Toon posts:

Advies Dell Systeem 2x 24" / iMac

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn eerste post hier, wou altijd al een keer lid worden, en dat heb ik nu gedaan. :)
Graag zou ik wat advies willen van enkele slimme ict'ers.

Momenteel werk ik op een Macbook 13" Laptop, maar ik wil binnenkort een desktop systeem.

Ik volg zelf een ICT opleiding, maar draai zelden zware applicaties.
Ik game totaal niet en ik ben al supertevreden met een onboard grafische kaart. :) Wel wordt de computer zeer veel gebruikt voor Oa Internetten Office HTML en etc. Het is geen uitzondering dat hij dag en nacht aanstaat... Photoshop wordt soms gedraaid, maar dat is de zwaarste applicatie.

Het is geen uitzondering dat er minstens 30 vensters openstaan met oa Internet, Notepad, Word en etc.
Ik ben een snelle multitasker :9 .

Minimum wat ik wil hebben:
- 2 beeldschermen 24" of 2 iMac's
- Snelle CPU, 4GB Intern geheugen
- 3 Jaar garantie!

Zelf zat ik aan de volgende 2 sytemen te denken:

Systeem 1 - Apple
2x iMac 24". Deze koop ik dan in engeland waarmee de prijs een stuk omlaag gaat.
Ook krijg ik zo'n 6% studentenkorting.
Volgens http://www.macuniverse.co.uk/ ben ik per systeem 1155pond kwijt, exclusief de studentenkorting.
Dit betekent 1250euro per systeem, dus een totaalprijs van 2500euro.

Voordelen:
- 2 losse goede systemen
- Mac OSX

Nadelen:
- Prijs

Systeem 2 - Dell

Het dell systeem wordt zoiezo een Vostro of een Optiplex, dit i.v.m. het design en dat ik de btw eraf kan halen. ;)
Zelf zag ik al dat 24" dell schermen voor zo'n 210euro per stuk op eBay staan.

Specificaties Dell Optiplex 760:
Intel Core 2 Duo E7400 (2.80GHz,1066MHz,3MB)
4.0GB 800MHz Non-ECC DDR11 Memory (2*1GB)
250GB 3.5inch Serial ATA (7,200 rpm) Single Hard Drive

Prijs: 560euro (exclusief btw)
2x 24" Beeldschermen: 500euro (inclusief verzendkosten etc)
Prijs systeem totaal: 1060euro.

Zelf vind ik het allebei supermooie systemen. Ookal is de iMac wat duurder, het is mogelijk met even sparen...
Graag hoor ik advies van andere Tweakers. :) Dankje!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-01 16:56
Waarom twee computers? Waarom niet gewoon twee schermen op één systeem?

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 12:01
Zou een quadcore nemen, met 4 gb geheugen, en een simpel maar niet onboard grafisch kaartje.
Kijk bijvoorbeeld eens in het BBG: Multimediasysteem en selecteer daar wat je wel nodig hebt, en wat niet. Denk in ieder geval goedkoper en beter kan uitkomen met zelfbouw.
Die Dell van je heeft maar een dualcortje en met jouw eisen zou ik dat niet doen. Overigens als je zelfbouw aandurft zou ik dat doen, is veel goedkoper dan een dell pc. Ook zou je bijv. bij Alternate.nl de onderdelen kunnen uitkiezen en vervolgens voor een paar tientjes in elkaar kunnen laten zetten.

P.S.
Tenzij je echt high-end wilt gaan, zou ik je momenteel een AMD/Ati configuratie kunnen aanraden. Neem dan als proc. een Phenom II, een mobo met 790(G)(F)X chipset, en een Ati kaartje uit de Radeon 3xxx serie

[ Voor 52% gewijzigd door frankK800i op 24-03-2009 20:21 ]

MVG, Frank

Verwijderd

Topicstarter
Martinator schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:10:
Waarom twee computers? Waarom niet gewoon twee schermen op één systeem?
Even voor de duidelijkheid, de iMac zijn 2 systemen, de Dell 1 systeem met 2 schermen :).
De schermen van Apple zijn vrij duur als je ze los koopt, met een iMac heb je een heel systeem voor een goede prijs.
frankK800i schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:18:
Zou een quadcore nemen, met 4 gb geheugen, en een simpel maar niet onboard grafisch kaartje.
Kijk bijvoorbeeld eens in het BBG: Multimediasysteem en selecteer daar wat je wel nodig hebt, en wat niet. Denk in ieder geval goedkoper en beter kan uitkomen met zelfbouw.
Die Dell van je heeft maar een dualcortje en met jouw eisen zou ik dat niet doen. Overigens als je zelfbouw aandurft zou ik dat doen, is veel goedkoper dan een dell pc. Ook zou je bijv. bij Alternate.nl de onderdelen kunnen uitkiezen en vervolgens voor een paar tientjes in elkaar kunnen laten zetten.

P.S.
Tenzij je echt high-end wilt gaan, zou ik je momenteel een AMD/Ati configuratie kunnen aanraden. Neem dan als proc. een Phenom II, een mobo met 790(G)(F)X chipset, en een Ati kaartje uit de Radeon 3xxx serie
Ik heb veel zelfbouw pc's gemaakt en geleverd, maar ik vind het niet altijd superstabiel... Het pluspunt is ook dat ik geen BTW hoef te betalen met een Dell en dat de garantie toppie is. (Zet hem op de naam van de zaak). Bedankt voor je tips, ik ga even kijken naar dat BBG multimediasysteem en Alternate :).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [BBG Aanschaf] Workstation maart 2009.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.