Assassins Creed melding: atikmdag

Pagina: 1
Acties:

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 22:33
Al veel over gelezen op internet, maar geen fatsoenlijke oplossing.

Spel is gekocht, niets illegaals aan. Heeft ook prima gewerkt hier, tot een maand terug ofzo.

Als ik het spel opstart, valt het beeld weg, de game loopt wel door.

Wat is hier de oplossing?

E8400
4 GB
P5K
Raptor 74 GB (Vista)
Spinpoint F1
Vista SP1 64 bit
Radeon 3870 X2

Verwijderd

Andere kaart gekocht in de tussentijd? Nieuwe drivers geïnstalleerd?

Bereid je maar voor op een hoop gigantische ellende, want dit kan vanalles zijn.

Zoek maar eens op die error. Van een fysiek kapotte kaart, tot een driver die niet meer correct kan samenwerken met het systeem, tot een probleem van een communicatie van de kaart met het scherm (om één of andere reden die ik niet begrijp)

Oplossingen gevonden op internet waren zo divers dat je ook wel even bezig bent.

Van zelf een driver in elkaar draaien gebaseerd op verschillende driver-versies, tot format, drivercleaner, vanalles.

Ik stel voor om te beginnen bij het updaten van de bios van het moederbord. En als dat niet helpt blij zijn met het feit dat het enkel in die game gebeurt en dat je je pc nog kan gebruiken, de game niet meer spelen en er verder echt geen tijd of energie in steken.

Frustraties alom over atikmdag op internet, en ati zelf doet er niets mee. Ik wist niet hoe snel ik die gpu teruggebracht heb en in de plaats een nvidia heb meegenomen. (trager voor hetzelfde geld, maar het werkt tenminste)

• partyondude
Oeps, dat klinkt lekker 8)7

Kaart is niet vervangen in de tussentijd, het enige wat ik braaf doe is iedere maand de driver die ATI verstrekt installeren en gisteren Vista opnieuw erop gezet. That's it.

Wat een bagger zeg |:(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gebruik je twee schermen toevallig?

Verwijderd

Twee schermen is idd ook een mogelijkheid, probeer dan eens met één scherm.

De problemen zullen vast begonnen zijn bij het installeren van de nieuwe driver als ik het zo hoor.

Nu goed, wees blij dat je sowieso nog kan werken, bij mij herstartte de pc telkens na het laden van de drivers (dus nog voor het inlogscherm).

Kijk, het gemakkelijkste wat je kan proberen is:

1. terug gaan naar de drivers waarmee het wél werkte. Je mist echt niet zo veel door met een iets oudere driver te gamen/werken. Veel meer dan een paar optimalisaties voor véél nieuwere kaarten dan die van jou en nieuwere games is het ook niet.

2. Probeer zeker het bios van je moederbord te flashen naar de laatste versie. Het is mogelijk dat in de laatste versie van de drivers iets is opgenomen wat niet lekker werkt op 'oudere' moederborden. Veel kans dat het hiermee is opgelost

Anders ndere grafische kaart kopen (misschien is ze wel kapot) of dat spel niet meer spelen.

• partyondude
Ik gebruik één scherm en heb de laatste driver van mijn P5K, de 1201 er al opstaan.

Waar kan ik de oude drivers vinden voor mijn Radeon 3870 X2? Kan ze bij ATi niet zo vinden en bewaar altijd de laatste en huidige, maar dit probleem speelt vanaf de vorige driver.

Echt zeg, dit verzin je toch niet :S

• partyondude
Niemand die dit bij Assassins Creed gehad heeft en een oplossing heeft?

• partyondude
:'(

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Heb je al eens geprobeerd met een andere grafische kaart?
Heb je problemen met andere spellen?

[GoT] TF2 Clan

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11 04:19
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn 4870X2 (bij Prince of Persia maar is dezelfde engine toch ? )
Probeer is met AA uitgeschakeld (of op application defined) en daarnaast is ook nog de vraag : heb jij een realtek HD onboard?

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• partyondude
Geen problemen met andere spellen, afgezien van het feit dat mijn G9 alleen maar rondjes draait in UT3, wat daardoor dus ook onspeelbaar is |:(

Ja, ik heb realtek HD onboard, hoezo?

• partyondude
Nu weer iets nieuws.

Spel start op, tijdens dat proces fade het beeld in en uit, waardoor ik de intro niet te zien krijg, heb wel muziek.

Vervolgens kom ik in het menu en werkt alles :? Heb de tutorial gespeeld en dat werkte vlekkeloos.

Ik snap er echt helemaal niets meer van 8)7 Feit blijft dat ik mijn videokaart niet helemaal meer vertrouw |:(

• partyondude
Iemand die ondertussen wat wijzer is geworden omtrent genoemd probleem? Assassins Creed werkt nog steeds niet namelijk.....

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik heb die melding van atikmdag ook gehad bij andere games. Bij mij was het probleem toen opgelost toen ik de videokaart beter ging koelen. Hij bleek namelijk te warm te worden.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• partyondude
Ik gebruik RivaTuner, dus dat is onder controle hier.

• partyondude
Niemand die hier meer over weet, of dezelfde ervaring heeft?

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ook al wel eens in een ander topic besproken, als ik met niet vergis, maar bij bv de 4850HD & de 4870HD kunnen (sommigeà probs weggewerkt worden door de bios van de graka zelf te flashen.
Of misschien is je voeding op het eind?

There are many rabitholes in Wonderland. :Y)

[GoT] TF2 Clan

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:24
Dit deed het voor mij:

I had this problem and found it quite annoying. Due to other circumstances, I reinstalled Windows Vista, and found that I did not have this problem before installing updates. In fact, installing update KB952287 caused this problem to start, and when I un-installed this update, it went away.

I looked up the update, and it deals with some very specific SQL server issues that I will likely never deal with, so it will stay gone on my machine.

Alle vragen hebben een antwoord

• partyondude
Elvis schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 07:55:
Ook al wel eens in een ander topic besproken, als ik met niet vergis, maar bij bv de 4850HD & de 4870HD kunnen (sommigeà probs weggewerkt worden door de bios van de graka zelf te flashen.
Of misschien is je voeding op het eind?

There are many rabitholes in Wonderland. :Y)
Voeding is 1 jaar oud.

BIOS flashen van mijn Sapphire 3870X2, nog niet eerder gehoord. Waar kan ik de nieuwe BIOS vinden?

• partyondude
mhindrik schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:09:
Dit deed het voor mij:

I had this problem and found it quite annoying. Due to other circumstances, I reinstalled Windows Vista, and found that I did not have this problem before installing updates. In fact, installing update KB952287 caused this problem to start, and when I un-installed this update, it went away.

I looked up the update, and it deals with some very specific SQL server issues that I will likely never deal with, so it will stay gone on my machine.
Die update staat wel erin, maar het weghalen ervan is niet de oplossing helaas. Na verwijderen en opstarten Assassins Creed gaf Vista een foutmelding dat beeldstuurprogramma atikmdag niet meer reageerde en de boel hersteld werd.

Damn |:(

[ Voor 13% gewijzigd door partyondude op 30-09-2009 00:24 ]

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:24
Ik had ook veel last van dit probleem, wat ik had gedaan om er vanaf te komen was met een driversweeper alle drivers van ATI verwijderen, die KB952287 verwijderd, RIVA tuner gedeïnstalleerd.

Daarna de nieuwste drivers van ATI gedownload en een VGA stabiliteitsprogramma gedraaid zoals 3Dmark. Daarna gaf de kaart die ik heb de HD4870 van Club3d geen problemen meer. Nou ja veel minder problemen.

ow en hier voor bios van je VGA kaart: http://www.techpowerup.com/vgabios/

Alle vragen hebben een antwoord

• partyondude
Binnenkort installeer ik Vista opnieuw omdat ik een Spinpoint F3 gekocht heb. Eens kijken of het probleem dan nog steeds bestaat.

• partyondude
Nieuwe Vista, spel staat op de F3, maakt geen zak uit.

Na install opgestart, pc loopt keihard vast |:(

En dat iedere keer weer.
Pagina: 1