Verkoop gamePC, 150,- euro te weinig ontvangen

Pagina: 1
Acties:

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:35
Ik heb onlangs een grote verkoop gedaan via de V&A die gedeeltelijk contant is betaald. De koper had een daglimiet van 500,- euro dus kwam 150,- euro tekort. Maar hij had wel zijn spullen bij zich om het extra geld terplekke over te maken.

Nu had ik daar geen probleem mee. Heb het immers al vaker gedaan bijvoorbeeld met de verkoop van een 4870. Alleen nu is het bedrag na 2 weken nog steeds niet binnen. Ik ga er dus vanuit dat er iets mis is gegaan met de betaling (normaal duurt zoiets max 2-3 werkdagen).

Het systeem is in mijn ogen al best wel voor een mooie prijs weggegaan en baal best wel een beetje.

Vorige week (na 5 werkdagen) heb ik voor het eerst geprobeerd contact op te nemen met de verkoper, alleen via de mail krijg ik geen reactie. Vanmiddag is daar nog een herinneringsmail achteraan gegaan.

Nu is mijn vraag, wat kan ik doen? 150,- euro is voor mij (en neem aan voor iedereen) verschrikkelijk veel geld.

PS. Wat ik wel wil benadrukken dat de jongeman absoluut geen rare indruk op mij maakte en zeer betrouwbaar overkwam. Mocht er iets zijn waardoor die niet kon reageren kan dit topic worden beschouwd alszijde "niet geopend" :).

Verwijderd

Bedoel je nou koper ipv verkoper? Anders snap ik je verhaal niet.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

scorpie

Supra Addict

Als hij zijn spullen bij zich had om geld over te maken, waarom dan eerst wel 500 euro uit de muur trekken? Dat vind ik al "verdacht". Overschrijven zou prima kunnen want daar zit naar mijn weten geen limiet op (in elk geval niet in die orde van grootte).

Nu wil ik helemaal niemand verdacht maken ofzo, maar ik vind het een beetje een vreemd verhaal.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Woodsy schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:32:
Maar hij had wel zijn spullen bij zich om het extra geld terplekke over te maken.
Ik neem aan dat hij het dan ook ter plaatse heeft overgeboekt...? Heb je gezien dat dit jouw rekeningnummer was of zou hij het naar ieder willekeurig rekeningnummer overgemaakt kunnen hebben?

• ThinkPad
  • Laatst online: 19:01
Heeft ie de naam e.d. wel goed ingevuld bij het overmaken?

Ik heb ook eens geld overgemaakt naar een verkoper op marktplaats, en dat kwam na een week weer terug, omdat ik alleen de voornaam had ingevuld :+

Toen heb ik om de naam gevraagd waar de rekening op stond geregistreerd, en toen was het geld een dag later al binnen.

• Woodsy
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:34:
Bedoel je nou koper ipv verkoper? Anders snap ik je verhaal niet.
Sorry, aangepast!
scorpie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:36:
Als hij zijn spullen bij zich had om geld over te maken, waarom dan eerst wel 500 euro uit de muur trekken? Dat vind ik al "verdacht". Overschrijven zou prima kunnen want daar zit naar mijn weten geen limiet op (in elk geval niet in die orde van grootte).

Nu wil ik helemaal niemand verdacht maken ofzo, maar ik vind het een beetje een vreemd verhaal.
Waarschijnlijk omdat die er in zijn woonplaats bijvoorbeeld al achterkwam en vervolgens zijn spullen had meegenomen?
Cadezo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:40:
[...]

Ik neem aan dat hij het dan ook ter plaatse heeft overgeboekt...? Heb je gezien dat dit jouw rekeningnummer was of zou hij het naar ieder willekeurig rekeningnummer overgemaakt kunnen hebben?
Ja het was mijn rekeningnummer. Ik heb ook de status op "in behandeling" zien staan. Ik heb uiteraard niet het saldo gezien.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Of er is iets mis gegaan, of hij heeft je genaaid. Een overschrijving wordt niet direct afgeboekt, doorgaans heb je nog even de tijd om de transactie te annuleren.

March of the Eagles

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:51:
Of er is iets mis gegaan, of hij heeft je genaaid. Een overschrijving wordt niet direct afgeboekt, doorgaans heb je nog even de tijd om de transactie te annuleren.
Volgens mij niet, maar als het saldo niet voldoende is gaat de overboeking niet door. Als TS de het saldo niet gezien heeft kan dat wel eens vervelend uitpakken -O-

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

scorpie

Supra Addict

Inderdaad, na 1 simpele refresh verandert die status dan meteen van "in behandeling" naar "geaccepteerd". (Rabobank in elk geval..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Woodsy schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:32:
Nu is mijn vraag, wat kan ik doen?
Allereerst: van Tweakers.net hoef je niks te verwachten. Deze zien V&A als een plaats tussen kopers, waar ze zelf geen verantwoordelijkheid voor nemen. Nu is de vraag wat je wel kan doen

1. Ik heb geen idee welke gegevens je van de koper hebt. Probeer in ieder geval op verschillende manieren contact op te nemen: email en telefoon. Desnoods ga je bij hem thuis langs?

2. Stel hem een ultimatum, geef hem een deadline voordat je naar de politie stapt

3. Ga daadwerkelijk aangifte doen bij de politie tegen deze man

Ik vraag mij af of de politie daadwerkelijk actie zal ondernemen, ga ervan uit dat je het geld kwijt bent (dan kan het alleen maar meevallen)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:51:
Ik weet niet of hij toevallig Rabobank had? Maar in dat geval kun je op het moment dat er 'in behandeling' staat niet meer annuleren hoor. Wat wel kan is dat het saldo niet toereikend was. Dan gaat het overboeken volgens mij inderdaad niet door.

Heb je geen adres van hem gevraagd? Dat is toch iets om eigenlijk altijd wel te doen (overigens kan hij dan nog iets anders opgeven als hij echt kwaadwillend is).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
LuPo schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:07:
[...]

Ik weet niet of hij toevallig Rabobank had? Maar in dat geval kun je op het moment dat er 'in behandeling' staat niet meer annuleren hoor. Wat wel kan is dat het saldo niet toereikend was. Dan gaat het overboeken volgens mij inderdaad niet door.
Hier met KBC Business wordt de transactie pas enkele uren later uitgevoerd.

March of the Eagles

• Rannasha
  • Laatst online: 16:23

Rannasha

Does not compute.

scorpie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:36:
Als hij zijn spullen bij zich had om geld over te maken, waarom dan eerst wel 500 euro uit de muur trekken? Dat vind ik al "verdacht".
Mwah, valt wel mee. Als hij Postbank ING klant is, wat voor een groot deel van het land geldt, dan bestaat "spullen" uit z'n mobiele telefoon en een working knowledge van z'n username/password :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47
Species5618 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:16:
[...]

Mwah, valt wel mee. Als hij Postbank ING klant is, wat voor een groot deel van het land geldt, dan bestaat "spullen" uit z'n mobiele telefoon en een working knowledge van z'n username/password :)
Vandaar dat ik ook denk dat het om een andere bank dan ING gaat. ;) Ik zet 'em in op Rabo.. :P

edit: met spullen kan hij natuurlijk ook de tan-codes bedoelen hè.. (die heeft mijn vader nog op papier). :+

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 24-03-2009 23:26 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
Wacht nog even een paar dagen. Krijg je het niet binnen, dan stuur je hem een officiële brief waarin je hem in gebreke stelt, en hem een termijn geeft om alsnog het verschuldigde bedrag binnen een redelijke termijn over te maken (bijvoorbeeld 14 dagen). Als hij niet binnen die termijn het bedrag over heeft gemaakt, pleegt hij wanprestatie (uit mijn hoofd: art. 6:74 BW). In dat geval kan je verdere juridische stappen ondernemen.

• Woodsy
Gisteravond (12 uur) is door de koper gereageerd op mijn mail. Deze vertelde mij dat door drukte het niet ervan gekomen was de PC goed te installeren etc. Hierdoor kon hij niet bij zijn mail komen.

De betaling was inderdaad teruggekomen en hij zou het zo spoedig mogelijk opnieuw overmaken.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Woodsy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:53:
Gisteravond (12 uur) is door de koper gereageerd op mijn mail. Deze vertelde mij dat door drukte het niet ervan gekomen was de PC goed te installeren etc. Hierdoor kon hij niet bij zijn mail komen.

De betaling was inderdaad teruggekomen en hij zou het zo spoedig mogelijk opnieuw overmaken.
Dus toch de betaling dus terug gekomen... Ik zou het nog wel even goed in de gaten houden, maar het klinkt als 'eind goed, al goed'. ;)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:45
scorpie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:05:
Inderdaad, na 1 simpele refresh verandert die status dan meteen van "in behandeling" naar "geaccepteerd". (Rabobank in elk geval..)
Bovenstaande is niet juist.
Mogelijk is het afhankelijk van het bedrag dat overgemaakt wordt.
Gisteravond heb ik toevallig de laatste betaling gedaan voor vakantie via de Rabobank en na meerdere malen refresh en zelfs na een minuut of vijf was de status nog steeds in behandeling.
Ging overigens om een betaling van net onder de EUR 1000

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49

hellknight

Medieval Nerd

Species5618 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 23:16:
[...]

Bij de Rabobank bestaat deze mogelijkheid ook: via Rabo Mobiel Bankieren kun je mbv je rekeningnummer en een eenmalig ingestelde "pincode" geld overmaken naar je eigen rekening, en andere rekeningen. Voor grotere bedragen heb je nog altijd je random reader + pasje nodig, al weet ik niet precies wat er wordt verstaan onder "grotere bedragen" (Ik neem aan dat dit zal verschillen of het een transactie tussen 2 eigen rekeningen betreft, of dat het een overboeking naar een andere rekening / betaling per acceptgiro betreft - voor eigen rekening ligt de limiet in ieder geval hoger dan 250,-)

Your lack of planning is not my emergency

Verwijderd

hellknight schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:40:
[...]

Bij de Rabobank bestaat deze mogelijkheid ook: via Rabo Mobiel Bankieren kun je mbv je rekeningnummer en een eenmalig ingestelde "pincode" geld overmaken naar je eigen rekening, en andere rekeningen. Voor grotere bedragen heb je nog altijd je random reader + pasje nodig, al weet ik niet precies wat er wordt verstaan onder "grotere bedragen" (Ik neem aan dat dit zal verschillen of het een transactie tussen 2 eigen rekeningen betreft, of dat het een overboeking naar een andere rekening / betaling per acceptgiro betreft - voor eigen rekening ligt de limiet in ieder geval hoger dan 250,-)
Particulieren tot 50.000 euro per sessie, Zakelijk tot maximaal 500.000 euro per sessie. Zakelijke gebruikers kunnen via menu Authorisatie de limieten zelf instellen.
Pagina: 1