Toon posts:

Vista x64 installeren op sata schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik wat pc onderdelen gekocht om zelf een pc te bouwen.
moederbord: Asus M3N78-EM
schijf: SATA maxtor 200 gb
processor: AMD Athlon 64 x2 5600+

Nu heb ik alles in elkaar gezet en wil nu Vista Business x64 installeren. Dan gaat het goed tot dat ik de schijfpartitie moet aanmaken. Hij herkent de schijf wel, ik kan alleen niet via advanced de schijf formatteren en een partitie aanmaken voor de installatie.

Hij geeft de foutmelding:
Kan windows niet in deze vaste-schijf schijfruimte installeren. De partitie bevat één of meer dynamische volumes die niet voor een installatie worden ondersteund.

Nu las ik verder al dat zou kunnen komen door vista x64 satadrivers etc. maar die heb ik van de bijgeleverde dvd van het moederbord op usb gezet en proberen te installeren via "stuurprogramma laden', maar dit hielp niets. Hij installeert ze wel maar in datzelfde scherm krijg ik weer dezelfde foutmelding.

Weet iemand wat ik kan waardoor ik Vista toch op deze schijf kan installeren? Ik zou het niet meer weten namelijk :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
You cannot select or format a hard disk partition when you try to install Windows Vista

lees dat eens door, daar staat wel het eea in wat je kan proberen

A wise man's life is based around fuck you

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik heb ook zo'n zelfde probleem gehad. De enigste manier waarop ik het kon oplossen was door m'n sata controller in te stellen in RAID en daarna m'n enkele schijf te configureren als een JBOD. Niet de meeste mooie oplossing, maar het werkte wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan bedankt voor de snelle reacties. Ik ga eerst eens ff stoeien met diskpart.exe
dus de schijf weer in m'n andere pc plaatsen. En dan proberen om een primary partition aan te maken.

create partition primary [size=200000] [offset=200000] [id=byte/guid] [noerr]

Ik hoop dat het werkt!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Heb je deze schijf eerder in een PC gehad en misschien naar GPT verandert? GPT disks zijn niet bootable met een pc die een bios gebruikt (meeste moederbordjes).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf inderdaad al eerder in een andere pc gebruikt. Kan ik dit nog weer terugzetten o.i.d.?

Want dan zou dat dus het probleem zijn, lijkt mij als beginneling....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc737510.aspx

Ik ga dit eerst maar eens proberen zodat het weer als MBR-schijf wordt gezien. Hopelijk lost dit het probleem op.

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Maar heb je die schijf wel veranderd naar GPT? De reden waarom ik het vraag omdat dit niet echt gebruikelijk is met partities onder de 2+TB

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen, destijds ben ik er aardig mee gaan knooien... en anders maak ik een primary partition aan met diskpart. Ik hoop morgen te weten of het daar aan heeft gelegen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM
Pagina: 1