Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296527

Topicstarter
Even een korte omschrijving:

Dell Optiplex 330 desktop (akelige kast met halve sloten..) en onboard video en Vista.
ATI Radeon HD 3450 (half size)

Na het inbouwen van de nwe kaart en opstarten van de computer krijgt de monitor geen enkel signaal.

Als ik de kabel nu weer aansluit op de org onboard vga aansluiting dan kom ik een soort 'dos' scherm met de mededeling: dat ik de kabel moet aansluiten op de nwe videokaart.
Uiteraard weer gedaan maar na de herstart hetzelfde probleem weer.. monitor krijgt geen enkel signaal.

Nu ben ik er een beetje huiverig voor om in de bios de onboard kaart uit te zetten, want straks heb ik helemaal geen beeld meer.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je komt wel in het BIOS? Je zult waarschijnlijk toch je onboard kaart uit moeten zetten, anders werkt je nieuwe kaart niet. Dit is bij veel moederborden het geval, maar zou je in principe ook in de handleiding moeten kunnen vinden. En als je dan 'helemaal geen beeld meer' hebt, kun je toch altijd je BIOS even resetten?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via de nwe videokaart zie ik niet eens de bios, de monitor springt niet eens aan want hij krijgt geen enkel signaal. Wel start de computer volledig op want de 'Vista-tune' is gewoon te horen.

Ik kom wel in de BIOS via de onboard kaart. (dan moet ik de nwe kaart wel eerst weer verwijderen)

Hoe reset ik de BIOS op de beste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Anoniem: 296527 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:03:
Via de nwe videokaart zie ik niet eens de bios, de monitor springt niet eens aan want hij krijgt geen enkel signaal. Wel start de computer volledig op want de 'Vista-tune' is gewoon te horen.

Ik kom wel in de BIOS via de onboard kaart. (dan moet ik de nwe kaart wel eerst weer verwijderen)

Hoe reset ik de BIOS op de beste manier?
Ik heb je moederbord even bekeken, normaal zijn er pinnetjes met een jumper erop om dit te resetten, bij jouw board is dit niet het geval.
Als het goed is ziet je moederbord er precies zo uit:
http://www.redplanettradi...s/kp561/kp561-top-800.jpg
Je ziet naast je pci-e slot een batterijtje zitten, haal eerst de stroom eraf en probeer m dan heel voorzichtig erop te 'wrikken', let op de je niks beschadigd!
Het batterijtje laat je er voor een aantal minuten uit (hoe langer, hoe zekerder je bent dat de bios echt gereset is) en dan zal je pc weer gewoon moeten booten met beeld via je onboard kaart.
Succes!

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In de BIOS de onboard kaart uitgezet. Maar nog steeds geen signaal van de nwe kaart.

BIOS aanpassing werkt wel, want hij geeft ook geen signaal meer op de onboard vga-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag contact gehad met Dell.

Weinig hulp gehad, het moederboard is kapot zeggen ze.. sturen een nieuwe. Leuk maar dat is nog steeds geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:58

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Onboard videokaart uitschakelen. De computer aandoen zonder je nieuwe videokaart. Je zult dan een piepje horen. Computer uitdoen. Doe dan je nieuwe kaart er in.

Probeer dat eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:37

Haan

dotnetter

Anoniem: 296527 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:54:
Vandaag contact gehad met Dell.

Weinig hulp gehad, het moederboard is kapot zeggen ze.. sturen een nieuwe. Leuk maar dat is nog steeds geen oplossing.
Het opsturen van een nieuw moederbord vind ik anders wel behoorlijk behulpzaam 8)7 Al lijkt het me raar dat het dat zou zijn, maar dat is dan even afwachten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 23:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

We hebben hier ook een stapel Dells staan waaronder 320's (voorloper van de 330), 745, 755, 765 en nog wat andere modellen. Bij allemaal is het een kwestie van de kaart er in steken en het werkt. Er hoeft niets omgezet te worden op het moederbord, of in het bios.
Zelf denk ik dat niet zozeer je moederbord kapot is, maar dat e misschien gewoon een brakke videokaart hebt. Heb je nog andere pc's waar je hem in kan proberen, of nog andere kaarten die je er in kan proberen? Je kan er gewoon een full-height kaart in steken om te testen. Steekt een beetje uit, maar werkt perfect.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Splinter Cell schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:02:
Onboard videokaart uitschakelen. De computer aandoen zonder je nieuwe videokaart. Je zult dan een piepje horen. Computer uitdoen. Doe dan je nieuwe kaart er in.

Probeer dat eens. ;)
Helaas werkt dat niet.

Ik kan de onboard kaart niet echt uitzetten. Je kunt de PCI-e kaart voorrang geven, maar als die niet gevonden wordt dan schakelt hij de onboard weer aan.

Ik heb nog wel een full height die zal ik eens testen.

@Haan: nieuw moederboard is een goede service, begrijp mij niet verkeerd maar het is geen oplossing van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02
ehm, je voeding heeft wel genoeg vermogen voor deze grafische kaart?
Ik bedoel, we hebben het over een Dell. Niets slechts hoor, maar de voedingen zijn geschikt voor wat er nu in zit, waarschijnlijk niet voor wat je er nu bij hebt geprikt.

Je kunt om de kaart te testen deze ook nog eens in een andere pc prikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 25-03-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

kaart DOA ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:21:
ehm, je voeding heeft wel genoeg vermogen voor deze grafische kaart?
Ik bedoel, we hebben het over een Dell. Niets slechts hoor, maar de voedingen zijn geschikt voor wat er nu in zit, waarschijnlijk niet voor wat je er nu bij hebt geprikt.

Je kunt om de kaart te testen deze ook nog eens in een andere pc prikken.
Heb ik aan gedacht.

De voeding is 275w en de kaart vraagt 300w, maar die marge is er toch wel?

Wat mij wel opvalt is dat de nwe videokaart binnen een paar minuten al veel warmte afgeeft.

Wat is DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Je wil juist een marge hebben boven wat een videokaart nodig zou hebben. Een voeding is ook meestal het efficiëntst bij een belasting van ~80%.Er is dus een kans dat de huidige voeding het niet trekt.

DOA betekent Dead On Arrival, oftewel een product dat al stuk was op het moment dat je het kocht. Hiervoor geldt meestal dat je direct een nieuw product meekrijgt, in plaats van op normale garantie-afhandeling te moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Anoniem: 296527 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:04:
[...]

Heb ik aan gedacht.

De voeding is 275w en de kaart vraagt 300w, maar die marge is er toch wel?
Dat de kaart hitte afgeeft, dat kan wel kloppen. Als je je vingers verbrand kan het niet goed zijn.

275W is al té weinig voor je kaart. Laat staan dat er ook nog een pc bij zit.
Ik gok er op dat je al gauw op een 500Watt voeding aan komt.

Wat ik eigenlijk wel vreemd vind, is dat Dell daar helemaal niet eens aan denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Een Radeon 3450 verstookt echt geen 300W hoor ;) geen enkele videokaart volgens mij Dat is gewoon de aangeraden voeding voor het hele systeem, niet alleen de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Je hebt gelijk.
http://www.legitreviews.com/article/652/13/
De 3450 gebruik ongeveer 94Watt idle en 142Watt load.
Die 275Watt die er nu in zit is gewoon te weinig.

Maar hoe dan ook zou ik eerst eens kijken of de grafische kaart ergens anders getest kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.

De enige reden dat ik een andere kaart nodig had was om een koppeling te maken naar de LCD TV om vanuit hier (UK) naar uitzendinggemist e.d te kijken.

Maar heb gekozen voor een andere oplossing: vandaag een gebruikte Shuttle (AMD Athlon 3300, Nvidia met DVI en 160gb HD) gekocht voor 100 pond, dat is 40 meer dan de videokaart die ik weer terug breng.
Pagina: 1