Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:35
Beste mensen,

Omdat ik nu al ruim een week de pricewatch zit na te pluizen voor een nieuwe koeler en ik er zelf niet uit kom vraag ik bij deze jullie hulp:

De bedoeling is dat ik mijn standaard socket 775 koeler (voor mijn Q9550) wil gaan vervangen voor een nieuw exemplaar die beter koelt. Nu heb ik eigenlijk twee eisen (naast het beter koelen natuurlijk):
1. Ik wil mijn moederbord er niet WEER uit hoeven slopen (heb dat de laatste weken al diverse keren gedaan en heb daar nu geen zin meer in), dus ik ga er vanuit dat ik pushpins moet gebruiken.
2. Hij moet een fatsoenlijke prijs hebben. Daarmee bedoel ik een prijs van maximaal 60 euro.

Graag hoor ik van jullie wat voor koeler aan te raden is, want zelf zie ik door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

Scythe Mugen

Het is natuurlijk wel makkelijk om even ter vermelden wat je wensen en eisen zijn. Ga je misschien overclocken? Moederbord is misschien ook makkelijk om te vermelden. heb zelf een P5E, en ondanks de Pushpins van mijn Scythe Ninja 3, kon ik de koeler niet monteren op het bord zonder deze uit mijn kast te halen. Dit kwam door al het koper op het mobo.

8)7

[ Voor 26% gewijzigd door NeHoX op 24-03-2009 21:38 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Excuses.

Zal even wat gegevens vermelden:
Foxconn Digitalife ELA moederbord

Overclocken ga ik hoogstwaarschijnlijk wel doen, maar helemaal niet extreem.

Als er meer gegevens nodig zijn, dan hoor ik dat heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
Arctic Freezer Pro 7 :Y

20 euro en dan heb je hem in huis, en hartstikke makkelijk te monteren met Push-Pins. Koelt ook nog eens best aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Je zit al een week de pricewatch uit te pluizen...
Wat heb je toen gevonden? Tussen welke twijfelde je? Reviews ervan gelezen? Durf je kolossen van 1kg aan je moederbord te hangen? Enig voorkeur qua merk?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
1KG of meer durf ik eigenlijk niet aan (moederbord scheuren?). Ik denk persoonlijk dat 600+ gram al veel is, maar daar ben ik niet zeker van.

Heb wel wat dingetjes gezien, zoals zo'n Zalman low profile ding (kom even niet op het type) en idd de Scythe Mugen. Heb reviews gelezen ja, maar heb het vaak weer laten zitten vanwege het slechte installatie gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmbeachbazar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
Zalman CNPS8000? Moet je ook schroeven.....,dwz backplate monteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Scythe Mugen is (uit eigen ervaring) inderdaad wel vrij moeilijk te installeren in krappe kasten. Ook het gewicht is vrij veel, maar zolang je je pc laat staan komt dat wel goed. Je kan ook nog een backplate kopen om je moederbord te ondersteunen, maar dan moet je mobo weer uit je kast ;)
Misschien is die Arctic Freezer Pro 7 die omgwtfbbq aanhaalt nog niet zo een slecht idee.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
En hoe zit dat dan met geluidsproductie? Als ik die reviews lees over de Arctic Freezer Pro 7, dan lees ik onder andere dat het geluid op max snelheid als een vliegtuig klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Ik ben na nog eens zoeken op deze uit gekomen:
pricewatch: Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (gewicht 640 gram en pushpins)
Moet volgens mij passen met mijn moederbord/behuizing combinatie.

Heb een Antec Threehundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

friggler schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:27:
Ik ben na nog eens zoeken op deze uit gekomen:
pricewatch: Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (gewicht 640 gram en pushpins)
Moet volgens mij passen met mijn moederbord/behuizing combinatie.

Heb een Antec Threehundred
Nou denk dat we er dan zo zijn.
Scythe koelers zijn iig geen straaljagers.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 13:04
Scythe ninja... zeker doen!

spreek uit ervaring als ik zeg dat het een erg fijne koeler is en die nog eens stil is ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Ik zou voor een quad geen freezer 7 pro nemen. Redelijk lawaaiig en geen super koelprestaties. Neem de Mugen 1 als je een goede pushpin koeler wilt. Of doe een beetje moeite en neem de Mugen 2 of de TRUE, met backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Yeseterror schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:02:
Scythe ninja... zeker doen!

spreek uit ervaring als ik zeg dat het een erg fijne koeler is en die nog eens stil is ook :)
Vraag me eigenlijk af... Houden die push-pins het wel? Want de ninja (en vooral ninja 2), ze zijn redelijk zwaar...
Buigt je mobo niet door?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
ja houden het met gemak.

en nee het mobo buigt niet door.

ik had het er laatst met de marketing manager van Scythe over die pushpins. (ken hem persoonlijk) en dit was het resultaat.

dit is de Orochi.. die is nog een stukje groter...
veel kijkplezier ;)

http://www.youtube.com/watch?v=N99uS5zE8I8

[ Voor 6% gewijzigd door Wannial op 25-03-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289329

Ik heb ook een Scythe Mugen op Intel Q9550, die heb ik zo op m'n moederbord gezet zonder eerst uit de kast te halen. Blijft prima zitten, ik verplaats m'n kast regelmatig als ik erin moet zijn en ik ben zelfs een keer hard met m'n hand tegen de koeler aan geschoten bij het lostrekken van een kabeltje dat moeilijk los ging, niks aan de hand. Moederbord is wel stevig en zit met veel schroefjes vast, die trekt niet zo snel krom. De afmetingen van de koeler maken 't wat lastig vastzetten met die push-pins, ik kijk nog meer op tegen 't weer losmaken trouwens.

Koelt goed, m'n Q9550 blijft op stock speed 10-15°C koeler met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBskill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Voor een zeer fatsoenlijke prijs heb je een Coolermaster Hyper TX2 (pricewatch: Cooler Master Hyper TX 2). Deze cooler gebruik ik nu ook in combinatie met een Antec 900 Hundred en een Q6600 in idle is het per core zo ongeveer 31-34 graden en in stressed 50-52 graden en dit is op 3.6Ghz :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Yeseterror schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:25:
ja houden het met gemak.

en nee het mobo buigt niet door.

ik had het er laatst met de marketing manager van Scythe over die pushpins. (ken hem persoonlijk) en dit was het resultaat.

dit is de Orochi.. die is nog een stukje groter...
veel kijkplezier ;)

http://www.youtube.com/watch?v=N99uS5zE8I8
Die mobo in dat filmpje is zo krom als een banaan....

Maar natuurlijk is het daarvoor niet gemaakt...

De vraag over de stabiliteit was niet hoe hard het vasthoud, maar of het gewicht wel juist verdeeld word (wat met een backplate wel gedaan word....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
ik weet niet of je zag hoe hij het moederbord omboog? daarom staat hij dus krom ;)

het ging er hier ook voornamelijk om dat mensen klagen dat het niet goed vast zou blijven zitten met pushpins..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb de 'Xigmatek HDT-S1283'‏, pushpins, makkelijk te installeren. Niet zwaar, goede prestaties en ook nog eens stil !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Pushpin cooler met een Q9550 ? Ik heb zelf een Q9650, maakte eerst gebruik van Artic freezer pro.. echter koelt deze niet perfect, idle was 37 graden, stressed 50
ik maak nu gebruik van de coolermaster V8, idle is nu 30 graden en stressed 45 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

het is trouwens sowiso slim om het bord eruit te halen, ook voor pushpins, anders krijg je ze waarschijnlijk niet goed (of met zeer veel moeite) vast. als je het bord eruit haalt gaat dat veel makkelijker.. (en kan je meteen n backplate installeren, wat zowel je bord als je koelprestaties ten goede komt!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
@Shado-Beatz: Ik vind persoonlijk dat de Coolermaster V8 wat overdreven is. Ik heb liever een koeler die gewoon een fatsoenlijk gewicht heeft en ook makkelijk te installeren is dan dat ik zo'n groot blok erin heb hangen.
Pagina: 1