
ahh nu kan ik wel in de group policy volgens mij heb ik geen domein controler nodig
(ik durf het niet met zekerheid te zeggen)
ik herinstaleert dagelijk nogal veel computers
dus wat ik wil bereiken is dat ik als ik een computer aan het werkwerk hang dan krijg die een ip adres enzo via DHCP van de router
en dan zou ik graag zien dat ik via de wsus server alle updates kan installeren kan iemand dan een beetje opschijven wat ik het beste kan doen wat ik nodig heb en dat soort zaken een duwtje in de goede richting
wand ik ben helemaal nieuwe in windows server 2003 ik weet totaal niet wat ik aan het doen ben
dus wat ik wil bereiken is dat ik als ik een computer aan het werkwerk hang dan krijg die een ip adres enzo via DHCP van de router
en dan zou ik graag zien dat ik via de wsus server alle updates kan installeren kan iemand dan een beetje opschijven wat ik het beste kan doen wat ik nodig heb en dat soort zaken een duwtje in de goede richting
wand ik ben helemaal nieuwe in windows server 2003 ik weet totaal niet wat ik aan het doen ben
Ik raad je aan om eens goed bij technet.microsoft.com te gaan kijken. Daar kun je echt alles vinden over group policies, active directory en WSUS. Ik vermoed dat je eerst wat extra kennis op moet gaan doen over windows netwerken voordat je een goede wsus server kunt gaan opzetten.yucatan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:35:
ahh nu kan ik wel in de group policy volgens mij heb ik geen domein controler nodig
Is er geen systeembeheerder bij jullie waar je op terug kunt vallen?
Een hele rij microsoft certificeringen.
In mijn post staat de link naar de handleiding voor WSUS 3.0. Je mag best zelf wat doen. In die handleiding staat echt heel duidelijk wat je allemaal moet doen. De onderwerpen zijn:yucatan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:35:
Install WSUS 3.0.
Configure WSUS 3.0 to obtain updates from Microsoft.
Configure client computers to install updates from WSUS 3.0.
Approve, manage, and distribute updates.
Hiermee moet het dus lukken.
BTW de gpedit.msc die jij start is de local policy, hier heb je denk ik niet heel veel aan.
Maar download gewoon het document en lees het.
En anders kijk inderdaad of er een andere systeembeheerder is die dit kan doen of ga eerst bijvoorbeeld eens boeken doorlezen over windows netwerken, active directory, dhcp en dns (komt ook al bij ad veel voor).
[ Voor 7% gewijzigd door SneezyThunder91 op 25-03-2009 09:43 ]
nee helaas niet maar ik heb geen active directory nodig en ook geen domein controller dus het moet toch ook kunnen werken zonder die dingen en dat je gewoon op de client pc die je wilt update naar het adres van de wsus server gaat en dan gwn op update duwen verder draait er toch niks op die server dus ik kan ermee spelen en testen en proberen wat ik wil
Wat ik eruit begrijpt installeert hij computers als hobby, (nofi) .
En wilt hij de wsus server gebruiken om alle updates niet elke keer van het internet te moeten downloaden.
Als je geen Active Directory / Domain Controller heb, kan je met de Registery een verwijzing maken naar de WSUS server.
Alleen ik weet niet hoe het zit als de PC uit je netwerk is, of die dan nog wel ze automatische updates ophaalt of dat je het manueel via de site moet doen.
Waar jij op moet zoeken is WSUS in een Workgroup omgeving.
Ergens op GoT staan hier ook de files die nodig zijn as far as i know.
Start => run => gpedit.msc => computer configuration =>Administrative templates => windows update
hier staan alle lokale objecten voor windows update, nu mag je zelf gaan zoeken welke je moet veranderen en laten verwijzen naar je WSUS server
Dit betekent wel dat je dat elke keer manueel moet doen bij de pc die je installeert.
En wilt hij de wsus server gebruiken om alle updates niet elke keer van het internet te moeten downloaden.
Als je geen Active Directory / Domain Controller heb, kan je met de Registery een verwijzing maken naar de WSUS server.
Alleen ik weet niet hoe het zit als de PC uit je netwerk is, of die dan nog wel ze automatische updates ophaalt of dat je het manueel via de site moet doen.
Waar jij op moet zoeken is WSUS in een Workgroup omgeving.
Ergens op GoT staan hier ook de files die nodig zijn as far as i know.
Start => run => gpedit.msc => computer configuration =>Administrative templates => windows update
hier staan alle lokale objecten voor windows update, nu mag je zelf gaan zoeken welke je moet veranderen en laten verwijzen naar je WSUS server
Dit betekent wel dat je dat elke keer manueel moet doen bij de pc die je installeert.
[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 25-03-2009 09:47 ]
Je zegt eerst dat je geen ad nodig hebt. Waar baseer je dat op? Ik zeg niet dat je hem nodig hebt, maar volgens mij moet je je echt eerst gaan verdiepen in de stof.yucatan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:44:
nee helaas niet maar ik heb geen active directory nodig en ook geen domein controller dus het moet toch ook kunnen werken zonder die dingen en dat je gewoon op de client pc die je wilt update naar het adres van de wsus server gaat en dan gwn op update duwen verder draait er toch niks op die server dus ik kan ermee spelen en testen en proberen wat ik wil
En ik heb je al heel erg geholpen met dat registry bestandje. Probeer het gewoon eens. Wel op alle pc's doen die zich op de wsus moeten aanmelden.
[ Voor 0% gewijzigd door SneezyThunder91 op 25-03-2009 09:50 . Reden: typo's ]
dank je hier hebben ze het over wsus console maar ik kan de wsus console nergens vinden als ik doe strat administrator tools en dan windows server update service gaat hij naar de website dan wsus en kom ik in de web interface hoe kom ik dan bij de console ?
Zie je nergens de management console van wsus, het wordt meestal een console genoemd omdat het eigenlijk een MMC is.
Als ik jou was zou ik eens kijken naar c't Offline Update 5.1.
Op de pc's van klanten wil je dat soort dingen niet doen met policies lijkt me.
Abort, Retry, Quake ???
nee ik heb al overal gezocht ik kan het nergens vinden
als iemand dat wil kan ik wel even toegang geven tot de machine dan kan die persoon een kijkje nemen en zegge wat ik fout heb gedaan dan kijk ik mee op het scherm
de server is toch als test dus er staat niks op wat van belang is en de server heeft nu geen totaal geen fuctie
mischien dat ik wat wijzer word over die console
als iemand dat wil kan ik wel even toegang geven tot de machine dan kan die persoon een kijkje nemen en zegge wat ik fout heb gedaan dan kijk ik mee op het scherm
de server is toch als test dus er staat niks op wat van belang is en de server heeft nu geen totaal geen fuctie
mischien dat ik wat wijzer word over die console
Gaat het nu om een bedrijfsomgeving waar de pc's onderdeel zijn van het bedrijf ?
Of om een bedrijf waar je diverse pc's installeert voor klanten en ze graag up to date aflevert ?
In het eerste geval kun je wat met Wsus, in het tweede geval wil je dat niet (lijkt me).
Het helpt als je duidelijk de situatie schetst.
Anders krijg je antwoorden waar je niets mee kunt, en gefrustreerde reacties over en weer omdat het gissen blijft.
Of om een bedrijf waar je diverse pc's installeert voor klanten en ze graag up to date aflevert ?
In het eerste geval kun je wat met Wsus, in het tweede geval wil je dat niet (lijkt me).
Het helpt als je duidelijk de situatie schetst.
Anders krijg je antwoorden waar je niets mee kunt, en gefrustreerde reacties over en weer omdat het gissen blijft.
offtopic:
En leestekens... maakt het lezen en dus beantwoorden veel plezieriger
En leestekens... maakt het lezen en dus beantwoorden veel plezieriger
[ Voor 10% gewijzigd door aZuL2001 op 25-03-2009 10:18 ]
Abort, Retry, Quake ???
de pc's zijn van klanten die wil ik de update laten downloaden en instaleren vanaf de server dat ik de pc van de klant kan herinstalleren en dan de update daarvan downloaden dat scheelt heel veel download tijd
ik de probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
ik de probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Het is al gezegd, maar wil je alsjeblieft even in grammaticaal correct Nederlands typen? Maak gewoon even goede duidelijke zinnen, beginnend met een hoofdletter en eindigend met een punt. Het wordt voor anderen dan ook eenvoudiger om te lezen en mensen kunnen je dan ook beter helpen.
Dit is inderdaad een eenvoudige oplossing, ook voor mensen die regelmatig pcs opnieuw installeren. De updates heb je dan altijd bij de hand. Prima.aZuL2001 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:07:
[ Voor 46% gewijzigd door Hann1BaL op 25-03-2009 10:32 ]
Dan zou ik dit doen.aZuL2001 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:07:
WSus is volgens mij geen wenselijke optie in jouw geval.
Abort, Retry, Quake ???
[WSUS] Ervaringen, tips en informatie lijkt me ook een zeer leerzaam topic.
Ik kan me overigens net als andere posters hier enige bezorgdheid wel voorstellen
Ik kan me overigens net als andere posters hier enige bezorgdheid wel voorstellen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Volgens mij gaat dat in jouw situatie helemaal niet zo heel veel tijd schelen. Zo lang je niet weet hoe je de pc geforceerd kan laten controleren op updates zal de computer zelf bepalen wanneer deze met de WSUS server verbinding maakt. Dan is naar Windowsupdate surfen sneller.
Daarnaast heeft de WSUS server ook onderhoud nodig, je moet updates goedkeuren, controleren of alle aangemelde pc's ook daadwerkelijk voorzien zijn van die updates. Zonder domein en gebrek aan kennis van servers en active directory is het mi een beetje overkill om op deze manier te willen werken.
Daarnaast heeft de WSUS server ook onderhoud nodig, je moet updates goedkeuren, controleren of alle aangemelde pc's ook daadwerkelijk voorzien zijn van die updates. Zonder domein en gebrek aan kennis van servers en active directory is het mi een beetje overkill om op deze manier te willen werken.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
okee nou ik zal het eens gaan proberen of ik een mooi update systeempje kan realiseren met dit programma
p.s. dit programma is geschreven in autoit dat is erg mooi de broncode zit erbij
ik programeer zelf ook autoit dus ik kan dingen in het programma wijzigeren of hem extra handelingen laten verrichten
p.s. dit programma is geschreven in autoit dat is erg mooi de broncode zit erbij
ik programeer zelf ook autoit dus ik kan dingen in het programma wijzigeren of hem extra handelingen laten verrichten
Dan ga ik je gratis en voor niets nog een advies geven....
Ga niet modificeren (lees klooien) in tools (zoals c't Offline Update) die nu wel door anderen onderhouden worden, en die je zelf niet wil gaan onderhouden.
Daar verlies je alleen maar tijd mee.
c't Offline Update is goed, werkt, en doet wat het in jouw geval moet doen.
Hou het beheersbaar.
Ga niet modificeren (lees klooien) in tools (zoals c't Offline Update) die nu wel door anderen onderhouden worden, en die je zelf niet wil gaan onderhouden.
Daar verlies je alleen maar tijd mee.
c't Offline Update is goed, werkt, en doet wat het in jouw geval moet doen.
Hou het beheersbaar.
Abort, Retry, Quake ???
Pagina: 1