Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
**Ik heb heel veel gelezen van dit soortgelijke probleem

Ik heb 5 weken geleden een pc gebouwd met de volgende specificaties.

Coolermaster RealPower M700
MSI P45 Platinum
Intel Core 2 Duo E6300
Sapphire Radeon HD4870 1GB
WD 75 gb (boot)
Maxtor 500gb
2gb ram, (geen bekend merk)

windows erop, niks aan de hand..tot!!...ik de drivers van mijn videokaart wilde installeren.
na de installatie moest windows opnieuw opgestart worden maar dan boot hij niet door en komt er een zwart scherm en(na automatisch herstarten)toen kwamen er een paar puntjes in beeld.

ik krijg dus niet zo'n n4_dis(ofzo) foutmelding wat de meesten krijgen en mijn moederbord ondersteunt videokaart ook wel toch? dus dat is niet net zoals EVIL-Teddy had.

ik heb ook één keer gehad dat hij mijn hardeschijven niet meer vond in de bios. Ik probeer nu steeds van alles en zet hem dan terug met Norton Ghost maar ik ben nu echt ten einde raad en ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:55
Dus als ik het goed begrijp.

Pc boot gewoon windows zonder de drivers van ATI.
Na installeren van drivers een reboot van windows en je ziet het logo van windows maar dan reboot hij elke keer?

Of blijft hij hangen op die paar puntjes in je beeld.

A: Kun je geen bios update doen?
B: Kan je ergens een videokaar van iemand lenen?
C: Is het probleem met je hardeschijven nog steeds? (beetje maffe bios dat hij opeens je hardeschijven niet meer ziet en nu weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik automatisch herstarten ingeschakeld heb dan herstart hij steeds en als ik dat uitgeschakeld heb dan blijft hij hangen op de puntjes.

als ik de drivers niet geinstalleerd heb loopt de pc als een tierelier niks geen problemen.

ik zou dan dus wel een bios update kunnen doen maar ik heb gehoord dat dat best wel link is. als stroom uitvalt ofzo tijdens update dat je je moederbord dan weg kunt gooien?

Een videokaart lenen zou een optie kunnen zijn maar ik weet niet of iemand dat leuk gaat vinden.

Dat probleem van de hardeschijven heb ik één keer gehad en na wat los en aangekoppeld vond hij ze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Asus heeft o.a. een anti verneuk je bios.
Je zou bij MSI even kunnen kijken of je bios crash vrij is. Maar een bios update duurt hooguit 1 min. Moet lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het zo niet vinden op de MSI site.

1 minuut is inderdaad wel kort ja.
maar als ik een bios update doe, zou dat het probleem kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08 22:46
Het zou kunnen, maar het lijkt me wel raar. Heb je al eens geprobeerd om een nieuwe Windows install erop te zetten? Misschien dat er iets mis is gegaan tijdens het installeren van je drivers, zodat je nu een fout ergens in de software hebt.

Veel succes,

Jens

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al eens windows opnieuw geinstalleerd ja, precies dezelfde fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:00
CMOS reset al gedaan ? Safemode?

[ Voor 18% gewijzigd door Remco Tr op 25-03-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb cmos nog niet gereset. maar dat is toch alleen voor tijd en datum en dat soort dingen onthouden?ik kan het mis hebben en het is niet moeilijk voor mij er zit namelijk een cmos reset achter op de computer.
wanneer moet ik die indrukken?
wanneer pc aan of uit is?

heel erg bedankt voor reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:42:
heb cmos nog niet gereset. maar dat is toch alleen voor tijd en datum en dat soort dingen onthouden?ik kan het mis hebben en het is niet moeilijk voor mij er zit namelijk een cmos reset achter op de computer.

Ik denk dat dit of een hardware probleem is of een software.. jah I know, lekker duidelijk.

Heb je al een andere kaart weten te lenen? Wellicht kun je een oudere versie van de videokaart drivers proberen...

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:42:

Bios kun je in principe ook gewoon vanuit de bios zelf resetten, even zoeken naar restore to default settings (of iets in die trend)

Heb je het eventueel al eens geprobeerd met oudere drivers of juist nieuwere? Ik ben verder niet bekend met Ati kaarten maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 09:34
het probleem treed alleen op wanneer je de ati drivers installeert toch?
Dus wanneer je de drivers niet installeer doet windows het goed en alles draait.

Wanneer je de drivers installeert, krijg je dan wel het initiele bootscherm te zien, voordat hij naar windows laadscherm gaat?
Ik zou proberen om alternatieve drivers van ati te proberen(omega drivers misschien), of een hele andere kaart te proberen(als je die mogelijkheid hebt). mocht dit niet helpen zou ik het probleem voorleggen bij de verkoper van je onderdelen en een rma regelen voor je grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de drivers niet installeer dan werkt hij prima.
Maar toen ik de drivers nog geinstalleerd had deed hij hij soms wel, en soms niet.
als hij het wel deed kon ik alles ook gewoon, dus ook wel gamen. maar viel dan uit.
kan het ook zijn dat om mijn moederbord een jumper zit die nu op dual(dus crossfire) staat en die op single moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
controleer eens of je echt wel de goede drivers pakt, en probeer anders oudere of die van microsft update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 09:34
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:33:
als ik de drivers niet installeer dan werkt hij prima.
Maar toen ik de drivers nog geinstalleerd had deed hij hij soms wel, en soms niet.
als hij het wel deed kon ik alles ook gewoon, dus ook wel gamen. maar viel dan uit.
kan het ook zijn dat om mijn moederbord een jumper zit die nu op dual(dus crossfire) staat en die op single moet staan?
De jumper zou niet het probleem moeten zijn. het klinkt echt als een defect in je grafische kaart.
Het lijkt er op dat de drivers iets van de grafische kaart aan roept wat niet goed functioneert wanneer je kaart crashed.
Dit soort dingen zijn moeilijk te verhelpen gok ik, als andere drivers niet werken zou ik hem gewoon terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar het gekke is dat als ik die drivers installeer hij soms wel doorstart en soms ook niet.
als hij wel doorstart kan ik ook wel spellen spelen op het hoogst.
dus daaruit blijkt dat hij niet defect is.

echt heel raar,, nog suggesties?

kan wel een andere kaart regelen, een Nvidia GeForce 9500GT maar dat is een kaart die je niet met mijn eigen kaart kunt vergelijken. hoeft ook geen extra stroom nodig maar is het proberen waard.
Pagina: 1